تارا فایل

پاورپوینت بررسی معماری تحلیل ایستگاه قطار افراگولاناپلی


بررسی معماری تحلیل ایستگاه قطار افراگولاناپلی

معمار- موقعیت
نخست وزیر ایتالیا فاز اول ایستگاه ناپولی آخرین کار زاها حدید را افتتاح کرده است. این ایستگاه راه آهن با قطار های پر سرعت،  شمال ایتالیا و جنوب را به هم متصل می سازد و همچنین مردم می توانند به بنادر جنوبی این کشور دسترسی یابند. هر کشوری نیازمند به پروژه های بزرگی در جهت توسعه و پیشرفت خود است که این پروژه در جهت توسعه اقتصادی کشور ایتالیا کمک بسیار می کند.

مصالح
فرم کلی بنا با متریال بتن و عملکرد آن کاملا متناسب است و از قالب های فولادی پیش ساخته برای ساخت فرم منحنی استفاده شده که این متد ساخت و ساز برای اولین بار در ساخت سازه موزه maxxi به کار رفته شد.

کانسپت طرح
از پل عابر برای طراحی فرم بنا الهام گرفته شده است همچنین این ایستگاه از 8 خط راه آهن تشکیل شده و یک گردشگاه عمومی و محل تجمع اصلی مسافران به حساب می آید و مسافران می توانند به طور مستقیم از امکانات و خدمات این ایستگاه بهره مند شوند.

ویژگی ترمینال
امروزه تقاضای افراد برای مسافرت با قطار روز به روز در حال افزایش است و آمار نیز از افزایش حدود ۵۰ درصدی این تقاضا نسبت به گذشته حکایت دارد. ایستگاه راه آهن شهر آفراگولا، به عنوان یکی از مهم ترین ایستگاه های قطار کشور ایتالیا با ساختار منحصر به فرد خود توسط گروه معماری زاها حدید طراحی شده است. ایستگاه راه آهن آفراگولا، به عنوان گذرگاهی ویژه به سوی جنوب ایتالیا (خدمت رسانی به ۱۵ میلیون نفر از ساکنین کالابریا، مولیس، پوگلیا، کامپانیا و سیسیل را در جنوب ایتالیا) که چهار خط بین شهری پر سرعت، سه خط بین منطقه ای و یک مسیر حمل و نقل محلی را پوشش می دهد، مورد استفاده قرار می گیر

هدف طرح
هدف از طراحی این پروژه، کاهش تراکم مسافران در دیگر ترمینال های ناپل، بدون حذف آن ها خواهد بود؛ زیرا اغلب جابه جایی از طریق همین ایستگاه راه آهن صورت خواهد گرفت. بد نیست بدانید این پروژه اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شد، اما در سال ۲۰۱۲ میلادی پس از قوت گرفتن نگرانی هایی بر سر تامین بودجه، ساخت آن به حالت تعلیق درآمد! سپس قرارداد ساخت و ساز آن از سال ۲۰۱۵ میلادی دوباره از سر گرفته شد و فاز اول این پروژه در ۶ ژوئن ۲۰۱۷ میلادی به بهره برداری رسید.

ایستگاه راه آهن آفراگولا بخشی از یک پروژه بزرگتر محسوب می شود، که در سال ۲۰۲۲ کامل خواهد شد. پس از پایان یافتن عملیات ساخت و ساز تمامی خطوط جدید ایتالیا، انتظار می رود که ۳۲۷۰۰ مسافر، به صورت روزانه از ایستگاه راه آهن افراگولا ناپلی استفاده کنند. در بررسی دقیق تر، در ساعات اوج ترافیک صبح و عصر، ۴۸۰۰ نفر در ایستگاه حضور خواهند داشت و در مجموع ۴۸ قطار در این خطوط  به کار گرفته خواهند شد. ۲۸ قطار پرسرعت مستقر در این خطوط نیز هر روزه به منظور ارائه سرویس فوری در هر ۳۰ دقیقه، در ایستگاه قطار افراگولا ناپلی توقف خواهند داشت. البته گفتنی است که این زمان در ساعات اوج ترافیک می تواند به حدود ۴۰ دقیقه برسد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود که روزانه ۷۰۰ مسافر از هر سکو، پیاده و یا سوار شوند. ۲۰۰ قطار محلی و منطقه ای دیگر نیز در افراگولا ناپلی توقف خواهند داشت که سیستم حمل و نقل کلیدی را در شبکه ملی، منطقه ای و محلی به وجود خواهند آورد.

سیرکولاسیون- نورگیری
هندسه فضاهای داخلی بر اساس مسیرهای عبور و مرور مسافرین، تعیین شده است. مسیرهای حرکتی در این ایستگاه برای به حداقل رساندن فواصل پیاده روی، به صورت گردشی طراحی شده است. ورودی های بزرگ در هر دو انتهای ایستگاه نیز، وظیفه خوش آمدگویی به مسافران مسافران و نیز هدایت آن ها به سوی مراکز خرید و دیگر امکانات مجموعه را بر عهده خواهند داشت؛ همچنین در محوطه مرکزی نیز کافه ها و رستوران های مختلف در دسترس هستند.
استفاده از سیستم های مدرن خورشیدی و طراحی هوشمند در راستای بهره برداری بهینه از نور طبیعی، تهویه مناسب در تمام مجموعه در کنار سیستم های خنک کننده و حرارتی زمینی این ایستگاه را قادر می سازد تا مصرف انرژی را در ایستگاه راه آهن آفراگولا به حداقل میزان ممکن کاهش دهد.

https://www.arel.ir/fa/News-View-6274.html
http://abgineharch.ir/2018/09/08/%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%A7-%D8%AD%D8%AF%DB%8C/
https://etoood.com/NewsShow.aspx?nw=4043


تعداد صفحات : 22 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود