داستان موفقیت برند آرمانی
برند موفق ایتالیایی
Giorgio Armani
امروزه برخی از افراد، صاحبان کار و حرفه ای هستند که با علاقه و حتی رشته ای تحصیلی که برای آن سال ها درس خوانده اند متفاوت است. به واقع گاهی شغل و کسب و کار افراد با علایق شان متفاوت است و امکان دارد سال های متمادی به دلیل شرایط اجتماعی یا عدم ریسک پذیری به همان کار تن دهند، اما بعضی افراد هم هستند که در میانه راه به خود می آیند و مسیر کار و زندگی شان را به طور کلی تغییر می دهند.
جورجیو آرمانی، طراح سرشناس ایتالیایی از دسته دوم بود. او در جوانی خطرات زیادی را به جان خرید و امروز نامش به جای اینکه در صف پزشکان معروف باشد در ابتدای لیست طراحان مد و فشن و یکی از تاثیرگذارترین و با نفوذترین طراحان مد ایتالیا است.
جورجیو آرمانی در تاریخ ۱۱ ژوئیه سال ۱۹۳۴ در پیاچنزا ایتالیا زاده شده
آرمانی به عنوان پسر یک مدیر حمل و نقل، در شهر کوچکی خارج از شهر میلان بزرگ شد. این دوره تاریخی، زمان بسیار دشواری در تاریخ ایتالیا به حساب می آید. جورجیو و خواهر و برادر او (سرجیو-برادر بزرگتر و روزانا-خواهر کوچکترش) سختی های جنگ جهانی دوم را تا حد زیادی تجربه نمودند. آن ها فقیر بوده و زندگی سختی داشتند. در این دوره، سینمایی در میلان به عنوان پناهگاهی برای او به شمار می رفت. این فضا برای او، قصری از رویاها بوده و ستاره های فیلم بسیار پر زرق و برق به نظر می رسیدند.
تحصیل و سربازی و ترک دانشگاه
آرمانی در سال های اولیه زندگی خود، به آناتومی علاقه مند بوده و با استفاده از گل و دانه های قهوه عروسک می ساخت. شیفتگی او در مورد بدن انسان به دو سال تحصیل در رشته پزشکی منجر شد.
سال 1951 جورجیو 17 ساله در رشته پزشکی شروع به تحصیل کرد و به دانشگاه رفت. او پس از 2 سال تحصیل در دانشگاه در سال ۱۹۵۳برای خدمت در ارتش فراخوانده شد. تجربه های تلخ کار در بیمارستان ارتش موجب شد تا او حرفه پزشکی را کنار بگذارد و به طور اتفاقی وارد دنیای مد شود.
آرمانی از طریق یک دوست، کاری در یک فروشگاه بزرگ پیدا کرد. او می گوید: “من به عنوان دستیار عکاس شروع به کار نموده و پنجره ها و … را طراحی می کردم.
استخدام در فروشگاه هیتمن
آرمانی کار خود را با یک میز ویترینی در فروشگاه بزرگ لاریناسکنت در میلان آغاز کرد. او روزهایی که در فروشگاه لاریناسکنت مشغول کار بود، دائما برای کسب اعتبار در بازار و دیدن مغازه ها و یاد گرفتن از آنها به لندن سفر می کرد، اما او به تدریج پیشرفت کرد و تجارب با ارزشی هم در بازاریابی و صنعت مد و پوشاک به دست آورد.
او در سال 1960 با داشتن دانشی عمیق درباره پارچه و طراحی، به عنوان یک طراح در شرکت پوشاک مردانه نینو کروتی هیتمن استخدام شد. طرح ها و مدل هایش مشتریان و متقاضیان بسیاری داشت، همچنین در این دوره او به صورت همزمان برای بیش از 10 تولیدکننده دیگر طرح می زد.
ملاقات با تولید کننده پوشاک مردانه ایتالیایی
آرمانی در سال 1964، با نینو سِروتی، مالکِ هیتمن – تولید کننده پوشاک مردانه ایتالیایی – ملاقات کرد. پس از یک دوره کوتاه، سروتی بعد از مشاهده چگونگی کار آرمانی با مواد اولیه، از او درخواست کرد که رویکرد شرکت نسبت به پوشاک را به صورت ساختاری متحول سازد. آرمانی به مدت 6 سال با سروتی کار کرد و شکل ساده سازی شده ای از پوشاک مردانه را توسعه داد که می شد آن را به صورت سری بازتولید کرد.
مهارت های طراحی آرمانی توسعه پیدا می کند
در اواخر دهه 60 میلادی، آرمانی موفق شد در شوهای لباسی که در سالابیانکای کاخ پیتی در فلورانس برگزار می شد، شرکت کند. این تجربه به آرمانی این فرصت را داد که سبک خاص خودش را به روش های جدیدی توسعه ببخشد.
دیدار با سرجیو گالئوتی و آغاز دوران آرمانی
آرمانی در اواخر دهه ۱۹۶۰ با سرجیو گالئوتی که یک طراح معمار بود، آشنا شد.
در سال ۱۹۶۰ جورجیو و گالئوتی با یکدیگر دیدار می کنند و پایه های یک امپراطوری در حوزه مد و فشن را پایه ریزی می کنند این آغاز یک ارتباط شخصی و حرفه ای بود که منجر شد در سال ۱۹۷۳ یک دفتر طراحی در میلان تاسیس کند و یک سال بعد شرکت خود را بنیان نهد.
او در اکتبر سال ۱۹۷4 نخستین برچسب لباس مردانه خود را معرفی کرد که همین کار به همکاری او با خانه های مد و طراحی لباس معروفی چون آلگری، باگوتا، هیلتون، گیبو، مونتدورو و تاندرس منجر شد.
او حالا آماده بود که تمام انرژی اش را وقف برند خودش کند و بالاخره نیز در سال 1975 ، اسپای جورجیو آرمانی را به همراه دوستش گالئوتی، در میلان تاسیس کرد.
در اکتبر سال1975، او اولین مجموعه پوشاک آماده مردانه خود را برای بهار و تابستان سال 1976 و تحت نام و برند خودش به بازار معرفی کرد. او خط تولید زنانه را هم برای همان فصل راه اندازی کرد.
شهرت بین المللی آرمانی
از این پس آوازه جورجیو به رسانه های بین المللی رسید و همین تجربه ها موجب شد آرمانی سازوکار مخصوص به خود را پیش بگیرد و نام تجاری اش را به دنیا معرفی کند.
از سال ۱۹۷۵، آرمانی به سرعت لباس زیر، لباس شنا، لوازم جانبی و… را با مارک جورجیو آرمانی تولید کرد. یکی از موفقیت های بزرگ او ورود به دنیای سینما بود، به گونه ای که در اواخر دهه 70 لباس هنرپیشه معروف «ریچارد گری» را طراحی کرد. پس از فروش خوب این فیلم نگاه ها به این سمت رفت که آرمانی در دنیای مد تنها طراحی است که نامش باعث تضمین فروش یک فیلم می شود.
آرمانی یک رابطه مبتکرانه با این صنعت برقرار کرد که مشخصه اصلی اش، قرارداد سال 1978 با GFT بود که امکان تولید پوشاک آماده و لوکس را در یک محیط تولیدی، تحت سرپرستی طراحِ شرکت، فراهم می کرد.
کت های بدون ساختار
وقتی در سال 1976، آرمانی اولین کت های بدون ساختار ( بدون آستر و اتو نشده ) مردانه اش را ارائه کرد (ایده ای که محصول سال ها تجربه در طراحی و تولید بود)، قصدش این بود که هزینه های کار و خیاطی را پایین بیاورد؛ اما با معرفی این نوع لباس، جایگزینی برای رویکرد سنتیِ خیاطی انگلیسی را به جامعه ارائه داد که نیاز آن زمان مردمان ایتالیا را تامین می کرد و ترکیبی مبتکرانه میان لباس رسمیِ خشک و شیک، و لباس ورزشیِ منعطف و آزاد بود. این خلاقیت ها باعث شده بود تا تعدادی از روزنامه های ایتالیایی، آرمانی را اولین طراح لباس پست مدرن خطاب کنند و کارها و محصولاتش جهانی شود.
در سال 1979، بعد از تاسیس شرکت جورجیو آرمان، آرمانی تولید برای ایالات متحده را آغاز و خط مانی را برای مردان و زنان معرفی کرد. این برند به یکی از نام های پیشرو در مد بین الملل تبدیل شد و چندین خط محصول جدیدمانند لباس زیر و لباس شنای جورجیو آرمانی و اکسسوری های جورجیو آرمانی را معرفی کرد
در حالی که طرح های او در اروپا محبوب شده بودند، آرمانی نتوانست تا سال ۱۹۸۰ به موفقیت بزرگی در آمریکا دست یابد. در این سال، لباسی که توسط او طراحی شده بود، توسط ریچارد گیر بازیگر در فیلم ژیگولوی آمریکایی (۱۹۸۰) پوشیده شده و توجهات زیادی را به آرمانی جلب کرد. در طول سال های دهه ۱۹۸۰، پوشش آرمانی برای بسیاری از متخصصان کسب و کار به عنوان نمادی از موفقیت به شمار می رفت.
آرمانی لباس های بیش از 100 فیلم را طراحی کرد که یکی از مهم ترینشان،فیلم تسخیرناپذیران در سال 1987 بود.
شرکت اورئال و تولید ادکلن
در اوایل دهه بعد یعنی سال 1980 این شرکت توافقات مهمی با شرکت اورئال برای تولید ادکلن انجام داد و خطوط جدید دیگری هم به شرکت اضافه کرد
طراح ایتالیایی کمد لباس زنان را در ۱۹۸۰ دگرگون ساخت و آنها را به سمت لباس های شیک در رنگ و ظرافت سوق داد.
شناخت رسمی شهرت آرمانی
شناخت رسمیِ شهرت آرمانی در سال 1982 رقم خورد؛
یعنی زمانی که بر روی مجله تایمز ظاهر شد و بعد از کریستین دیرو، دومین طراح مدی بود که تصویرش بر روی این مجله نقش می بست. آرمانی، زنان را از لباس های خشک و سخت، رها، و برایشان کت های نرم و بدون یقه، به همراه شلوارهای راحت طراحی کرد.
آرمانی به دنبال پایدار کردن تصویری از زنان بود که قوی بودند، همچنین لباس هایشان هم کاربردی باشد و هم باشکوه.
در سال 1983، آرمانی توافقنامه اش با GFT را اصلاح کرد. آن ها شروع به تولیدِ خط آرمانی برای ایالات متحده و همچنین خط باکیفیت پوشاک آماده بورگونوو 21 (Borgonuovo 21) کردند.
در سال 1984 اولین خط تولید عطر خود را با نام ARMANI FOR MAN افتتاح کرد.
در طول دهه 80 میلادی، علیرغم مرگ گالئوتی (1985)، آرمانی به گسترش افق های تجاری و بستن قراردادهای مختلف ادامه داد. او آرمانی ژاپن را افتتاح کرد و یک خط تولید عینک دودی (1988)، جوراب (1987)، مجموعه گیفت (1989) و خط مردانه و زنانه بیسیک برای امریکا، با نام آرمانی اکسچنج (1991) را راه اندازی ساخت.
آرمانی به تدریج فعالیت های خود را گسترش داده و در سال ۱۹۸۹، اولین رستوران خود را افتتاح نمود. او همچنین اقدام به خریداری تولیدکننده لباس، سیمینت اس پی ای (Simint S.p.A.) نموده و در سهام کسب و کارهای مختلف دیگری شریک شد.
در پایان ۱۹۹۰ برندش دارای بیش از ۲۰۰ فروشگاه در سراسر جهان بود که شروع به راه اندازی دیگر خطوط اش کرد: Emporio Armani، Armani Exchange، Armani Jean، Armani Collezioni و … با فروش سالانه ۲ میلیارد دلار این روند را ادامه داد. همچنین با طیف متفاوتی از جمله کالاهای خانگی، انتشار کتاب و لباس های ورزشی و… کار خود را ادامه داد.
در سال 1996 دوست صمیمی آرمانی برای فشن شو او آهنگسازی کرد و در همان سال دو فروشگاه امپریو آرمانی در نیویورک افتتاح شد
و در سال 1998 با باز کردن فروشگاه کوچکی در پکن بازار چین را در دست گرفت
برای آرمانی، رنگ گریژ (چیزی بین خاکستری و بژ) که در سال 1997 معرفی شد، رایج ترین عنصر در رنگ بندی لباس های برندش بوده است که اغلب در کنار سایه های سفید و سیاه، با تُن های خاکی ملایم، آبی مایل به خاکستری و انفجارهای رنگیِ غیر منتظره همراه می شود.
بعد از گسترش های دهه 90 (لباس ورزشی، عینک، لوازم آرایشی، لوازم منزل و مجموعه اکسسوری های جدید)، سال 2000، بیست و پنجمین سالگرد برند آرمانی، شاهد فعالیت های سرمایه گذاری فراوانی بود که شامل فروش سهام و خرید تولید کننده های جدید می شد و آرمانی ASP به معرفی خط جدید لوازم آرایشی و و مبلمان خانه و اکسسوری پرداخت و موزه گوگنهایم در نیویورک میزبان نمایشگاهی از کارهای او بود و قصد آرمانی این بود که کنترل خود بر کیفیت و توزیع این محصولات را اعمال کند.
آرمانی و مجله فوربز
سال ۲۰۰۰ مجله ماهانه امریکایی فوربز، آرمانی را به عنوان موفق ترین طراح دنیا معرفی کرد، سپس در سال ۲۰۰۱ این مجله او را در ردیف نوزدهم (پس از خانواده بولگاری و قبل از پرادا) در لیست اعضای جدید مد قرار داد. همه منتقدان مد و دست اندرکاران این صنعت معتقدند که آرمانی از جمله برندهایی است که حساسیت بسیاری در انتخاب باکیفیت ترین پارچه ها به خرج می دهد و راز موفقیت او را در همین کیفیت کالاها می بینند.
در 2002 Armani dolci را افتتاح کرد و در سال 2004 برندی به نام EA7 تحت عنوان EMPERIO ARMANI تاسیس کرد
در سال 2005 توافقی برای ساخت هفت هتل لوکس و سه استراحتگاه برای خودش کرد و طراحی داخلی و سبک هتل ها را خودش بر عهده گرفت
شرکت آرمانی در پایان سال ۲۰۰۵ میزان فروشی برابر با ۱٫۶۹ میلیارد دلار داشته است.
در سال 2007 به طراحی صحنه و لباس گاوبازی اسپانیایی پرداخت
2010 برای بسیاری از ستاره ها و جشنواره ها لباس طراحی کرد
در سال ۲۰۱۰، او اولین هتل خود را با ۱۶۰ اتاق در برج خلیفه دوبی با طراحی خودش افتتاح کرد
در سال 2012 با یک گروه معماری تولید لوازم اشپزخانه همکاری کرد و اقدام به تولید پارچه های لوکس و استفاده از آن ها در مبلمان سرویس بهداشتی و … کرد
در سال 2014 برند آرمانی جونیور وآرمانی بیبی را یک نام تجاری لوکس در زمینه کودک معرفی کرد
در سال 2014 به عنوان برند برتر ایتالیایی به دلیل رشد سالانه و مستقل بودن نام تجاری و سهام شرکت آرمانی شناخته شد
تصمیم جسورانه و ارزشمند آرمانی
در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفته شد که کلیه پوشاک چرمی که از پوست حیوانات کمیاب و غیر پرورشی تهیه میشود را متوقف کنند. دلیل این کار را مسئولیت اجتماعی برند آرمانی نامیدند و گفتند که شیوه بی رحمانه شکار و از بین بردن حیوانات باید متوقف گردد.
جالب اینجاست که بدانید یکی از تجارت های بسیار پر سود برند آرمانی همین لباس های پوستین بود اما این کار برند آرمانی نشان میدهد که مدیریت اخلاقی و ارزشی؛ هویت اصلی برند آرمانی را تشکیل داده است.
برند های زیر مجموعه برند آرمانی
برند امپریو آرمانی Emporio Armani
امپریو آرمانی برند دوم از خانواده آرمانی است که مجموعه پوشیدنی ها و مجموعه های آماده را تحت تولید خود دارد و صرفا بر روی این دو شاخه تمرکز کرده است هر ساله در هفته مد میلان، برند آرمانی با تمام برند های زیر شاخه اش، حضور بسیار فعالی دارد این در حالیست که محصولات برند امپریو آرمانی معمولاً از طریق بوتیک های امپریو آرمانی و وبسایت رسمی آن به فروش میرسند.
در بهار و تابستان سال ۲۰۰۸ و همچنین در پاییز و زمستان سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ کمپینهای لباس زیر امپریو آرمانی توسط دیوید بکهام بازیکن فوتبال و همسر او، ویکتوریا بکهام (طراح مد در این فستیوال )این کمپین پوشاک و لباس زیر که یکی از موفق ترین کمپین های جورجیو آرمانی به شمار می آید را مدیریت و اجرا کردند.
همچنین در ژانویه ۲۰۱۰ ستاره فوتبال کریستین رونالدو همین طور ستاره فیلم های هالیوودی مگان فاکس نیز در کمپینهای امپریو آرمانی حضور داشتند و در سال ۲۰۱۱ مگان فاکس با ریحانا جایگزین شود و رونالدو جایگزین رافائل نادال ورزش های تنیس گردید همچنین برنده امپریو آرمانی همکاری خوبی با برند کفش ریبوک برای تولید کفشCR7 داشت.
آرمانی کلزیونی Armani Collezioni
یکی از زیرشاخه های برند عطر و ادکلن آرمانی که به نوعی چشم انداز آینده آرمانی نیز به شمار می آیند. کلزیونی آرمانی از زیر شاخه برند معظم جورجیو آرمانی است که با قیمت پایین تری محصولات خود را به بازار عرضه میکند. لوگوی این زیر شاخه معمولا سیاه و سفید و بر روی یک برچسب سفید نمایش داده می شود معمولاً کلمه آرمانی در بالا و بزرگتر و کلمه کلزیونی در زیر آن نوشته میشود. در بوتیک های آرمانی کلزیونی ، انواع لباس ها و پیراهن های با اندازه و فرم های مختلف و همچنین جنس های فوق العاده متنوع عرضه میشود. مهمترین و اولین بوتیک های آرمانی کلزیونی در دو شهر میلان و پاریس تاسیس شدند. اقلام موجود در برند کلزونی آرمانی ، معمولا در فروشگاه ها و بوتیک های دیگر نیز به فروش می رسند، این در حالی است که محصولات شاخه یا برند جورجیو آرمانی تنها در بوتیک های مختص و مجزای خودش به فروش می رسد
آرمانی جین Armani Jeans
آرمانی جین یا جینز مجموعه ای از خطوط مربوط به لباس آرمانی است
اولین بار در سال ۱۹۸۱ به عنوان بخشی مستقل از آرمانی جدا شد. آرمانی جینز عمدتاً در فروشگاههای بزرگ عرضه می شود البته به غیر از بسیاری از فروشگاههای آرمانی که در جهان وجود دارد، یک کافه آرمانی جین هم در میلان قرار دارد که برخی از اقلام آرمانی جین و امپریو آرمانی را به فروش می رساند
شاخه آرمانی جین که بخش مجزای از برند عطر و ادکلن آرمانی به شمار می رود توسط بسیاری از بزرگان و افراد سلبریتی و مشهور که عموماً تیپ اسپرت و یا کژوال (فصلی) میزنند، مورد تایید قرار گرفته از جمله آنها می توانیم به کاکا هافبک برزیلی اشاره کنیم
آرمانی اکسچنج Armani Exchange
یکی دیگر از شاخه های برند مد و پوشاک و عطر و ادکلن آرمانی که اتفاقاً قیمت مناسب تر و پایین تری نیز دارد برند و شاخه آرمانی اکسچنج است. فروشگاههای آرمانی اکسچنج که عمدتا با حروف اختصاری A و حرفX نمایش داده می شود در سراسر دنیا شعبه دارد. این فروشگاه ها معمولا محصولات مرتبط با مد و سبک زندگی را عرضه می کنند و همچنین این شاخه از برند آرمانی، با برگزاری کمپین های تبلیغاتی بسیار محرک و پر سر و صدا شناخته شده است. جایگاه ویژه برنده آرمانی اکسچنج الهام گرفته از فرهنگ خیابانی، شیک پوشی و موسیقی و رقص است که آن را به عنوان نام تجاری مستقلی از آرمانی قابل دسترس کرده است.
در سال ۲۰۰۵ برند جورجیو آرمانی در کنار همکاری با یک هولدینگ تجاری عظیم که متعلق به کشور سنگاپور بود، توانست مجوز تولید محصولات درجه یک را به دست آورد. امروزه محصولات آرمانی به طور انحصاری در ۲۷۰ فروشگاه در ۳۱ کشور جهان و همچنین در وب سایت این برند موجود است و به فروش میرسد.
برند مد و پوشاک و عطر و ادکلن جورجیو آرمانی همچنین محصولاتی را مخصوص نوزادان، کودکان نوپا و نوجوانان تا ۱۶ ساله طراحی و عرضه می کند؛ به همین منظور برند آرمانی، این خط تولیدِ جدید را، تحت عنوان یک برند جدید با نام آرمانی جونیور وارد بازار کرد. برند آرمانی جونیور در سال ۱۹۷۲ حدود ۳۵ سال پیش وارد بازار شد؛ البته باید بگوییم که در ابتدای عرضه این برند به بازار، بسیاری از مشتریان و مصرف کنندگان از اینکه از خزهای طبیعی در لباس های کودکان استفاده شده بود شکایت کردند و این نکته را بیان میکردند که لباس های کودکان نباید تا این اندازه لوکس و فاخر باشد، اما پس از گذشت مدتی برند نوپای آرمانی جونیور توانست جایگاه خود را در بازار پیدا کند و اتفاقاً رقیب مستقیم و سرسختی برای برند لوکس ایتالیایی ورساچه جوان شود.
آرمانی جونیور Armani Junior
امروزه آرمانی جونیور دارای ۱۶۷ بوتیک مستقل در سراسر جهان است. در این بوتیک ها تنها محصولات خود آرمانی جونیور که ویژه کودکان، نوجوانان و نوزادان است به فروش میرسند؛ البته برخی از محصولات آرمانی جونیور در دیگر برندهای آرمانی همچون امپریو آرمانی، آرمانی جین و آرمانی کازا نیز فروخته می شود. در کل ۳۰۸ فروشگاه آرمانی وجود دارند که میتوان در آنها محصولات آرمانی جونیور یا آرمانی بی بی (Armani Baby) را یافت.
امروزه این برند ویژه نوزادان، کودکان و نوجوانان، یک کسب و کار چند میلیون دلاری است و تنها در سال ۲۰۱۰ حدود ۷۵۰ میلیون دلار محصولاتش را به فروش رسانید و این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ رقم فروش آنها از سه میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون یورو نیز عبور کرد!
Armani casa
برند مد و پوشاک و عطر و ادکلن آرمانی، همچنین شاخه ای نیز برای مبلمان و وسایل خانه به نام آرمانی کازا دارد. در حالی که کلمه ایتالیایی کازا معمولا به معنای خانه است، در این جا به معنای «در خانه» معنا می شود و درواقع محصولاتی را عرضه می کنند که «در خانه» قرار میگیرند؛ همچون انواع مبلمان و تجهیزات درون خانه. همچنین جورجیو آرمانی مجموعه سالن های طراحی داخلی در سال ۲۰۰۰ افتتاح کرده است که این سالن های طراحی در ابتدا فروشگاه های گل بودند که در میلان ایتالیا قرار داشتند. وقتی از آرمانی پرسیدند که چرا می خواهی خط مبلمان و تولید آن را راه بیندازی پاسخ داد که:
مردم مایلند که خانه خود را طراحی کنند و من می توانم با کمک خلاقیت و ذوق هنری، مجموعه فوق العاده مبلمانی برای خانه آنها تدارک ببینم”
ARMANY CAZA
منتقدان به طرح های آرمانی کازا که به سبک های مینیمال، کمی عجیب و غریب، ظریف و با عناصر قومی تولید شده بود ایمان آوردند و به این ویژگی ها اشاره می کردند و نظر آنها نیز نسبت به این موارد مثبت بود. همچنین بسیاری از منتقدین نیز از این ویژگی که در ساخت مبلمان خانه از «زیورآلات کوچکی» نیز به عنوان جزئیات هنری استفاده میشود خوشحال بودند و می گفتند که مبلمان های آرمانی کازا به نوعی سبک و امضای خاص خود را دارد
آرمانی دولسی Armani dolci
در سال ۲۰۰۲ شاخه بسیار متفاوت و جذاب ای از برند آرمانی متولد شد و نام آن را آرمانی دولسی نهادند.
در واقع آرمانی شیرینی پزی بود که با همکاری تولید کننده شکلات ایتالیایی وِنشی و آرمانی ایجاد شده بود. آرمانی دولسی در فروشگاههای آرمانی که دارای یک بوتیک مستقل هستند عرضه میشود. انواع محصولاتی همچون: شکلات، مربا، عسل، چای، بیسکویت، کیک های شیرینی گلوله ای، ظرف های مارلون و مارمالاد، ژله های میوه ای عرضه میگردد.
در طی سال ها برند آرمانی دولسی محصولات مختلفی را ویژه اعیاد مختلف طراحی و عرضه کرد. از انواع «تخم مرغ های عید پاک» گرفته تا «جعبه های قلبی» شکلی که با شکلات قرمز، صورتی و سس شکلاتی برای روز ولنتاین تزیین شده است و همینطور بسته های شکلات ویژه ای مخصوص ماه مبارک رمضان برای تعطیلات مسلمانان که با رنگ های جذاب و اسلامی و بدون هیچ الکلی ایجاد شده است. علاوه بر این آرمانی دولسی مجموعه های ظریف ویژه ای نیز برای کریسمس و سالگرد ازدواج عرضه می کند.
امروز برند آرمانی دولسی توسط منتقدان و مردم به خوبی پذیرفته شده است و در بسیاری از کشورهای جهان شعبه دارد.
Armani dolci
آرمانی فریوری Armani Fiori
برند جورجیو آرمانی، در سال ۲۰۰۰ یک برند دیگر به منظور کامل کردن اکوسیستم خود که مرتبط با طراحی، زیبایی، عطر و ادکلن و مد و فشن باشد را پایه گذاری کرد که آنرا تحت عنوان آرمانی فریوری به جهان شناساند. آرمانی فریوری سرویس گل منحصر به فردی که از برند آرمانی تولید شد و در بسیاری از بوتیک های مهم و مستقل سطح سراسر جهان فعالیت می کند.
گلهایی که در شعبه های آرمانی فریوری (استفاده، عرضه و به فروش میرسند عمدتاً گلهای هلندی هستند و رنج متنوعی از گل هایی همچون انواع ارکیده ها و گل های عجیب و غریب و گرمسیری در کنار گل های سنتی مانند هیدرانگا، گل رز و پونه در این گل فروشی ها برای تزیین و ساخت زیباترین دسته گل ها و سبد گل و … وجود دارند. هر مجموعه به تنهای توسط جورجیو آرمانی طراحی میشود زیرا می خواهد که احساس آسیایی را در گل ها ایجاد کند. علاوه بر برند آرمانی، سری عناصر تزیینی دیگری مانند گلدان و شمع و فانوس نیز در گل فروشی های آرمانی عرضه میشود. برای مجموعه دسته گل ها و سبدهای آرمانی از مواد گرانبهای عقیق، چوب آلبالو، سنگ مرمر سیاه، چوب لاکی، مکعب و ریمبوند استفاده می شود. همچنین جورجیو آرمانی به اعیاد و روز های خاص توجه ویژه ای کرده و برای روز ولنتاین، مجموعه های ویژه بهار، گل های ویژه آپارتمان ها و… بسته بندی ها و گل های سفارشی فوق العاده ای طراحی و عرضه میکنند
سبک و نوآوری
توسعه سبک آرمانی، همیشه روندی مشترک را دنبال کرده است که ارتباط نزدیکی با روند تغییر در جامعه معاصر دارد. این فرایند به خلق پوشاک و اکسسوری هایی منتهی شد که هدفشان، سبکی متفاوت و ساده بود که فراتر از مد روز است و برای بهبود شخصیت شخصی که آن را می پوشد، طراحی شده است.
8حقیقت جالب در مورد جورجیو آرمانی
شغل رویایی جورجیو آرمانی، سینما بود و به گفته خودش، اگر زمان به عقب بازمی گشت و او فرصتی برای انتخاب دوباره داشت، دیگر مد را بر نمی گزید و سینما را به عنوان حرفه اش انتخاب می کرد. او عاشق فیلمسازی است؛ کارگردانی، تهیه کنندگی و فیلمبرداری، از علایق او به شمار می آید؛ همچنین او پیشرفت خود در صنعت مد را نیز مدیون همکاری اش با هالیوود می داند!
کاپشن های خلبانی معروف که امروزه مورد علاقه بسیاری است و طرفداران خاص خود را دارد؛ در خلال جنگ جهانی دوم، برای اولین بار به وسیله آرمانی طراحی و ارائه شد. از آنجایی که در آن زمان، کابین های خلبان حصار نداشت، این کاپشن، یکی از بهترین ها برای حفاظت از سرما بود. این طرح همچنان در دنیای مد عرض اندام می کند.
آرمانی عاشق ورزش است. او یکی از طرفداران بزرگ ورزش فوتبال است. اکنون تیم محبوب و مورد علاقه او در فوتبال، اینترمیلان است؛ همچنین علاقه او به فوتبال باعث شد که در جام جهانی سال 1994، لباس تیم ملی برای جام جهانی را طراحی کند.
جورجیو آرمانی فراتر از صنعت مد نیز گام برداشته و در صنعت غذایی نیز ورود کرده است. آرمانی شکلات ها و شیرینی های بسیار خوش طعم و شیکی را با ظرافت بسته بندی و به بازار عرضه می کند. مرکز این عرضه در شهر فلورانس ایتالیا است.
آرمانی از اولین برندهایی بود که صنعت مد و پوشاک خود را در دهه نود میلادی وارد بازار جهانی چین و کشورهای آسیایی کرد.
آرمانی، طراح لباس مهمانداران هواپیمای آلیتالیا بود. البته شایع شده بود که این هواپیمایی به دلیل لباس های آرمانی مشهور شده است و از کیفیت خدمات مناسبی برخوردار نیست و همین انتقادها باعث شد که چند سال بعد، این ایرلاین لباس مربوطه را عوض کند.
جورجیو آرمانی خالق شهر میلان بود! نه اینکه این شهر را بنا کرده باشد، او به نام این شهر، عظمت بخشید. از آنجایی که ایتالیا کانون صنعت مد بود، آرمانی این شهرت را جهانی و بین المللی کرد و آن را به مرکزی پیشرو در صنعت نساجی و پایتخت مد جهان مبدل ساخت. ورساچه ، دولچه و گابانا ، پرادا و موسچینو، پیروی او بودند.
جورجیو آرمانی تنها برندی بود که در سال 2006، در شوهای خود از مدل هایی با شاخص توده بدنی زیر 18 استفاده نکرد؛ چرا که او معتقد بود این شاخص نباید باعث نگرانی مدل ها شود و آرامش آن ها را در این خصوص خدشه دار کند. او معتقد بود که سختگیری در خصوص این شاخص باید از دنیای مد حذف شود و مصمم بود که این اجبار را برای رسیدن به راهروهای فشن از بین ببرد؛ چراکه آن را نوعی زیاده خواهی می دانست. او با این عمل، جلوه متفاوتی به این صنعت بخشید!
امروزه شرکت آرمانی شامل 3۰۰۰ مرکز فروش جهانی با فروش سالیانه بیشتر از یک میلیارد دلار است. شرکت ارمانی برای تبلیغات خود از افراد بسیار معروف در زمینه ی هنر و ورزش استفاده می کند که از جمله انها می توان به دیوید بکهام.کریستیانو رونالدو از فوتبالیستها و مگان فوکس از بازیگران هالیوود نام برد. این شرکت امروزه با سه هزار مرکز فروش جهانی در حدود ۴٬۷۰۰ کارمند و ۱۳ نمایندگی تولید در سراسر جهان دارد. هم اکنون شرکت آرمانی مالک شبکه ای از ۳۰۰ فروشگاه و بوتیک در ۳۶ کشور جهان می باشد
شرکت آرمانی به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل لوازم فشن، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، دکوراسیون، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون می پردازد. این شرکت همچنین از طریق همکاری با سایر شرکت ها به حیطه های تازه ای مانند ساخت هتلها و مراکز تفریحی و حتی ساخت گوشی های موبایل نیز وارد شده است. آرمانی از طریق همکاری با شرکت سامسونگ، اقدام به طراحی و عرضه گوشی های موبایل لوکس با برند آرمانی نموده است.
همچنین از دیگر فعالیتهای برند مد و پوشاک و عطر و ادکلن آرمانی، میتوان به فعالیت و همکاری در املاک و تولید هتل های لوکس و ساخت مراکز زنجیره ای رفاهی – خدماتی مختلف در چندین شهر بزرگ از جمله میلان، پاریس، نیویورک، لندن، لس آنجلس، توکیو، شانگهای، سئول و دوبی اشاره کرد؛ این شرکت در حال حاضر در سراسر جهان انواع کافه ها، بارها و کلاب های شبانه را نیز مدیریت می کند.
باید دانست که برند مد و پوشاک و عطر و ادکلن آرمانی یک برند با کیفیت بالا و ویژه مردان و زنان در برآورده سازی انواع نیازهای پوشاک مد و لباس لوازم جانبی و عطر و ادکلن است لباس های مخصوص و فوق العاده جورجیو آرمانی در بوتیک های لوکس آن در سرتاسر جهان عرضه میشود؛ لوگوی منحنی Gدر کنار A تشکیل یک منحنی دایره ای را می دهند که لوگوی اصلی بوتیک های آرمانی است
با وجود همه این تفاسیر، آرمانی همیشه معتقد است که طرح ها و ایده های خود را از آدم های معمولی در خیابان ها الهام می گیرد. او می گوید لباس ها باید برای پوشیدن تولید شوند، نه فقط برای نمایش و ترسیم مهارت هایی که او به عنوان یک طراح لباس آموخته است.
منابع
سایت اینترنتی پویا اندیشه
سایت اینترنتی ویرگول
MODEWORLD.IR
POSH.BLOGFA.COM
وب ساست شرکت آرمانی
giorgioarmani.com
FINDS.IR
سایت اینترنتی فرصت
CARISMACOLOR.COM
iranous.com
MODOPIA.COM