تارا فایل

پاورپوینت سئو SEO چیست؟


 SEO چیست

تاریخچه سئو
تاریخچه سئو به دهه 1990 بر می گردد. زمانی که موتورهای جستجو جای خود را در میان مردم باز کردند. در آن زمان محبوب‎ترین موتورهای جستجو عبارت بودند از Infoseek، Alta Vista و Yahoo، اما با توسعه فناوری، موتور جستجوهای جدیدتری وارد بازار اینترنت شد که از پارامترهای پیچیده‎تری استفاده می کردند.
-یاهو وب در سال 1995 اولین اصول سئو را راه اندازی کرد.
– گوگل در 1998 راه اندازی شد، که به تبع آن اصول جدید سئو را تعیین نمود.
– موتور جستجوی یاهو در سال 2000 الگوریتم آلتاویستا را رها کرده و به جای آن از الگوریتم گوگل تبعیت نمود.
– در سال 2001 رتبه صفحات وب سایت ها از طریق منوی ابزار نشان داده شد.
– در سال 2005 یک الگوریتم جدید به نام تگNo Follow معرفی شد.
– در سال ۲۰۰۹ گوگل پارامتر کافئین را معرفی نمود که نقش اصلی را در سئو ایفا می کند.
– در سال 2011 پارامتر پاندا ایجاد گردید که یک گام اساسی در تاریخ سئو محسوب می شود.
– در آپریل ۲۰۱۲ الگوریتم پنگوئن نیز به مجموعه اصول سئو اضافه شد.
– در سپتامبر ۲۰۱۲ ای ام دی ( تطابق دقیق با دامنه) ایجاد گردید.
و سرانجام در اکتبر ۲۰۱۲، ۶۵ بسته اجرایی به پارامترهای سئو اضافه شد.
هم اکنون نیز سئو در حال تکمیل بوده و موتورهای جستجو همچنان در تلاش برای اضافه نمودن پارامترها و الگوریتم های جدید هستند.

تعریف SEO
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.
سئو مجموعه­ ای از استراتژی­ ها و تکنیک­هایی است که می­ تواند به بالا آمدن صفحه شما در لیست جستجوی موتورهای جستجو کمک کند. با استفاده از تکنیک­ های سئو بهینه ­سازی سایت، می­ توانید سایت پربازدیدتری داشته باشید. داشتن یک سایت پربازدید که روزانه تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشد، خواسته ی تمامی مدیران سایت­ ها است.
این قضیه ربطی به نوع سایت شما ندارد. سایت شما اگر فروشگاه محصولات باشد، یا ارائه­ دهنده خدمت خاصی، یا اینکه قصد اطلاع رسانی داشته باشد و یا حتی ارائه دهنده سرگرمی، قطعاً به بازدیدکننده نیاز دارید. روش­های زیادی برای ایجاد ترافیک بر روی سایت شما وجود دارد اما قطعاً موثرترین روش، بهینه­ سازی موتور جستجو یا همان سئو است.

سئو داخلی و خارجی
سئو در حالت کلی به دو دسته سئو داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند و برای موتورهای جستجو مثل گوگل هر دو از اهمیت یکسان و زیادی برخوردارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و نیازمند استراتژی های منظم و دقیقی می باشد که باید به خوبی ساماندهی شوند تا یک سایت بتواند از نظر محتوایی و رتبه بهبود پیدا کند.
سئو داخلی 
نام های دیگر آن عبارتند ازOn-Site SEO وOn-Page SEO می باشد، و به فعالیت هایی که به منظور بهینه سازی عناصر یک سایت،که موجب افزایش رتبه سایت و افزایش ترافیک سایت در موتورهای جستجو می شود سئو داخلی می گویند. در سئو داخلی بهینه سازی محتوا و کد های HTML نیز باید انجام شود.
سئو خارجی
اگر بخواهیم یک تعریف کوچک از سئو خارجی هم داشته باشیم این است که سئو خارجی یاOff-Site SEO دیگر سیگنال ها و سایت هایی می باشد که از محیط اینترنت به سایت شما ارجاع داده شود

هدف کلی سئو داخلی
به درک محتوای خوب و مناسب کمک کند، یعنی محتواهای مخاطب پسند.
تشخیص محتوای شما با مطالبی که بیشتر در موتورهای جستجو سرچ می شوند.
مطابق با معیارهای موتورهای جستجو باشد و به عنوان یک صفحه با ارزش در نتایج جستجو قابل رویت باشد.

ویژگی های سئو داخلی
برای اینکه سئو داخلی شما کاربرپسند و دارای محتوای مناسب باشد باید چند ویژگی را رعایت کنید:
محتوای عمیق: پرهیز از نوشتن محتواهای کم ارزش و بی ارزش، یک سایت زمانی موفق می شود جز رتبه های نخست موتورهای جستجو باشد که دارای محتوای قدرتمند و عمیقی باشد.
مخاطب پسند: سایت باید با علایق و سلیقه مخاطبان همگام باشد و از قرار دادن تبلیغات زیاد پرهیز شود زیرا مخاطب را خسته کرده و آنها را از صفحه دور می کند.
کپی نبودن: محتواهایی که در سایت قرار داده می شود ابدا نباید کپی با افراد دیگر باشد، این کار جلوه بدی داشته و اصلا کاربران آن را نمی پسندند.
معتبر بودن: مطالبی که در صفحه سایت نگاشته می شود بایستی دارای منبع باشد و اعتبار بالای باشند که کاربران و مخاطبان از آن لذت برده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.
مطابق با هدف کاربر: محتوا باید هدف کاربران را بشناسد و انتظارات آنان را برآورده کند و مطابق با آن از کلمات کلیدی استفاده کنید.

پارامترهای موثر در سئو داخلی
تگ عنوان و متا و هدینگ
بهینه سازی تصاویر
سرعت بارگذاری
قابل نمایش در گوشی موبایل
اشتراک گذاری
سرعت بارگذاری
قابلیت نمایش صحیح در تلفن همراه

تگ عنوان یا Title Tags
یکی از مهمترین عوامل در سئو داخلی تگ عنوان است، چرا که اولین چیزی که کاربران می بینند همین تگ است. در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP ) وقتی شما کلماتی را در نوار می نویسید اگر این کلمات با عنوان صفحه شما یکی باشد، آن را برجسته نشان داده و موجب افزایش نرخ کلیک CTR و همچنین بازدیدهای بیشتر آن می شود.
همانطور که گفتیم باید محتوای سایت مناسب مخاطب باشد یعنی بفهمید مخاطب سایت بیشتر در چه حوزه هایی دنبال گرفتن اطلاعات است و عنوان یا تگ صفحه را منطبق با آن انتخاب کنید ، یعنی تگ باید مختصر و کوتاه باشد و از کلمات خاص مثل رایگان، ترفندها، اطلاعات و … استفاده شود . در هنگام نوشتن تگ سعی شود از عنوان خاص و منحصر به فردی استفاده گردد و تعداد کاراکتر زیاد نباشد، (بین 50 تا 60 کاراکتر)و عنوان را در گیومه قرار داده تا جلب توجه کند.

تگ توضیحات متا
توضیحات متا همان توضیح کوتاهی است که در زیر URL شما در صفحه نتایج موتور جستجو و زیر یک عنوان اصلی در پست شبکه های اجتماعی نمایش داده می­شود. این توضیحات باید محتوای صفحه­ مربوطه را توصیف کند، اما از همه مهم­تر، مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را در این توضیحات قرار داده باشید تا با این کار این کلمات کلیدی توسط کراولرهای موتور جستجو پیدا شود و کاربر هم در نتایج ببیند. سعی کنید تا توضیحات متا خود را تا نهایتا 300 کاراکتر نگه دارید تا مطمئن باشید کل توضیحات متا شما در نتایج جستجو نمایش داده می­شود.در نوشتن تگ توضیحات متا باید نکاتی را رعایت کنید که متن محتوای شما را در خور توجه قرار دهد و علاقمندان و مخاطبان را وادار کند که وارد سایت شما شوند:
کلماتی را استفاده کنید که دنبال کننده باشد و مخاطب بعد از خواندن آن ترغیب شود که بعد چه اتفاقی خواهد افتاد
سعی کنید برای هر صفحه توضیحات متا مخصوص به خود را بنویسید.

تگ هدینگ
تگ هدینگ که به تگ H بیشتر آن را می شناسند، که شاید نیاز به توضیح زیادی نداشته باشد و برای نوشتن مقاله و محتوای خود برای اینکه شکل مقاله را زیباتر و کاربر پسند تر کند به عنوان تعیین کننده سرفصل ها و تیترها بکار می رود. تگ ها به صورت H1 تا H6 بکار می روند و تگ H1 بالاترین وزن را دارد و از نظر درجه و امتیاز خیلی مهمتر از H6 می باشد. از H1 یکبار در مقاله استفاده می شود و از بقیه تگ ها می توان بیشتر استفاده کرد.

استفاده از تصاویر در سئو داخلی
در سئو داخلی سایت باید از عکس های مطلوب و کاربر پسند مطابق با عنوان مقاله استفاده کنید. برای پر کردن فضای ما بین کلمات خط تیره – بگذارید و سعی کنید عکسی را انتخاب کنید که کیفیت خوبی داشته ولی حجم تصویر کم باشد.

اشتراک گذاری
اشتراک گذاری از طریق شبکه های اجتماعی به افزایش مخاطبان شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. شما می تواند دکمه اشتراک گذاری را در بالا یا پایین صفحه سایت خود قرار دهید. اگر قصد دارید اشتراک گذاری زیادی را ایجاد کنید بهتر است مطالب مهمی مثل فرصت های شغلی بخاطر کمبود شغل، آوردن ارقام مهم و … را به صفحه خود بیافزایید.

سرعت بارگذاری
مقدار زمان بارگذاری صفحه را سرعت بارگذاری می گویند. زمان بارگذاری به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر بخواهید رتبه سایت بالا برود باید سرعت بارگذاری خوب و سریعی داشته باشد چرا که کاربران از صفحاتی که به کندی بالا بیاید متنفرند و گوگل نیز برای این موضوع امتیاز منفی در نظر گرفته است.
در زیر چند نمونه از مهمترین عواملی که باعث افزایش زمان بارگذاری سایت می شود را توضیح می دهیم:
برخی برنامه ها نیازمند پلاگین خاص مانند فلش هستند، که همین موضوع باعث کاهش سرعت سایت می شود. نکته بعدی این است که شما باید وب سایت تولید شده را حتما در انواع مرورگرها تست و آزمایش کنید و سرعت آن را بسنجید.
سعی کنید پلنی که برای طراحی سایت انتخاب میکنید خیلی ارزان نباشد که سرعت سایت را کاهش دهد، شما باید با توجه به فعالیت و بزرگی سایت پلن مناسب تهیه کنید.
وجود عکس های با حجم بالا کاهش سرعت را در پی دارد، استفاده از عکس ها با فرمتPNG وJPEG می تواند حجم عکس شما را کاهش دهد.
استفاده از ابزارهای زیاد در سایت نظیر: ویجت ها، تقویم و … شاید زیبایی خاصی به سایت شما دهد ولی سعی کنید تعداد بهینه ای از این ابزارها را استفاده کنید، چرا که افزایش تعداد ابزارها سرعت سایت را کاهش می دهد.
عامل بسیار مهم دیگر استفاده از کدنویسی است، کدنویسی بهینه و حذف کدهای اضافی، سرعت سایت را بالا خواهد برد.

قابلیت نمایش صحیح در تلفن همراه
اکثریت افراد دارای گوشی تلفن همراه هستند و شاید به جرات می توان گفت میزان استفاده از برنامه های گوشی و اتصال به اینترنت و رفتن به صفحات وب در تلفن های همراه خیلی بیشتر از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ می باشد. پس باید سایتی که طراحی می کنیم بدون خطا قابلیت نمایش در انواع گوشی های موبایل را داشته باشد. عواملی نظیر نحوه چیدمان دکمه ها در سایت و محتواهای نوشته شده که می تواند بسیار مهم باشد و کاربر بتواند بدون هیچ دغدغه ای آن را ببیند. طراحی ریسپانسیو یعنی نمایش صحیح سایت در انواع مختلف گوشی ها و با هر ابعادی می باشد. گوگل نیز ابزاری به نام Google Mobile-Friendlyرا بوجود آورده است که می توان دید آیا سایت ریسپانسیو و استاندارد هست یا نه و در صورت خطا داشتن آنها را به صورت گزارش ببیند.

هدف کلی سئو خارجی
الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند، و یک سایت زمانی که دارای ارتباط، قدرت و اعتماد باشد حتما رتبه خوبی را خواهد گرفت این عوامل در سئو خارجی برآورده می شود. متخصصین سئو، اگرچه شاید به طور کامل در مورد رتبه بندی محتوا در گوگل شناخت جامعی نداشته باشند ولی این را می دانند که سئو خارجی بالای 50 درصد رتبه بندی را بهبود می دهد.
برای این امر از ابزارها و برنامه های گوناگون جهت تبلیغ سایت خود استفاده می شود که این کار می تواند شامل وب سایت های دیگر، فروم ها، شبکه های اجتماعی و … باشد.
در یک کلام سئو خارجی را می توان قرار دادن لینک سایت در وب ها تعریف نمود.

پارامترهای موثر در سئو خارجی
لینک بیلدینگ
سوشیال مدیا -Social bookmarking
هاست و سرور داخلی و خارجی

لینک بیلدینگ
به مجموعه فرآیندها و فعالیتهایی گفته می شود که افراد انجام می دهند تا بک لینک های معتبر از سایت های دیگر دریافت کنند. یکی از عوامل مهم در سئو خارجی همین لینک بیلدینگ است که در هنگام لینک سازی باید سعی کنید تمرکز خود را بر روی عبارات خاص قرار دهید.
اگر شما بتوانید مقاله ای را بنویسید که جدید بوده و مورد توجه عموم قرار بگیرد بک لینک دریافت خواهید کرد. مثلا فرض کنید در زمینه تولید برق با عوامل طبیعی مقاله ای را نوشته اید که واقعا ناب است، این مقاله شما می تواند در رسانه ها و شبکه های اجتماعی توسط افراد گوناگونی به اشتراک گذاشته شود و گوگل نیز متوجه خواهد شد که این سایت که شما مقاله اتان را نوشته اید با ارزش است و این کار شما ارزش و رتبه سایتتان را بهبود می دهد. اگر بخواهیم موارد دیگری را در گرفتن بک لینک بگوییم می توان به موارد زیر اشاره کرد:
وبلاگ نویسی
رپورتاژ خبری
کامنت گذاری در سایت و …

سوشیال مدیا
در بهینه سازی سئو خارجی برای بالا بردن رنک سایت می توان به کمک شبکه های اجتماعی پرداخت. امروزه بیش از 90 درصد افراد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و یکی از بهترین راه ها برای افزایش مخاطبان به سایت شما و بهبود رتبه سایت اشتراک گذاری مطالب در این شبکه ها است.

Social bookmarking
در این شبکه اجتماعی شما می توانید آدرس صفحاتی که مورد پسند تان است را ذخیره کرده و آن را به اشتراک بگذارید. شبکه های نظیرreddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com وجود دارند که می توانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

هاست و سرور داخلی و خارجی
پیش از طراحی سایت باید هاست و سرور خوبی را انتخاب کنید. چرا که این دو عامل در موفقیت سئو سایت شما تاثیر فراوانی دارند. استفاده از هاست اشتراکی و ارزان قیمت همانطور که گفته شد باعث کاهش سرعت سایت شما شده و موجب قطعی های زیادی می شود که به سئو سایت شما لطمه وارد می کند. ولی داخلی بودن و خارجی بودن سرور در رتبه بندی سایت و سئو نقش اساسی دارد.
موقعیت مکانی سرور شما رتبه بندی سایت را در گوگل تعیین می کند. در واقع گوگل با توجه به موقعیت جغرافیایی مخاطبان در سرچ کردن، مرتبط ترین نتایج را به آنها نشان می دهد. در واقع گوگل یک موتور جستجو کاملا پیشرفته است و براساس آی پی سرور شما متوجه خواهد شد که شما در کدام کشور هستید. یعنی اگر مثلا در ایران عبارتی را در گوگل سرچ می کنید اولویت رتبه بندی گوگل با سرورهای ایرانی می باشد که سایت ها را حمایت می کند. می توان به وضوح فهمید که گوگل بر منطقه ای شدن نتایج جستجو اهمیت بیشتری را قائل شده است.

چرا باید سئو مهم باشد
در بهار سال 2011، موسسه تحقیقاتی Slingshot SEO مطالعه ای در مورد نرخ کلیک (اینکه بر روی هر لینک چند بار کلیک می شود) انجام دادد. اعضای تیم در این مطالعه، رتبه وبسایت های موجود در صفحه اول نتایج را با نرخ کلیک همان سایت ها مقایسه کردند و نتیجه جالبی به دست آمد!
نتایج بصورت واضح گویای همه چیز هستند: هر چه رتبه بالاتر باشد، نرخ کلیک هم افزایش پیدا می کند! این مساله برای کسب و کارهایی که درامدشان از طریق آنلاین به دست می آید بسیار حیاتی است!


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود