1
محاسبه کارای پدیداری در فضای سه بعدی
2
مسائل پدیداری
موضوع اصلی در بسیاری از مسائل محاسباتی
Robotics
برنامه ریزی حرکت
منظره
گرافیک
3
مجتمع پدیداری [Pacchiola96]
مسئله پدیداری
داده ساختارهای کمکی
مجتمع پدیداری
قطعه آزاد بیشینه
4
مجتمع پدیداری [Pacchiola96]
مسئله پدیداری
داده ساختارهای کمکی
مجتمع پدیداری
قطعه آزاد بیشینه
افراز قطعات آزاد بیشینه
وجه
یال
رئوس
5
مجتمع پدیداری [Pacchiola96]
مسئله پدیداری
داده ساختارهای کمکی
مجتمع پدیداری
قطعه آزاد بیشینه
افراز قطعات آزاد بیشینه
نگاشت به فضای دوگانه
6
مجتمع پدیداری سه بعدی [Durand97]
افراز قطعات آزاد بیشینه در فضای سه بعدی
نگه داری تمام روابط پدیداری صحنه
عدم کارایی به علت پیچیدگی فراوان
7
پیچیدگی پدیداری در فضای سه بعدی
خاصیت تفکیک کنندگی خط در صفحه
مجتمع پدیداری سه بعدی بر اساس ساختاری ایجاد شده است که تفکیک کنندگی نقش مهمی در آن دارد، در صورتی که خط در فضای سه بعدی این خاصیت را دارا نیست.
نقش تفکیک کنندگی در فضای سه بعدی را صفحه به عهده دارد.
8
گراف پدیداری مماسی
ساختاری پایه ای در هندسه محاسباتی
چارچوبی برای مجتمع پدیداری
پیچیدگیِ برابر با مجتمع پدیداری
9
مبانی پدیداری در فضای دوبعدی
پرتو
قطعه
شیئ قابل دید از یک نقطه
10
متناظرهای پدیداری در فضای سه بعدی
پرتو
قطعه
شیئ قابل دید از یک نقطه
11
شبه گراف پدیداری
معادلی برای گراف پدیداری مماسی
هر راس متناظر شیئ
هر یال متناظر مماس مشترک سه شیئ که قطعه تشکیل شده از نقاط تماس با شیئی برخورد نمی کند
خواصی مشابه گراف پدیداری مماسی
دربر داشتن پوشش محدب
اندازه
ساخت در
12
پارامتری کردن صفحات
نگاشت صفحات فضای سه بعدی به
خطوط دوبعدی، به دو بعد
خطوط سه بعدی، به چهار بعد با تکینگی
13
مجتمع پدیداری جزئی
افراز صفحات فضای سه بعدی بر اساس اشیائی که با آن برخورد می کنند
ساختاری توپولوژیک شامل چهار نوع عنصر
راس؛ صفحه مماس مشترک سه شیئ
یال؛ مجموعه صفحات مماس بردو شیئ که با یک شیئ دیگر برخورد می کنند
وجه؛ مجموعه صفحات مماس بر یک شیئ که با دو شیئ دیگر برخورد می کنند
حجم؛ مجموعه صفحاتی که با سه شیئ برخورد می کنند
14
مجتمع پدیداری جزئی (ادامه)
اندازه
ساخت در
15
کاربردهای مجتمع پدیداری جزئی
محاسبه منظره از یک نقطه در فضای سه بعدی در زمان
که اندازه منظره است
16
کارهای آینده
بررسی بیشتر روش های موجود برخورد با مسائل سه بعدی
اعمال روش های معرفی شده برای یافتن داده ساختارهای بهینه برای نگه داری روابط پدیداری
بهبود الگوریتم ساخت گراف پدیداری سه بعدی و یافتن کاربرد های جدید برای آن
پایان