تارا فایل

پاورپوینت معرفی رنزو پیانو


بنام خدا

رنزو پیانو

در ۱۴ سپتامبر ۱۹۳۷ در شهر جنوا محله پلیی به دنیا آمد. در مدرسهٔ ابتدایی چیزی نمانده بود که از مدرسه اخراج شود.
ابتدا برای تحصیل معماری به دانشگاه فلورانس رفت. در دورهٔ اشغال دانشگاه های ایتالیا بوسیلهٔ دانشجویان در میلان نزد فرانکو البینی به یادگیری عملی حرفهٔ معماری پرداخت. در ۱۹۶۴ تحصیلات خود را در رشتهٔ معماری در پلی تکنیک میلان با پایان نامه ای دربارهٔ ساختمانهای عربی در قسمتهای داخلی لیگوریا به پایان برد و به همکاری با استادش مارکو تسانوسو پرداخت.
به لطف پدر، که مانند چهار عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند، بی درنگ امکان آشنایی با زندگی کارگاهی و تجربه حرفه ای را به دست آورد و اولین روابط حرفه ای خود را با مشتریان پایه گذاشت.
از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ بین انگلستان و ایالات متحده در سفر بود تا تحصیلات خود را تکمیل کرد.
پیانو در مقام معمار (های-تک) شروع به کار کرد و بعد ها به عنوان معمار ارگانیک شناخته شد و در نهایت به عنوان یک معمار مبتکر و خلاق در فنون و روش های ساختمان سازی به شهرت رسید و هنوز هم بهترین نشان و افتخار کار های او تلاش و تحقیق مداوم برای یافتن افق های جدید معماری است که از طریق روش های جدید فضا سازی و با تا کید بر قدرت تفسیر و باز اندیشی در مورد نیازها و انتظارات انسان معاصر حاصل می شود .
معرفی

کارگاه محله ای در شهر اوترانتو
پروژه بازسازی جزیره بورانو، ونیز
طرح باز زنده سازی اسکله قدیمی جنوا
تغییر کاربری مجموعه شلو برگر در منطقه مونروژ، پاریس
طرح بازسازی بندر قدیمی جنوا
تغییر کاربری کارخانه لینگوتو در تورین
بازسازی و احیای باروی قدیمی و مرکز شهر رودس
بازسازی و احیای مرکز تاریخی شهر والتا، مالتا
باززنده سازی محله ساسی در ماتدا
بازسازی پوسترامر پلاتز در برلین
طرح جامع منطقه ایل سگو، بولوفی برانکور، پاریس
تغییر کاربری نیروگاه ساحلی به سایت جدیدی برای گالری تات، لندن
تالار نیکولا پاگافینی در پارما
پروژه های بازسازی پیانو

کارخانه سیار استخراج سولفور در پومزیا، رم
ساختمان اداری در نوبرات، کومو
ساختمان اداری در مونتکیو، ویچنتسا
دفتر مرکزی جدید برای صنایع ساردو در کالیاری
موسسه تحقیقاتی فلزات سبک در نوارا
مرکز مطالعات اشعه سینکروترون در گرنوبل
کارخانه تامسون در سان کوانتین، پاریس
دفتر کارگاه ساختمانی رنزو پیانو، پونتا ناوه، جنوا
مرکز طراحی مرسدس بنز در سینرلفینگن، اشتوتگارت
برج اداری بیس، دفتر مرکزی شرکت دایملر کرایسلر، میدان پوتسدامر، برلین
دفتر مرکز بانک پوپالاردی لودی
مجموعه اورورا، برج اداری و بلوک های آپارتمانی، سیدنی
دفتر مرکزی شرکت مخابرات KPN، روتردام
برج اداری B1، میدان پوتسدامر، برلین
فضاهای کار پیانو

میدان استاندارد بیمارستان، واشینگتون مجتمع ورزشی راونا، راونا
مجتمع نمایشگاه بین المللی لیون، لیون استادیوم سان نیکولا، باری
مرکز خرید بارسی 2، پاریس خانه ای ییلاقی در سان لوکا، آلساندریا
کلیسای زیارتی پادره پیو در سان جووانی، روتوندو، خودجا
سینما و تئاتر ایماکس، پوتسدامر، برلین مجموعه چند منظوره در سایتاما، توکیو
مجموعه مسکونی هرمیس، توکیو فضاهای مسکونی
خانه ای با پلان آزاد، گارون، آلساندریا خانه تک خانواری، کوساگو، میلانو
سیستم سازه ای صنعتی برای خانه سازی در کورسیانو، پروجا
پروژه مسکونی در رود موا، پاریس مجموعه مسکونی دایملر کرایسلر، پاریس
فضاهای تردد کشتی کراون پرانسس، مانفا لکوی، گوریزیا
پل ارتباطی مجمع الجزایر اوشیبوکا، کوماماتو تونل باد کارخانه فراری، مارانلو، مودنا
پایانه مسافربری فرودگاه بین المللی کاتسای اوساکا
فضاهای همگانی پیانو

سیستم های پیوسته سازه ای: پاویونی برای چهاردهیمن نمایشگاه دو سالانه میلان
پاویون صنعت ایتالیا در نمایشگاه اوساکا
مرکز هنر و فرهنگ ژرژ پومپیدو، پاریس
موسسه پژوهش های کاربردی موسیقی و آکوستیک (IRCAM) مرکز پوپیدو پاریس
موزه منیل در هوستون
پاویون مسافرتی ای، بی، ام
تالار اپرای پرومتو در ونیز و میلان
طرح بهسازی شهر باستانی پرمپنی
مرکز ملی علوم و فنون نمو، آمستردام
نمایشگاه هنر روسیه 1830 تا 1970، مرکز نمایشگاهی لینگوتو
پاویون سی تا مبلی در هوستون
مرکز فرهنگی ژان ماریا پتژ پائو، نومئا، نیوکالدونیا
مرکز پومپیدو، بازسازی آتلیه برانکوزی در پاریس
مجموعه پارک موسیقی در رم
موزه بنیاد بیلر در ویهن، باسله
تئاتر و کازینوی پوتسدامر پلاتز، برلین
فضاهای فرهنگی پیانو

عضویت افتخاری جامعه معماران آمریکا، آمریکا، ۱۹۸۱
مدال طلای انسیتو سلطنتی معماران انگلستان، انگلستان، ۱۹۸۹
نشان dj gran croce cavaliere از هیئت دولت ایتالیا، رم، ایتالیا، ۱۹۸۹
جایزه کیوتو، بنیاد اینا موری، کیوتو، ژاپن، ۱۹۹۰
عضویت افتخاری دانشکده هنر و تحقیقات آمریکا، آمریکا، ۱۹۹۴
سفیر حسن نیت یونسکو، ۱۹۹۴
جایزه میکل آنجلو رم، ایتالیا، ۱۹۹۴
جایزه اریز موز، آمستردام، هلند، ۱۹۹۵
جایزه معماری پریتزکر، کاخ سفید، واشینگتن، آمریکا، ۱۹۹۸
معمار دانشکده ملی سن لوکا، رم، ایتالیا، ۱۹۹۹
سلطان معماری، ونیز، ایتالیا، ۲۰۰۰
جایزه لئوناردو، رم، ایتالیا، ۲۰۰۰
جایزه وکسنر، مرکز هنر وکسنر، کلومبوس، اوهایو، آمریکا، ۲۰۰۱
جوائز پیانو

پیانو می گوید : من تا به امروز عمرم را در این حرفه معماری صرف کرده ام و به جرات میگویم که درک مفهوم و معنای معماری را تازه آغاز کرده ام.
معماری در اصطلاح لفظی یک خدمت است؛ هنری که در نهایت محصولی را می آفریند و آن محصول به هدف منتهی می شود اما همواره این هنر از نظر اجتماعی پر خطر است زیرا هنری تحمیلی است. شما می توانید کتابی بد را بیرون بیندازید و یا موسیقی ناهنجار را گوش نکنید اما نمی توانید از دیدن برجی زشت و بد منظر که در مقابل خانه تان قد برافراشته اجتناب کنید. معماریی که منظری بد ترکیب را به مردم تحمیل می کند، هیچ فرصتی برای استفاده کنندگان نمی آفریند و این مسئولیتی سنگین و جدی برای نسل فعلی و نسل های آینده است. معماری در حقیقت کهن ترین حرفه جهان است و شاید دومین حرفه از نظر قدمت. البته اگر شکار و کشاورزی و کشف دریاها را جزو نخستین و کهن ترین حرفه ها تلقی نماییم. برخی از فعالیت های انسان، ریشه فعالیت های دیگر اوست؛ بلافاصله پس از پیدا کردن غذا، جستجوی سرپناه مطرح شد و در نقطه ای تعیین کننده، انسان با سرپناه­های طبیعی موجود در طبیعت و محیط ارضاء نمی­شد و درست در همین زمان معماری پا به عرصه وجود گذاشت.
معماری سرانجام همه چیز از تاریخ، جغرافیا، انسان شناسی گرفته تا محیط، علم و جامعه را با هم در می آمیزد. در حقیقت معماری، آینه ای از تمام آنهاست.
دیدگاه های پیانو

معماری، خود یک جامعه است زیرا بدون مردم، آرزوها، آمال و احساسات آنها، ماهیت وجودی ندارد. گوش فرا دادن به خواسته های مردم برای معمار امری مهم و در عین حال دشوار است زیرا همواره وسوسه تحمیل طرح، طرز فکر یا روش کاری شخصی و بدتر از همه تحمیل سبک شخصی به مردم وجود دارد. اما من معتقدم رویکردی آرام لازم است؛ آرام، اما نه در حدی که قاطعیت شما را محو کند؛ قاطعیتی که برای مطرح کردن ایده هایتان و پذیرفتن ایده­های دیگران ضرورت دارد.
دیدگاه های پیانو

معماری دانش است

و معمار برای دانشمند بودن، باید یک کاشف جسور و ماجراجو نیز باشد. او باید هوشمندانه و شجاعانه با واقعیت روبرو شود و بتواند آن را درک کند و تغییر دهد. معمار همیشه باید مرزها را پشت سر بگذارد و در برخی موارد، باید پیش تر رود و فراسوی آنها را هم ببیند.
دیدگاه های پیانو

معماری هنر است

معماری فن ها را به کار می گیرد تا حسی را برانگیزد و این کار را با زبان خاص خود که متشکل از فضا، تناسبات، نور و مصالح است، انجام می دهد. برای معمار، ماده همچون نت برای آهنگساز و کلمات برای شاعر است.
در معماری نیز مانند سایر هنرها، لحظات دشواری وجود دارد. خلاقیت به معنای چالشی در تاریکی، بدون هیچ نقطه مبداء و رویارویی با ناشناخته­هاست. بدون قاطعیت در کار که گاهی بسیار حساس و ظریف می شود، لجام کار را از دست خواهید داد. زمانی که تفکر ماجراجویانه پایان می پذیرد، تفکر آکادمیک آغاز می­گردد. معمار برای خلاق بودن، بایستی تمام تضادهای این حرفه مثل اقتدار، آزادی، گذشته و بدعت، طبیعت و تکنولوژی و… را بپذیرد و هیچ گریزی برای رهایی از آنها ندارد.
دیدگاه های پیانو

اگر زندگی پیچیده است، هنر بسیار پیچیده تر از آن است و معماری متشکل از همه آنهاست یعنی جامعه، دانش و هنر
دیدگاه های پیانو

از نظر رنزو پیانو شهر اثر هنری منحصر به فردی است که برای برآورده کردن نیازهای در حال تغییر به طور مداوم باید مورد استفاده قرار گیرد و بدون شک موقعیتی خارق العاده برای کشف قوانین و فنون ساختمانی کهن شاید از طریق مداخله های جزیی تا عملیات مهم و بزرگ و پیدا کردن محرک ها و زمینه های تحول جدید به شمار رود.
به نظر رنزو پیانو شهر مجموعه ای ساده نیست بلکه شیء است که در فرآیند تبدیل یا تغییر ساخته می شود و در معرض تغییر شکل های اساسی قرار دارد، با وجود این او به خوبی می داند «شهر پیکره ای حساس و مهم است که باید حفظ شود.» پیانو هنوز از انرژی های محرک نسلهای گذشته نیرو می گیرد و همواره سعی کرده با گشودن افق ها و سناریوهای جدید و به قصد سنجش میزان کارایی اش خود را سر در گم کند یا به هیجان بیاورد.
دیدگاه های پیانو

پیانو در هر پروژه ای نه فقط از طریق طرح های انتزاعی مشتق شده از فرهنگ شهر گرایانه بلکه با بکارگیری مداوم روش های عملی، توجه به شهر موجود و برقراری رابطه با جامعه معاصر و نیازهایش را دنبال می کند اما شاید مهمترین انگیزه را هنگامی بتوان مشاهده کرد که بازسازی نواحی کل شهری مدنظر باشد و فقدان منابع و مراجع قطعی در مورد گذشته، معمار را مجبور می کند تا هر حرف و قانونی را مورد بازاندیشی قرار دهد و شیوه ها و روش های جدید را جستجو کند.
پروژه های پیانو

تلاش برای رسیدن به مفاهیم فضایی جدید
جستجوی اصول سازه ای در روش های اجرایی نو
حداکثر استفاده از توانمندی مصالح
توجه به محیط زیست و نیازهای در حال تغییر انسان معاصر
اهمیت دادن به مفهوم احساس فضایی در معماری

تلاش پیانو دریافتن مفاهیم فضایی برای فردای انسان ها است. مفاهیمی که تعابیر جدیدی برای بدیهیات معماری چون «درون و بیرون» یا «اینجا و آنجا» به ارمغان آورد. مفاهیمی که طیف مصالح قابل کاربرد در ساخت بنا را گسترش داده و معماری را به استهزای جاذبه وا دارد.
ویژگی های آثار پیانو

مرکز جرج پمپیدو

ایستگاه مترو

استادیوم سان نیکولا

یک طرح از رنزو پیانو

پایان
با تشکر


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود