تارا فایل

پاورپوینت آشنایی با انجمن حجتیه


بسم الله الرحمن الرحیم
آشنایی با انجمن حجتیه

انجمن خیریه مهدویه حجتیه
سال تاسیس : 1335
موسس : شیخ محمود ذاکر زاده تولائی (حلبی)
هدف اعلام شده : مبارزه با بهائیت ( صرفا اعتقادی)
تشکیلات: در هر شهری مرکزی به نام بیت داشتند
در هر بیت 3 گروه فعالیت می کردند :
1- گروه آموزش2- گروه تحقیق3- گروه ارشاد

شیخ محمود ذاکرزاده تولائی (حلبی)

شیخ محمود حلبی
متولد 17 شهریور 1279
متوفای 26دی 1376
روحانی مشهدی
عضو انجمن تبلیغات اسلامی
مدافع ملی شدن صنعت نفت
کاندیدای مجلس هفدهم از مشهد
ترک فعالیت سیاسی پس از
کودتای 28 مرداد32

دلایل احتمالی کناره گیری شیخ محمود حلبی از سیاست
شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت پس از کودتای 28 مرداد
تجربه مشابه شکست (نهضت مشروطه و نهضت جنگل)
سختی مبارزه و عدم تحمل شکنجه و…
سرخوردگی در انتخابات مجلس

رهبران مشروطه شیخ فضل الله نوری ، آخوند خراسانی ، آیت الله طباطبائی آیت الله بهبهانی ستارخان

یپرم خان ارمنی رئیس نظمیه تهران

شیخ بر بالای دار

اعلامیه کاندیداتوری شیخ محمود حلبی

گروه آموزش، تحقیق و ارشاد
آموزش در سه سطح : ابتدائی ، متوسط و عالی
آموزش معارف دینی در سطوح مختلف و آموزش اعتقادات بهائیان و موارد نقض آن

نفوذ در بین بهائیان و کسب اطلاعات لازم در زمینه های مختلف

تلاش برای راهنمائی افراد و وادار نمودن آنها به توبه از بهائیت

اساسنامه انجمن حجتیه
مقدمه: به منظور فعالیت های علمی و آموزشی و خدمات مفید اجتماعی، با الهام از تعالیم عالیه اسلام و مذهب شیعه جعفری برای پرورش استعداد و تربیت انسان های لایق و کاردان و مقید به تقوی و ایمان و اصلاح جهات مادی و معنوی جامعه، موسسه ای به نام (انجمن خیریه حجتیه مهدویه) به قصد صد در صد غیرانتفاعی به شرح زیر تاسیس می شود.
فصل یکم: اسم، موضوع، هدف، مرکز و مدت و دارایی
ماده اول: اسم موسسه (انجمن خیریه حجتیه مهدویه ) است که این اساسنامه به اختصار انجمن نامیده می شود.
ماده دوم: موضوع و هدف: منظور از تشکیل انجمن، اجرای اموری است که ذیلا شرح داده می شود:
تبلیغ دین اسلام و مذهب جعفری و دفاع علمی از آن با رعایت مقتضیات زمان به روش های مختلف زیر:
1ـ تشکیل کنفرانس ها و سمینارهای علمی و دینی در نقاط مختلف کشور با رعایت مقررات عمومی
2ـ چاپ و پخش جزوات و نشریه های علمی و دینی با رعایت قوانین مطبوعاتی کشور
3ـ تاسیس کلا سهای تعلیم و تدریس اخلاقی و معارف اسلامی با رعایت مقررات عمومی
4ـ ایجاد کتابخانه و قرائت خانه و اماکن ورزشی با رعایت قوانین مربوطه

5ـ انجام امور خیریه عمومی و مساعدت فرهنگی موسسات اسلامی و اخذ تماس با مجامع مشابه بین المللی با نظر مقامات ذی صلاحیت
6ـ تدارک جلسات آموزشی به منظور تربیت افراد برای مناظرات و مباحثات علمی، ادبی و مذهبی در محافل اسلامی با رعایت مقررات
7ـ تاسیس هر نوع موسسه فرهنگی نظیر دبستان، دبیرستان، مدارس عالیه و پرورشگاه با رعایت قوانین
8ـ ایجاد هر نوع مراکز درمانی نظیر بیمارستان و درمانگاه با رعایت مقررات وزارت بهداری
9ـ تبصره
تبصره 1ـ موضوع و هدف انجمن، ثابت و تا زمان ظهور حضرت بقیه الله امام زمان «ارواحنا فداه» لایتغیر خواهد بود اما برنامه های آن با توجه به شرایط زمان و نیاز جامعه، می تواند بر اساس حفظ هدف ملی و رعایت مقررات این اساسنامه تغییر و یا تعمیم شود.
تبصره 2ـ انجمن به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت و نیز مسوولیت هرنوع دخالتی را که در زمینه های سیاسی از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، بر عهده نخواهد داشت.
ماده 3ـ مراکز انجمن در تهران است و صندوق پستی شماره… برای مکاتبات آن در اختیار می باشد. در صورت اقتضا هیات موسس می تواند با نظر مقامات ذی صلاحیت، نماینده گروه یا شعب انجمن را در تهران یا دیگر نقاط، اعم از داخل یا خارج کشور دایر نماید و افراد نیکوکار را به نمایندگی انجمن برای اجرای اهداف اساسنامه به خدمت دعوت کند.

افکار و عقاید انجمن حجتیه1(قبل از انقلاب )
1 . بزرگ نمایى و جلوه‏دادن بهائیت به عنوان دشمن اصلى‏
شیخ حلبى تاکید مى‏کرد: امروز امام زمان‏علیه السلام از کسى جز این خدمت را نمى‏پذیرد و چیزى جز این انتظار ندارد. به خدا قسم! امروز تکلیف شرعى و دینى همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.
2 . عدم دخالت در امور سیاسى‏
در تبصره 2 از ماده دوم اساسنامه انجمن، تصریح شده است: انجمن به هیچ وجه در امور سیاسى مداخله نخواهد کرد و مسوولیت هر نوع دخالتى را که در زمینه‏هاى سیاسى از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گیرد، به عهده نخواهد گرفت.
بر این اساس چنانچه فردى از اعضاى انجمن به طرف مسائل سیاسى کشیده مى‏شد، بلافاصله عذر او را مى‏خواستند. به زعم آنان اسلام تنها دین عبادت است و دخالت در سیاست، زیبنده پیشوایان دینى نیست.

افکار و عقاید انجمن حجتیه2(قبل از انقلاب)
3. قیام‏هاى قبل از ظهور محکوم به شکست است.
آنان با استفاده از برخى روایات، صاحب پرچم‏هاى قیام قبل از ظهور را گمراه مى‏دانستند و تشکیل حکومت و بسط عدل را در جهت انسداد باب مهدویت مى‏شمردند.
4 . جهاد در دوران غیبت معنا ندارد.
شیخ حلبى در این باره مى‏گوید: [شیعه مى‏گوید:] در عصر غیبت امام زمان‏علیه السلام جهاد نیست، چرا؟ چون حاکم اسلامى که باید معصوم باشد، مصداق پیدا نکرده است. وظیفه داریم فقط دین خود را حفظ کنیم. تکالیف شرعى‏مان را انجام دهیم و به شبهادت منکران جواب دهیم و دیگر هیچ.
5. فلسفه نوعى بدعت است.
از دیدگاه برخى از آنان، کسى که فلسفه مى‏خواند یا درس مى‏دهد، از عدالت ساقط است

دوران فعالیت انجمن حجتیه
دوره اول : سالهای 1335 تا شهریور 1357 دوره مخالفت با نهضت امام

دوره دوم : از شهریور 1357 تا اول مرداد 1362: دوره نفوذ در بین انقلابیون و نهادها ( به عنوان مثال مرکز اسناد انقلاب اسلامی تا سال 62 در اختیار انجمن بود)
دوره سوم : اول مرداد 1362 تا سال 1368 : دوران تعطیلی انجمن

دوره چهارم : از سال 1368 تا 1386 : فعالیت بدون استفاده از نام انجمن

دوره پنجم : سال 1386 به بعد : آغاز فعالیت رسمی ( با احتیاط و ملایم)

دیدگاه یاران امام درباره انجمن
شهید رجایی در باره انجمن می گوید : آن موقعی که برادران و خواهران مان زیر شکنجه فریاد می کشیدند اینها می رفتند ثابت کنند که بهائیت بر حق است، یا باطل است. و دقیقا در مقابله با مبارزین قرار گرفته بودند

سند ساواک به تاریخ 1350/08/13
اخیرا حاجی آقا حلبی رهبر انجمنهای 140 گانه سراسر کشور به منظور توسعه و تعمیم انجمن مزبور در این استان به بندر عباس آمده و عده ای از اعضای انجمنهای کرمان ، سیرجان و رفسنجان برای دیدن ایشان به بندر عباس وارد شده اند. حاجی محمد زمانیان سرپرست انجمن کرمان ضمن بحث کلی به آقای حلبی گفتند در رفسنجان حدود 65 نفر دستگیر شده اند که عده ای از آنها وابسته به انجمن بوده انداصولا گفته شده در رفسنجان بیشتر، از رویه آیت الله خمینی پیروی می شود و این دستگیری بدنبال آتش زدن سینما و اتومبیل رئیس پلیس صورت گرفته و رهبر انجمن رفسنجان به اطلاعات شهربانی فراخوانده شده و ایشان گفته اند آنها مدتها قبل با ما ایاب و ذهاب نداشتند و طبق تعهدی که داده اند مسوول کارهای انجام شده خودشان هستند.
آقای حلبی از این روش به شدت ناراحت شده و اقزوده : ما را ساواک می شناسد و هدف ما را می داند و به طور کلی ما باید از جنجالهای سیاسی دور باشیم و از رویه ی آیت الله خمینی و طرفداران کوتاه فکرش هم ابراز تاسف کرد.
نظریه شنبه : آقای حلبی با هر گونه وابستگی سیاسی و فعالیت سوء انجمن مخالف است.

انتخاب اعضای بلند پایه انجمن با تائید ساواک صورت می گرقت
به :ریاست شهربانی بجنورد
از : ساواک بجنورد
در باره: انجمن خیریه مهدویه
این ساواک با انتخاب قربانعلی محمدی مقدم برای انجمن خیریه مهدویه موافقت دارد. خواهشمند است دستور فرمایند چنانچه تغییراتی در اساسنامه آن حاصل گردد، این ساواک را آگاه سازند
رئیس ساواک بجنورد ، مهرآموز

سند ساواک در باره انجمن حجتیه
در ملاقاتی که طی چند جلسه با شیخ محمود حلبی سرپرست انجمن مبارزه با بهائیت به عمل آمد ، مشارالیه اظهار داشته که از هجده سال قبل تا کنون انجمن مزبور تشکیل شده و هر روز در اکثر شهرستانها دارای تشکیلاتی گردیده و در تهران نیز در نقاط مختلف دارای جلسات و کنفرانس می باشد و تا کنون برای این جلسات صرفا ارشاد جوانان در مسائل دینی بوده و کوچک ترین مساله سیاسی در جلسات مطرح نشده است. حتی به علت این که به روحیه جنجالی روحانیان و وعاظ آشنایی دارد، اجازه ورود یک نفر از روحانیان را به جلسات و دخالت آنان را در این زمینه نداده است. مشارالیه اضافه نمود که انجمن تا کنون خدمات زیادی به دستگاه نموده حتی قبل از برگزاری جشن های 2500 ساله که بهائیان ثصد کسب امتیاز جهت آشنایی خود را داشته اند ، اقدامات موثری به عمل آورده که به طور حتم به شرف عرض رسیده است زیرا تیمسار ارتشبد اویسی فرمانده کل ژاندارمری وقت در جریان بوده اند و ادامه داد چنانچه دستگاه مصلحت نداند که این انجمن با کار خود ادامه دهد به فعالیتش خاتمه داده، ولی مراتب را به شرف عرض همایونی خواهد رسانید . ضمن این که مذاکرات لازم در مورد مراقبت از جلسات به منظور جلوگیری از نفوذ احتمالی افراد خرابکار و برانداز انجام شده اقدامات مراقبتی نیز به عمل آمده و به منابع مربوطه آموزش لازم در این زمینه داده شده است. بدیهی است هرگونه خبر واصله به موقع به عرض خواهد رسید
رئیس ساواک تهران ، پرنیان فر

شهید مفتح خطاب به حلبی می گوید : این چه بساطی است راه اندازی کرده اید ؟ جوانان را جذب می کنید و تبدیل به عناصر خنثی می نمایید حلبی خطاب به شهید مفتح: شما بر خلاف مصالح مملکت صحبت می کنید ، دستگیرتان می کنند . ولی ما کمیسیون ها و کنفرانس های عظیم تشکیل می دهیم و هیچ کس مزاحم ما نمی شود.

دیدگاه شیخ محمود حلبی در باره مبارزه
شیخ محمود حلبی: نمی شود با رژیم تا بن دندان مسلح مبارزه کرد . کسانی که به این راه کشیده می شوند خونشان هدر است و کسانی که افراد را به این راه می کشانند مسوول این خون ها هستند . کار صحیح فعالیت های فرهنگی و ایدئولوژیک است نه مبارزه علیه رژیم.

طرفدار جدائی دین از سیاست در دوره غیبت

اعتقاد به عدم امکان تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم
01 مه 25
22
نگرش انجمن نسبت به سیاست و حکومت

روایاتی که مورد استفاده انجمن قرار گرفته است

کُلُّ رایهٍ تُرفَعُ قَبلَ قیامِ القائم فَصاحبُها طاغوت
اصول کافی ج8 ص 265 وسائل‏الشیعه 15 51 13- باب حکم الخروج بالسیف قبل قیام
هر پرچمی قبل از قیام قائم برافراشته شود صاحب آن پرچم طاغوت می باشد

پاسخ:در روایتی امام معصوم می فرماید :کلنا القائم بامرالله
هر امامی در زمان خود قائم می باشد روایت فوق می فرماید هر کس از امام زمان خود جلو بیافتد طاغوت است

روایات مورد استفاده انجمن 2
یا سدیرُ الزَم بَیتَک و کن حِلساً مِن احلاسِهِ واسکن ما سکن اللیل و النهار فاذا بَلَغَکَ اَنَّ السُفیانی قَد خَرَجَ فارحل الینا ولو علی رجلک
ای سدیر در خانه ات بمان گویی یکی از فرش های خانه ات هستی … هر زمان شنیدی سفیانی خروج کرده حرکت کن

وسائل‏الشیعه 15 51 13- باب حکم الخروج بالسیف قبل قیام 19965- وَ عَنْهُ عَنْ اَبِیهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَى عَنْ رِبْعِیٍّ رَفَعَهُ عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ )ع( قَالَ : وَ اللَّهِ لَا یَخْرُجُ اَحَدٌ مِنَّا قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ اِلَّا کَانَ مَثَلُهُ کَمَثَلِ فَرْخٍ طَارَ مِنْ وَکْرِهِ قَبْلَ اَنْ یَسْتَوِیَ جَنَاحَاهُ فَاَخَذَهُ الصِّبْیَانُ فَعَبِثُوا بِهِ به خدا قسم هیچ یک از ما قبل از قیام قائم خروج نمی کند مگر این که مثل او مانند جوجه پرنده ای می ماند که قبل از اینکه بالهایش به اندازه کافی رشد کند اقدام به پرواز نماید سرنوشت چنین پرنده ای این است که بازیچه دست کودکان می شود

الکافی 8 273 حدیث نوح ع یوم القیامه ….. ص : 7 411- عِدَّهٌ مِنْ اَصْحَابِنَا عَنْ اَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ حَفْصِ بْنِ عَاصِمٍ عَنْ سَیْفٍ التَّمَّارِ عَنْ اَبِی الْمُرْهِفِ عَنْ اَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ الْغَبَرَهُ عَلَى مَنْ اَثَارَهَا هَلَکَ الْمَحَاضِیرُ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ وَ مَا الْمَحَاضِیرُ قَالَ الْمُسْتَعْجِلُونَ اَمَا اِنَّهُمْ لَنْ یُرِیدُوا اِلَّا مَنْ یَعْرِضُ لَهُمْ ثُمَّ قَالَ یَا اَبَا الْمُرْهِفِ اَمَا اِنَّهُمْ لَمْ یُرِیدُوکُمْ بِمُجْحِفَهٍ اِلَّا عَرَضَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُمْ بِشَاغِلٍ ثُمَّ نَکَتَ اَبُو جَعْفَرٍ ع فِی الْاَرْضِ ثُمَّ قَالَ یَا اَبَا الْمُرْهِفِ قُلْتُ لَبَّیْکَ قَالَ اَ تَرَى قَوْماً حَبَسُوا اَنْفُسَهُمْ عَلَى اللَّهِ عَزَّ ذِکْرُهُ لَا یَجْعَلُ اللَّهُ لَهُمْ فَرَجاً بَلَى وَ اللَّهِ لَیَجْعَلَنَّ اللَّهُ لَهُمْ فَرَجا

پاسخ به انجمن
روایات زیادی داریم که قیام در مقابل ظلم و زیر بار طاغوت نرفتن را یک تکلیف الهی عنوان می کند:

امام حسین (ع)
بحارالانوار 44 381 باب 37-
ِ مَنْ رَاَى سُلْطَاناً جَائِراً مُسْتَحِلًّا لِحُرُمِ اللَّهِ نَاکِثاً لِعَهْدِ اللَّهِ مُخَالِفاً لِسُنَّهِ رَسُولِ اللَّهِ یَعْمَلُ فِی عِبَادِ اللَّهِ بِالْاِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ ثُمَّ لَمْ یُغَیِّرْ بِقَوْلٍ وَ لَا فِعْلٍ کَانَ حَقِیقاً عَلَى اللَّهِ اَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَه‏
 

پاسخ 2
ائمه اطهار علیهم السلام قیام های انحرافی را رد می نمودند ولی از قیامهای حق طلب حمایت می نمودند. قیام زید بن علی بن الحسین (ع) مورد حمایت امام صادق علیه السلام بود.
قیام زیدالنار {برادر امام رضا(ع)} مورد حمایت امام معصوم نبود.

دیدگاه انجمن درباره آخرالزمان
نشانه های ظهور در دیدگاه انجمن عبارت اند از : در اثر شیوع گناه و فحشا مردم بدترین خلق خدا روی زمین می شوند و خداوند آنها را به سه بلا دچار می کند : جور سلطان ، قحطی زمان و ستم حکام. مردم از هم بیزار و همدیگر را مورد لعن قرار داده و به روی هم آب دهان می اندازند و شهادت به کفر یکدیگر می دهند. گرانی، قحطی، زلزله های پیاپی ، قتل و غارت ، شیوع گناه و فساد و…

دیدگاه امام خمینی
01 مه 25
31
امام خمینی درباره انجمن حجتیه به وزیر کشور وقت
ناطق نوری و علی اکبر پرورش, وزیر آموزش و
پرورش, نظر خود را نسبت به انجمن چنین ابراز می کند:

"به آنها پست کلیدی ندهید. خطرناکند. وقتی آمدند بین شما تفرقه ایجاد می کننند, تشتت ایجاد می کنند. برادران را به جان هم می اندازند. آنها کار دیگری دارند. دنبال مسئله دیگری هستند. اینها با شاه همکاری می کردند. برایشان مسئله دین مطرح نبوده است."

"یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید که معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید, حضرت صاحب مگر برای چه می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد. ما معصیت کنیم که او بیاید؟ سخنرانی امام (ره) 1362/4/21

  *** صحیفه نور ج 21 صفحه 92 : 67/12/3 باید مراقب بود که تفکر جدایی دین از سیاست از لایه های تفکر اهل جمود به طلاب جوان سرایت نکند و یکی از مسایلی که باید برای طلاب جوان ترسیم شود‚ همین قضیه است که چگونه در دوران وانفسای نفوذ مقدسین نافهم و ساده لوحان بی سواد‚ عده ای کمر همت بسته اند و برای نجات اسلام و حوزه و روحانیت از جان و آبرو سرمایه گذاشته اند. اوضاع مثل امروز نبود‚ هر کس صد درصد معتقد به مبارزه نبود زیر فشارها و تهدیدهای مقدس نماها از میدان به در می رفت. ترویج تفکر شاه سایه خداست و یا با گوشت و پوست نمی توان در مقابل توپ و تانک ایستاد و این که ما مکلف به جهاد و مبارزه نیستیم و یا جواب خون مقتولین را چه کسی می دهد و از همه شکننده تر‚ شعار گمراه کننده حکومت قبل از ظهور امام زمان علیه السلام باطل است و هزاران ان قلت دیگر‚ مشکلات بزرگ و جانفرسایی بودند که نمی شد با نصیحت و مبارزه منفی و تبلیغات جلوی آنها را گرفت. تنها راه حل‚ مبارزه و ایثار و خون بود که خداوند وسیله اش را آماده نمود

صحیفه نور ج 21 صفحه 91 تاریخ : 67/12/3 خطر تحجرگرایان و مقدس نمایان احمق در حوزه های علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه ای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند‚ اینها مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله. آیا در مقابل این افعی ها نباید اتحاد طلاب عزیز حفظ شود  

دیروز مقدس نماهای بی شعور می گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است امروز می گویند مسوولین نظام کمونیست شده اند. تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان ارواحنا فداه را مفید و راهگشا می دانستند ، امروز از این که در گوشه ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسوولین نیست رخ می دهد فریاد وا اسلاما سرمی دهنددیروز حجتیه ای ها مبارزه را حرام کرده بودند… امروز انقلابی تر از انقلابیون شده اند . منشور روحانیت 67/12/3

دسته ای دیگر از روحانی نماهایی که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا می دانستند و سر به آستانه ی دربار می سائیدند یک مرتبه متدین شده و بر روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند، تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز مقدس نماهای بی شعور می گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می گویند مسئولین نظام کمونیست شده اند. تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان (ارواحنا فداه)  را مفید و راهگشا می دانستند، امروز از اینکه در گوشه ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ می دهد فریاد وا اسلاما سر می دهند. دیروز حجتیه ای ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابی تر از انقلابی شده اند. ولایتی های دیروز که در سکوت و تحجر خود آبروی اسلام و مسلمین را ریخته اند و در عمل پشت پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت را شکسته اند و عنوان ولایت بر ایشان جز تکسب و تعیش نبوده است امروز خود را بانی و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را می خورند

امام خمینی با هوشیاری در یافته بود که تعطیلی انجمن فقط به خاطر حفظ ظاهر و عدم قدرت در رویاروئی با رهبر انقلاب بود: "امام در یک جلسه خصوصی با اشاره به این که انجمن خود را تعطیل کرده نه منحل آن را بی فایده خوانده بود

مسائل انجمن در حال حاضر: 1- دشمنی با اهل سنت 2- ادعاهای دروغین درباره رویت 3- تشکیل کلاس های مرید پروری(نردبان عرفان)

سخنرانی آقای دانشمند در دفاع از شیخ محمود حلبی 1385 یزد
01 مه 25
39

ادعای رویت

تشدید فعالیت های انجمن در ایام مناسبت ها

شب نهم ربیع الاول

دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول

به سه روایت (هشتم ربیع الثانی ، سیزدهم جمادی الاول و سوم جمادی الثانی)
نیمه شعبان
هجدهم ذی حجه
شهادت حضرت محسن
عیدالزهرا

هفته وحدت

شهادت حضرت زهرا

میلاد امام زمان (عج)
عید غدیر
01 مه 25
41

01 مه 25
42
انجمن مسئولیتهای شیعه در هنگام غیبت را منحصر به موارد ذیل می داند:

1- انتظار : وضع انتظار و ندیدن امام معصوم از بزرگترین مصیبتهاست.
2- غمگین بودن بواسطه مفارقت آن حضرت
3- دعا برای تعجیل فرج آن حضرت
4- گریستن از دوری آن حضرت
5- تسلیم و انقیاد داشته باشد که برای امر امام( ارواحنا فداه) عجله نکند
6- صدقه به قصد سلامت آن حضرت.
(کسی که منتظر مصلح خودش هم باید مصلح باشد)

شما نگاه کنید ببینید آن کسانى که میخواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند، کى ها هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمنند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف میزنند، یا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد. آن کسى که نداى تفرقه ى بین شیعه و سنى را سر میدهد و به بهانه ى مذهب، میخواهد وحدت ملى را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنى، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهى بعضیها مزدور دشمنند و خودشان نمیدانند. خیلى از این مردم بیچاره ى بى خبر سلفى و وهابى که بوسیله ى دلارهاى نفتى تغذیه میشوند تا بروند در اینجا و آنجا عملهاى تروریستى انجام بدهند – در عراق یکجور، در افغانستان یکجور، در پاکستان یکجور، در نقاط دیگر یکجور – نمیدانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعى هم که میرود به مقدسات اهل سنت اهانت میکند و دشنام میدهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه میکند. من عرض میکنم: عوامل اصلى دشمنانند. بعضى از این سرانگشتان – هم در بین اهل سنت، هم در بین شیعه – غافلند، نمیدانند و نمیفهمند چکار میکنند؛ نمیدانند براى دشمن دارند کار میکنند.
…. رفتار هر دو گروه حرام شرعى است و خلاف قانونى است
88/2/22 کردستان

سید حسن ابطحی کتابهای : در محضر استاد و ملاقات با امام زمان و پرواز روح)

شادی روح امام
و شهیدان و
سلامتی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی
صلوات

شادی روح امام
و شهیدان و
سلامتی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی
صلوات


تعداد صفحات : 46 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود