چار چوب تغییر برنامه درسی ریاضی اول ابتدایی
دلایل تغییر برنامه درسی ریاضی
رویکرد برنامه درسی ریاضی: رویکرد اصلی حاکم بر این برنامه فطرت گرایی توحیدی و رویکرد خاص برنامه حل مسئله
یادگیری و ساخت شناختی دانش آموزان
سبک های شناختی از منظر تئوری رفتار گرایانه
دانش آموزان و سبک یادگیری کلامی
دانش آموزان و سبک یادگیری تصویری
دانش آموزان و سبک یادگیری دست ورزی
آموزش عدد
آموزش عدد و دانش آموزان کلامی
آموزش عدد و دانش آموزان تصویری
آموزش عدد و دانش آموزان دست ورز
نتیجه:
آموزش هندسه
آموزش هندسه و دانش آموزان کلامی
آموزش هندسه و دانش آموزان تصویری
آموزش هندسه و دانش آموزان دست ورز
بعضی از مفاهیم ریاضی اول ابتدایی
شمارش
روند آموزش شمارش در کتاب جدید
کار با انگشتان دست
ابزارهای شمارش ابزارهای شمارش مختلفی که بر مبنای 5 تکیه دارند به جز انگشتان که در این کتاب به کار رفته است:
الگوهای عددی و هندسی
الگوهای عددی و هندسی
الگوهای هندسی
توانایی ارائه طرح فرش
حل مسئله
مربع شگفت انگیز(سودوکو) راهبرد حدس و آزمایش
مسائل کلامی یک مرحله ای
مسائل کلامی چند مرحله ای(زیر مسئله)
راهبرد رسم شکل
اندازه گیری
عدد به عنوان طول
تقریب زدن و مفهوم بین
مقایسه طول ها
تنوع واحدها
محاسبات
جدول ارزش مکانی
محور اعداد
چینه
انگشتان
زمان
عقربه ساعت شمار
تقریب ساعت
مفایسه زمان ها
ترتیب زمانی
آمار