سمینار بازاریابی بررسی شرکت سامسونگ
SAMSUNG
بسم الله الرحمن الرحیم
SAMSUNG
تاریخچه
گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ چول به عنوان یک شرکت بازرگانی تاسیس شد.
در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیکس بعنوان یک شرکت تابعه در گروه سامسونگ متولد شد.
این شرکت در دهه ۱۹۷۰ با سرمایه گذاری در صنایع سنگین، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و کشتی سازی، راه صنعتی شدن را درپیش گرفت.
در ۱۹۷۳ دومین برنامه پنج ساله مدیریت اعلام و گذار از مرحله ساخت مواد اولیه به محصول نهایی، بعنوان هدف اصلی شرکت اعلام گردید.
محصولات این شرکت در دهه ۱۹۸۰ توانست به بازارهای جهانی راه یابد.
SAMSUNG
در سال ۱۹۸۷ با درگذشت بنیانگذار گروه، پسرش لی کان-هی جانشین او گردید. لی کان-هی یک سال بعد برنامه توسعه دوم سامسونگ را، در شرکت به راه انداخت.
اوایل دهه ۱۹۹۰ را می توان دوران مدیریت نوین در سامسونگ دانست. در این دوران شعار «اول کیفیت» انتخاب و تبلیغ گردید.
از ابتدای قرن جدید، حرکت به سمت دوران دیجیتال برای این شرکت تشدید شد، به گونه ای که به سرعت در حوزه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، محصولات متنوعی عرضه می گردد.
ریشه نام
واژه سامسونگ در زبان کره ای هانجا (三星) به معنی "tristar" یا "سه ستاره" است. لغت "سه" نشان دهنده قدرت و بزرگی، لغت "ستاره" به معنی جاودانگی است.
چشم انداز
چشم انداز ترسیم شده از سوی شرکت عبارت است از: تبدیل شدن به رهبر بازار دیجیتال. شعار سامسونگ برای تحقق این چشم انداز، «شرکت دیجیتال» بودن است.
فرهنگ سازمانی
شعارهای سامسونگ از ابتدای تاسیس، توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خردورزی بوده است. مدیرعامل شرکت معتقد است، موقعیت سامسونگ متکی به پنج ارزش است: کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت.
منابع انسانی
تعداد کارکنان شرکت سامسونگ بیش از ۴۲۷٫۰۰۰ نفر است، که در سراسر جهان گسترده هستند.
تحقیق و توسعه
سامسونگ در دهه 1980 دو موسسه تحقیق و توسعه دایر کرد که شرکت را در زمینه های الکترونیک، نیمه هادی، پلیمر، مهندسی ژنتیک، ارتباطات راه دور، هوا- فضا و حوزه های جدید فناوری نانو کمک می کند.
فروش
در سال ۲۰۱۳ گروه سامسونگ درآمدی معادل ۳۲۷ میلیارد دلار داشت و در صدر شرکت های برتر کره جنوبی قرار گرفت و بیش از ۱۷٪ درصد از صادرات این کشور را به خود اختصاص داد.
مدیریت ارشد
مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره فعلی گروه سامسونگ، لی کان-هی، سومین فرزند موسس گروه، لی بیونگ-چول می باشد.
آینده
اهداف لی کان هی مالک سامسونگ، برای دهه آینده بسیار جامع و متنوع است. وی معتقد است، سامسونگ برای بقا راهی ندارد، جز آنکه به یک شرکت درجه اول تبدیل شود. او سامسونگ را متعهد کرده است، که برای توسعه نسل جدید فناوری مانند سخت افزارها و نرم افزارهای چندرسانه ای و مهندسی زیستی، ۷۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.
شرکت های تابعه
گروه سامسونگ امروزه دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی در سرتاسر جهان است. مهم ترین شرکت های تابعه این گروه عبارتند از:
1. سامسونگ الکترو-مکانیکس
2. سامسونگ تکوین
3. سامسونگ سی اند تی
4. سامسونگ فایر
5. سامسونگ کارت
6. سامسونگ لایف
7. چیل ورلدواید
8. صنایع سنگین سامسونگ
9. مهندسی سامسونگ
10. سامسونگ الکترونیکس
سامسونگ الکترونیکس
تاریخچه
1969
تاسیس شرکت
1980
شرکت مخابرات کره را بدست گرفت
1972
آغاز تولید تلویزیون های b/m
1995
تولید انبوه LCD آغاز شد
1992
کسب رتبه اول در تولید DRAM
1974
آغاز به ساخت ویفر
1988
ادغام سامسونگ نیمه هادی و سامسونگ الکترونیک
1994
تولید DRAM توسعه یافته
1996
تولید تلفن همراه به صورت تجاری
تاریخچه
2004
سرمایه گذاری مشترک با سونی در تولید S-LCD
رونمایی از وایمکس موبایل
1997
امضاء قرارداد شریک المپیک در سراسر جهان
2002
آغاز تولید ویفر با فاصله کانونی 300mm و پردازش 90nm
2003
رهبری شرکت در تولید حافظه های فلش
1999
آغاز تولید تلویزیون های دیجیتال
آغاز تولید تلفن های صوتی و تصویری
2006
تولید بلو ری پلی در جهان
تولید حافظه های پیشرفته DDR
2007
تولید حافظه های فلش با ظرفیت بالا 64G
2005
تولید تلویزیون های LCD,PDP,DLP
2009 ~ 2010
سازماندهی دوباره به کسب و کار مستقل
تولید دوربین های دیجیتال
شرکتهای زیرمجموعه ساخت
33
شرکتهای زیرمجموعه فروش
50
مراکز توزیع
2
مراکز طراحی
7
مراکز R & D
20
دفاتر شعبه و دیگر
81
مجموع امکانات و دفاتر
193
شبکه جهانی
66 کشور
در سراسر جهان شریک المپیک از سال 1997
رهبر در نیمه هادی، ارتباط از راه دور و فن آوری همگرایی دیجیتال
193مجموع دفاتر و امکانات در 66 کشور
فروش خالص (2009): 116،800،000،000$
درآمد خالص (2009): 8،300،000،000$
برنده حق ثبت و اختراع در سال 2009(IFI)
کسب رتبه 19 در تجارت بین 100 مارک جهانی
سامسونگ امروز
انتخاب نام شرکت به عنوان یکی از 50 شرکت شگفت انگیز در جهان توسط فورچون
انتخاب برای شاخص پایداری داو جونز
| 14
واحد کسب و کار
LCD
2005 2006 2007 2008 2009
رشد قوی درآمد
درآمد
(Consolidated basis)
(Billion US Dollars)
درآمد خالص
2005 2006 2007 2008 2009
(Billion US Dollars)
(Consolidated basis)
عملکرد مالی
$7.5
$7.9
$4.4
$8.3
$8.5
بررسی مالی
بررسی مالی
استراتژی
استراتژی بازار سامسونگ قبل از 1997
استراتژی
نقاط قوت
تجربه طولانی مدت در تولید قطعات فنی و کم هزینه محصولات تولیدی برای شرکت های شناخته شده.
فرآورده های کیفیت بالا
نقاط ضعف
تصویر کم قیمت و پایین بازار
توزیع از طریق زنجیره ای از تخفیف در قیمت بسیار پایین
than 20 slogans
استراتژی
فرصت
توسعه فن آوری دیجیتال
اینترنت: کانال جدید تبلیغاتی قدرتمند
تهدید
بازار جهانی تراشه های حافظه به طور چشمگیری به علت کاهش تقاضای و عرضه بیش از حد کاهش یافته است
محصولات ارزان چینی
استراتژی بازار سامسونگ بعد از 1997
استراتژی
سرمایه گذاری در R & D
(میلیارد دلار امریکا)
رقابت های فن آوری
تعهد R&D (به عنوان یک درصد از فروش شرکت مادر(
نوآوری فن آوری های با حفظ سرمایه گذاری در R & D
فرهنگ
کارآفرینی
سود متمرکز
تعیین کننده بودن
سامسونگ به روایت تصویر
مغازه قدیمی موسس سامسونگ برای فروش شکر و برنج
لی بیونگ چول بنیانگذار سامسونگ
مقر مرکزی مجموعه سامسونگ در شهر سئول پایتخت کره جنوبی
یکی از شهرهای سامسونگ در کره جنوبی
یکی از شهرهای سامسونگ در کره
مراکز تحقیق و توسعه
برج های مسکونی کارکنان سامسونگ
بخشی از امکانات فراهم شده برای خانواده و پرسنل گروه سامسونگ
یکی از مراکز پژوهشی سامسونگ
شرکت صنایع سنگین سامسونگ
برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان
برج تایپه (تایوان)
خودروی ساخته شده توسط گروه سامسونگ
منابع :
www.samsung.com
www.fa.wikipedia.org
www.slidesher.net
www.mit.edu
www.adgetnews.ir
www.rozanehonline.com
www.powershar.com
باتشکر
موفق و سربلند باشید