عنوان محصول یا محصولات وظرفیت تولید:
ردیف
نام محصول
ظرفیت سالیانه
واحد
فروش کنونی هر واحد بازار(ریال)
1
تولید نایلون دسته دار
100
تن
1.900.000.000
میزان سرمایه گذاری:
سرمایه ی کل
آورده ی کار آفرین
آورده ی سهامداران
تسهیلات
300.000.000ریال
50.000.000
50.000.000
20.000.000
پیش بینی میزان اشتغالزایی طرح:
پیش بینی می شود درابتدای کار در حد یک کارگاه کوچک تعداد 5 نفر مشغول بکار شوند ودرآینده امکان بکارگماری 12 نفر بعنوان نماینده درشهرهای استان مرکزی مشغول کار شوند.
اعلام محرمانه بودن طرح
……………………………….
اهداف شرکت:
این کارگاه درنظر دارد برای شروع کار باهدف تولید نایلون باکیفیت که از مواد نو تهیه شدهوبازاریابی صحیح ، 80 %بازار شهرستان ساوه را در گام اول دراختیار بگیرد .این برنامه 6 ماهه بوده که باتولید 50 تن وفروش آنها به اهداف کوتاه مدت خود خواهدرسید. در برنامه میان مدت درنظراست پس از 2 سال 70 % نیاز استان مرکزی راتامین نمائیم وسقف تولید را از 100 تن درسال به150 تن در سال برسانیم.
ماموریت های شرکت:
محصولات تولیدی این مجموعه دراختیار عموم مردم بوده ودرجهت سهل الانتقال نمودن ارزاق عمومی وکالاهای خریداری آنان کمک می نماید.
کلید یا رمز موفقیت شرکت:
درمرحله نخست لازم است عمده فروشان محصولات یکبار مصرف درسطح شهرستان شناساییشده وسپس بابکارگیری نظرات آنان اقدام به پذیرش سفارش براساس نیاز مشتری نمود.
راهبردها :
بدست آوردن 80 % بازار فروش نایلون دسته دار درشهرستان ساوه درطول مدت 6 ماه.
تاکتیک ها:
دراختیار گرفتن اسامی وآدرس کلیه عمده فروشان ظروف یکبار مصرف درسطح استان.
شرح کسب و کار:
مالکیت شرکت، سرمایه گذاران و سهامداران اصلی:
این شرکت ازنوع سهامی خاص بوده و 50 % سهام متعلق به رضا رستمی بعنوانرئیس هیئت مدیره ومدیرعامل و 30 % سهام متعلق به خانم زهرا باقرنیا بعنوان عضو هیئت مدیرهونایب رئیس و 10 % سهام متعلق به آقای شایان سلطانی فر بعنوان عضو هیئت مدیره و 10 % سهاممتعلق به آقای برهان سلطانی فر بعنوان عضو هیئت مدیره می باشد.
مکان و تاسیسات شرکت:
این کارگاه تولیدی درمکانی به ابعاد5*8بوده قابل راه اندازی است. اقلام مورد نیاز شامل: دستگاه اتوماتیک دوخت نایلون – دستگاه کمکی دوخت کیسه زباله -دستگاه برش – دستگاه قیچی – ویک مکان برای دفترکار همراه کامپیوتر – چاپگر – فکس -میز وصندلی وملزومات اداری ویک مکان برای انبار مواداولیه ومحصول تولید شده به ابعاد 20 متر مربع نیاز می باشد .بلحاظ نوع کار نیاز به وجود درمرکز شهر نمی باشد.
خدمات یا محصولات:
معرفی محصولات یا خدمات:
نام محصول : نایلون دسته دار
خصوصیات : تهیه شده از مواد نو، بدون رنگ وشفاف
موارد مصرف : برای عموم مردم وسوپرمارکتها، میوه فروشی ها ، خشکبار فروشی ها،تره بارفروشی نانوائی ها،فروشگاههای پوشاک وافرادی که تمایل دارند لوازم سبک خریداری شده خودرا از جایی به جای دیگر حمل نمایند،مصرف دارد.
مزیت های رقابتی محصولات/ خدمات:
نایلونهای فعلی موجوددربازار درقسمت دسته آن دارای یک پرس بوده که تحمل بار سنگین راندارد ولی نایلونهای این تولیدی با 2 دوخت فاصله دار درقسمت دسته آن ،استحکام نایلون رابیشتر می نماید.
معرفی آمیخته بازاریابی محصولات:
درمرحله اول بامراجعه به مراکز عمده فروشی ظروف یکبار مصرف که نایلون دسته دار نیز یکی ازاقلام فروشی اینگونه مراکز است مراجعه وباارائه نمونه های کار تولیدی اقدام به بازاریابی می نمائیم. قیمت هرکیلو نایلون باتوجه به نرخ سایر رقبا در مرحله نخست در نظر گرفته می شودوبعد از شناساندن محصول ومزیت های آن می توان 5% به قیمت محصول اضافه نمود.اقدامات تبلیغی عبارتست از : چاپ آگهی وپخش آن از طریق روزنامه فروشی ها ، ثبت نام درمراکزتبلیغاتی اینترنتی وساخت لوگوی تبلیغاتی در بلوگفا کالای تولید شده توسط مراکز باربری (وانت ،نیسان ،خاور ) برای مشتریان ارسال می شود.
برای سهولت در امر سفارش محصول می توان در آینده سایت طراحی نمود وازاین طریق هم قبول سفارش نمود.
تامین کنندگان و هزینه های تامین کالا یا خدمت از انها:
مواداولیه (نایلون رول ) بلحاظ مقرون به صرفه بودن هزینه حمل هر 2 ماه یکبار از بازار
تهران به مقدار 2000 کیلوگرم خریداری می شود وبانیسان وباهزینه حمل 400000 ریال به محل کارگاه حمل می شود. جهت توزیع محصولات تولیدی اقدام به انعقاد قرارداد با
یکنفر که دارای وانت پیکان باشد می نمائیم به گونه ای که هفته ایی 3 بار اقدام بهتوزیع محصول نموده وبرای هربار مبلغ 200000 ریال پرداخت می گردد.
.فناوری مورد استفاده:
تولید نایلون دسته دار در شکل بدوی آن از دستگاه دستی استفاده می شود که خطای انسانی ،سرعت کم ، عدم کیفیت ویکنواختی دوخت ازجمله این مشکلات می باشد ولی درسیستمی که درحال راه اندازی آن هستیم از دستگاه دوخت اتوماتیک استفاده میشود که مشکلات فوق رانخواهدداشت.
محصولات آتی:
دربرنامه آینده تولید در نظر است از نایلونهای تبلیغی رنگی که باسفارش قبلی تولید می شودوهمچنین نایلونهای فانتزی بادسته طنابی تولید نمود .درحال حاضر پاکت هایی بادسته طنابی دربرخی از فروشگاههاموجود می باشدولی نوع نایلونی آن هنوز تولید نشده استمحصولات فوق را می توان بعنوان تبلیغ مراکزی ازقبیل فروشگاهها ی زنجیره ایی موادغذاییالبسه فروشی ها،تعاونی های مصرف ،فروشگاههای کیف وکفش و…… می توان استفاده نمود.
تجزیه و تحلیل صنعت:
تجزیه و تحلیل محیطی:
محیط کسب و کار:
در جاده ی اهواز ملاتانی یک شرکت تولیدی نایلون حباب دارجهت بسته بندی محصولات وجود دارد که می توان باآنها گفتگو نمود تا دراینده نایلون رول نیز تولید نماید که بااین وجود هزینه حمل بار از تهران صرفه جویی خواهدشد.
کارکنانی که برای این کارجذب خواهند شد ساکنین شهرستان ساوه بوده وباکمترین هزینه بادرنظر گرفتن اینکه محل کارگاه تقریباً درمرکز شهراست،می توانند در محلکارگاه حاضر شوند. کارگاه دارای کولر گازی وگاز طبیعی و سیستم تهویه می باشد.
بخش اقتصاد:
باتوجه به اینکه نایلون دسته دار یکی از اقلام پرمصرف درزندگی روزمره عموم می باشد،درصورت تولید باکیفیت آن ،کاربرد زیادی خواهدداشت .باتوجه به اینکه مواداولیه اینتولیدی از محصولات نفتی می باشد باافزایش نرخ نفت بطور غیر مسقیم موجب افزایش قیمت مواداولیه خواهدشد.
تجزیه و تحلیل بازار:
نیاز بازار به محصول یا خدمت:
کالای تولیدی این گارگاه برای مصارف عموم مردم درجابجایی اقلام خریدآنان کاربرد دارد .درشهرستان ساوه کارگاه دیگری که نایلون دسته دار تولید نماید وجود ندارد.
اندازه بازار و نرخ رشد:
اندازه بازار و نرخ رشد بازار را مشخص نمایید. تخمین ها و براوردهای رشد را با استفاده از عواملی همچون روند صنعت، تاثیر فناوریهای جدید، روندهای اقتصادی، اجتماعی سیاستهای دولت و نیازهای مشتریان انجام دهید.
بررسی روندهای بازار:
بازار محصولات خود را بررسی نمایید. آیا بازار در حال رشد است یا رو به تغییرات میرود؟ آیا بازار شما در پتانسیل رشد و توسعه را دارد/ شاخصهای فناوری موثر در بازارکدامند؟ قوانین و مقررات موثر بر بازار کدامند؟
ساختار بازار:
بازار محصولات این تولیدی برای مصرف داخل کشور پیش بینی شده وانحصاری نمی باشد وباتمهیداتی که درنظر گرفته می شود می توان با رقبا رقابت نمود باتوجه به اینکه اعضاء هیئت مدیره بصورت خانواده انتخاب شده اند دربخش تصمیمگیری کارها آسان ترانجام می شود وهمبستگی بیشتر خواهدبود. اتوجه به اینکه دراستان مرکزی فقط 3 کارگاه بااین نوع محصول در محلات – تفرش وزرند وجودداردبازار کاروجوددارد .نقطه ضعف این کار در ابتدا تک محصولی بودن آن است که امیدواریمبارشد آن درآینده بتوانیم نایلونهای سفارشی تبلیغی وسلفون نیز به تولید اضافه کنیم تهدید این کار عبارتست از قدیمی بودن سایر رقبا وآشنایی آنان به خریداران می باشد.
تقسیم بندی بازار:
تحلیل صنعت:
دراستان خوزستان3 شرکت در محلات وتفرش وزرند این نوع محصول تولید می کنند
3شرکت درخوزستان نایلون رول که مواداولیه این محصول می باشد را تولید می کنند.
بررسی رقبا ی فعال در صنعت:
باتوجه به اینکه نزدیکترین رقیب این تولیدی در شهرستان زرند فعالیت می نماید اگربتوانیم درشهرستان ساوه یک کارگاه افتتاح نمائیم ازلحاظ هزینه بار درهنگام تحویلمحصول در شهرستان ساوه که اولین بازار هدف است نسبت به کارگاه زرند تقدم داریم سیستم توزیع اولین بازار هدف عمده فروشان ظروف یکبار مصرف درشهرستان ساوه بوده که تعدادآنها عدد می باشد ودرمرحله بعدی اقدام به بازاریابی درسطح فروشگاههای زنجیره اییاتکا،فرهنگیان ،تعاونی های مصرف وسوپرمارکتها می باشد. بلحاظ پایین آوردن هزینهدرنظر است محصول این تولیدی بطور مستقیم وتوسط وانت بار بصورت هفته ایی 2 الیبار توزیع درسطح شهر انجام شود.
رویه های تولید:
نایلون رول خریداری شده روی میله ورودی قبل از دستگاه وصل می شود وابتدای نایلون بهقسمت ورودی دستگاه وصل شده وسپس دستگاه راه اندازی شده وبصورت اتواتیک طبق اندازه نایلون اقدام به قطع نمودن آن می نماید سپس نایلونهای قطع شده بصورت دسته شده جلوی دستگاه قیچی قرارداده شده و شیار بین دودسته نایلون برش داده می شود ونهایتاً پس از کنترل نهایی ،درون کیسه های گونی قرارداده شده وتوزین می گردد. بلحاظ استحکام بیشتر نایلون درنظر است درقسمت دسته نایلون 2 دوخت زده شود که این وجه تمایز تولید این محصول میباشد.
استراتژیها و شیوه های اجرایی:
استراتژی بازاریابی:
استراتژی کلی بدست آوردن 70 % بازارفروش استان مرکزی می باشد.
تکنیک های موقعیت یابی:
شناسایی مرکز عمده فروشی درسطح شهرستان ومراکز ی که به اینگونه محصول نیاز ادارند. شامل فروشگاههای زنجیره ایی اتکا،فرهنگیان ،تعاونی های مصرف، سوپرمارکتها بازار هدف اولیه می باشد.
استراتژی قیمت گذاری:
درمرحله اول درنظر است قیمت محصول تولید شده را براساس قیمت سایر رقبا درنظرگرفته شود وپس از مدتی باتوجه به وجه تمایز محصول این تولیدی با سایر رقبا 5% بهقیمت اضافه شود.
استراتژی های ترفیعی:
درمرحله اول بامراجعه به مراکز عمده فروشی ظروف یکبار مصرف که نایلون دسته دار نیز یکی ازاقلام فروشی اینگونه مراکز است مراجعه وباارائه نمونه های کار تولیدی اقدام به بازاریابی می نمائیم. اقدامات تبلیغی عبارتست از : چاپ آگهی وپخش آن از طریق روزنامه فروشی ها ، ثبت نام درمراکزتبلیغاتی اینترنتی وساخت لوگوی تبلیغاتی در بلوگفا.
برخورد صحیح بامشتریان واستماع نظرات آنان وبکارگیری آن نظریات دربهبود کیفیت تولید دربازاریابی بسیار حائز اهمیت می باشد.
استراتژی های فروش
انواع فروش محصول عبارتند از : فروش مستقیم به مراکز عمده فروشی ، فروش مستقیم به فروشگاهها ی زنجیره ایی ،تعاونی های مصرف ،سوپرمارکتهای بزرگ ودرآینده فروش از طریق نمایندگی های سایر شهرهای استان مرکزی .
جدول پیش بینی فروش در ماه:
فروش(تعداد واحد)
ماه اول
ماه دوم
ماه سوم
ماه چهارم
کالا اول
2400کیلوگرم
3600کیلوگرم
4800کیلوگرم
4800کیلوگرم
جمع
فروش
ماه اول
دوم
سوم
چهارم
کالا اول
42.000.000
ریال
30.000.000ریال
40.000.000 ریال
40.000.000ریال
حاصلضرب تعداد 1کیلو در قیمت هر واحد برای فروش
17500 ریال
قیمت خرید هرکیلو نایلون رول 14500 ریال وقیمت فروش هرکیلو 17500 ریال می باشد.
برنامه عملیاتی و تولید:
فناوری و روش تولید مناسب:
درتولید نایلون دسته دار از دستگاه اتوماتیک برش ودوخت استفاده می شود. این دستگاه درداخلکشور تولید می شود وقطعات یدکی آن موجود می باشد وچون درقسمت دوخت نایلون دود حاصلاز برش نایلون وجود دارد لازم است از هواکش های مناسب استفاده نمود وبرای پرسنل نیز روزانه یک لیوان شیر داد.
. مراحل و فرآیند تولید:
نایلون رول خریداری شده روی میله ورودی قبل از دستگاه وصل می شود وابتدای نایلون بهقسمت ورودی دستگاه وصل شده وسپس دستگاه راه اندازی شده وبصورت اتواتیک طبق اندازه نایلون اقدام به قطع نمودن آن می نماید سپس نایلونهای قطع شده بصورت دسته شده جلویدستگاه قیچی قرارداده شده و شیار بین دودسته نایلون برش داده می شود ونهایتاً پس از کنترلنهایی ،درون کیسه های گونی قرارداده شده وتوزین می گردد.
برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال:
در جدول زیر پس از فهرست کردن منابع ، مقدار لازم برای هر محصول را در جدول بنویسید:
محصول منابع تولید
عنوان
مواد اولیه مستقیم
نایلون رول
مواد اولیه غیر مستقیم
نیروی کار مستقیم
5نفر
نیروی کار غیر مستقیم
1نفر
خدمات فنی
ساختمان
کارگاه وانبار
ماشین آلات
دستگاه اتوماتیک دوخت نایلون – دستگاه کمکی دستی
محصول منابع تولید
عنوان
تاسیسات
کیسه زباله – دستگاه برش -دستگاه قیچی
وسایط نقلیه
کولر آبی – بخاری کارگاهی
امکانات ارتباطی
وانت بار کرایه
انرژی
تلفن – فاکس – کامپیوتر اینترنت
مواد اولیه و بسته بندی:
مواد اولیه مورد استفاده تولید ،رول نایلون شفاف که از مواد تازه تهیه گردیده می باشدواین مواد از اراک یا تهران توسط وانت نیسان حمل می کرددودرقسمت انبار مواداولیهنگهداری می شود ونایلونهای تولیدی درکیسه های نایاونی یا گونی پلاستیکی ریخته شده وبسته بندی می گردند.
برآورد امکانات و تاسیسات مورد نیاز طرح:
زمین
ردیف
تاریخ
متراژ مورد نیاز
مبلغ پرداخت شده
مبلغ باقیمانده
1
آذر 90
40متر مربع
پیش پرداخت ریال30000000
2
آذر 90
20متر مریع
پیش پرداخت
15000000ریال
ساختمان ها:
ردیف
نوع ساختمان
تعداد
متراژ
مصالح مورد نیاز
هزینه هر متر مربع
هزینه کل
ملاحظات
1
ساختمان
2واحد
60مترمربع
30000000
ابزار آلات و وسایل فنی و آزمایشگاهی
ردیف
اقلام مورد نیاز
تعداد
هزینه واحد (ریال)
هزینه کل(ریال)
1
2
آچاررینگی وتخت وبکس
پیچ گوشتی وانبردست واچارفرانسه
1دست کامل
1دست کامل
350/000ریال
200/000ریال
تاسیسات:
ردیف
شرح تاسیسات
تعداد/مقدار
هزینه یک واحد
هزینه کل
هزینه حمل
نصب
جمع کل
ملاحظات
1
کابل کشی
20متر
30000
60000
2
تابلوها
اعدد
300000
300000
3
سیستم تهویه
هواکش صنعتی
500000
500000
4
سیستم اطفای
حریق
کپسول co2دوعدد
ماشین آلات و تجهیزات:
ردیف
نام ماشین آلات وتجهیزات
تعداد
قیمت هر واحد
قیمت کل
1
دستگاه اتوماتیک دوخت نایلون
1دستگاه
85میلیون ریال
2
دستگاه کمکی دستی کیسه زباله
1دستگاه
40میلیون ریال
3
دستگاه برش
1دستگاه
5میلیون ریال
4
دستگاه قیچی
1دستگاه
3میلیون ریال
5
باسکول 200 کیلویی
1دستگاه
2میلون ریال
6
اداری و کارگاهی:
ردیف
شرح وسایل
تعداد
قیمت یک
واحد
قیمت کل
هزینه ی حمل ونصب
جمع کل
1
کامپیوتر
ادستگاه
7میلیون
7میلیون
7میلیون
2
چاپگر
ادستگاه
3میلیون
سه میلیون
3میلیون
3
فاکس
ادستگاه
دومیلیون
2میلیون
دومیلیون
4
میز وصندلی وملزومات اداری
5میلیون
5میلیون
5میلیون
مواد اولیه و بسته بندی:
نایلون رول 100 تن 14.500.000 ریال
حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم:
ردیف
عنوان شغلی
تعداد
حقوق و مزایای ماهانه
ملاحظات
1
سرپرست کارگاه
1نفر
500.000ریال
2
انبار دارومسئول کارگاه
1نفر
350.000ریال
3
کارگر تولید
3نفر
10.000.00ریال
4
حق بیمه کارگران
5نفر
400.000.00ریال
آب و برق و سوخت و تلفن:
ردیف
شرح
هزینه ی کل|(ریال)
1
برق مصرفی
7.200.000
2
آب مصرفی
1.200.000
3
گاز
1.200.000
4
تلفن
2.400.000
طرح جانمایی:
مدیریت و تیم پرسنلی:
نمودار سازمانی:
برآورد سرمایه ثابت:
شرح
مبلغ(ریال)
زمین
30.000.000
محوطه سازی
ساختمان سازی
30.000.000
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
138.700.000
تاسیسات
36.000.000
وسایل حمل و نقل
وسایل دفتری
17.000.000
اقلام پیش بینی نشده 10) درصد اقلام بالا)
23.870.000
جمع کل
275.570.000
برآورد سرمایه در گردش:
شرح
مبلغ
درصد
مبلغ
درصد
سرمایه ثابت
100.000.000
30%
200.000.000
70
سرمایه در گردش
978.000.000
100%
کل سرمایه گذاری
1.078.000.000
200.000.000
70
برآورد هزینه استهلاک:
شرح
ارزش دارایی
درصد
هزینه استهلاک سالیانه
محوطه سازی
30.000.000
1%
300.000
ساختمان
30.000.000
10%
3.000.000
ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی
138.700.000
25%
34.675.000
تاسیسات
36.000.000
25%
9.000.000
وسایل حمل و نقل
—————
—————
—————
وسایل دفتری
17.000.000
25%
4.250.000
اقلام پیش بینی نشده
23.870.000
1%
238.700
هزینه تولید سالانه:
شرح
مبلغ(ریال)
هزینه مواد و بسته بندی
145.000.000
هزینه حقوق و دستمزد
538.000.000
هزینه انرژی
1.800.000
هزینه تعمیرات و نگهداری
17.185.000
هزینه پیش بینی نشده(5%اقلام بالا)
35.099.250
هزینه تسهیلات مالی
14.000.000
هزینه استهلاک
51.000.000
جمع کل
802.547.950
برآورد قیمت تمام شده محصول:
جمع هزینه های تولید سالیانه تقسیم بر میزان تولید سالیانه
میزان تولید سالیانه کیلوگرم
100.000
قیمت تمام شده
8.025
قیمت فروش محصول:
بر اساس متوسط قیمت کالاهای مشابه در بازار درنظر گرفته می شود
قیمت فروش محصول
17.000
محاسبه هزینه های ثابت و متغیر:
شرح
هزینه کل
هزینه های ثابت
حقوق
113.400.000
هزینه انرژی
1.800.000
تعمیرات و نگهداری
17.185.000
پیش بینی نشده
35.099.250
هزینه تسهیلات مالی
14.000.000
هزینه استهلاک
51.463.700
هزینه های اداری
17.000.000
جمع هزینه های ثابت
249.947.950
هزینه ها به ریال می باشد.
هزینه های متغیر
مواد اولیه و بسته بندی
145.000.000
دستمزد
103.600.000
جمع هزینه های متغیر
248.600.000
جمع کل هزینه های ثابت و متغیر
498.547.950
فروش کل:
فروش کل
1.750.000.000
تعیین نقطه سر به سر:
تولید در نقطه سر به سر(جمع هزینه های ثابت تقسیم برکسر هزینه متغیر واحد تولید از قیمت فروش)
27 تن
تعیین درصد فروش در نقطه سر به سر:
درصد فروش در نقطه سر به سر(جمع هزینه های ثابتتقسیم بر کسر جمع هزینه های متغیر از فروش کل)
20 درصد
پیش بینی صورت سود و زیان:
صورتحساب سود و زیان
شرکت ایران گستر جنوب
به تاریخ 20/12/90
درآمد حاصل از فروش
1.750.000.000
کسر می شود: بهای تمام شده کالای فروش رفته
802.547.950
سود(زیان ناویژه) عملیاتی
947.452.050
هزینه های اداری و فروش
17.000.000
هزینه های بازاریابی و فروش
18.000.000
استهلاک
51.463.700
سایر هزینه های غیر عملیاتی
35.000.000
اضافه میشود : سایر درآمدهای غیر عملیاتی
هزینه های مالی
14.000.000
سود قبل از کسر مالیات
811.980.355
مالیات
81.198.835
سود پس از کسر مالیات
730.789.515
سود و زیان نا ویژه:
سود و زیان نا ویژه(کسر هزینه های تولید از فروش کل)
947.452.050
بازده فروش:
بازده فروش(نسبت سود ویژه به فروش کل)
41درصد
سرانه کل سرمایه گذاری:
سرانه کل سرمایه گذاری(نسبت کل سرمایه گذاری به تعدادپرسنل)
نرخ بازدهی سرمایه:
نرخ بازدهی سرمایه(جمع سود ویژه و هزینه تسهیلات مالی تقسیم بر کل سرمایه گذاری(
45درصد
به امید روزهایی بهتر
With hope to the better future
thanks
فهرست مطالب
عنوان محصول یا محصولات وظرفیت تولید: 2
میزان سرمایه گذاری: 2
پیش بینی میزان اشتغالزایی طرح: 3
اهداف شرکت: 3
ماموریت های شرکت: 3
کلید یا رمز موفقیت شرکت: 3
راهبردها : 3
تاکتیک ها: 4
شرح کسب و کار: 4
مکان و تاسیسات شرکت: 4
خدمات یا محصولات: 4
معرفی محصولات یا خدمات: 4
مزیت های رقابتی محصولات/ خدمات: 5
معرفی آمیخته بازاریابی محصولات: 5
تامین کنندگان و هزینه های تامین کالا یا خدمت از انها: 5
.فناوری مورد استفاده: 5
محصولات آتی: 6
تجزیه و تحلیل صنعت: 6
تجزیه و تحلیل محیطی: 6
محیط کسب و کار: 6
تجزیه و تحلیل بازار: 6
اندازه بازار و نرخ رشد: 7
بررسی روندهای بازار: 7
تحلیل صنعت: 7
بررسی رقبا ی فعال در صنعت: 8
رویه های تولید: 8
استراتژیها و شیوه های اجرایی: 8
استراتژی بازاریابی: 8
استراتژی قیمت گذاری: 9
استراتژی های ترفیعی: 9
استراتژی های فروش 9
جدول پیش بینی فروش در ماه: 9
. مراحل و فرآیند تولید: 10
برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال: 10
مواد اولیه و بسته بندی: 11
برآورد امکانات و تاسیسات مورد نیاز طرح: 11
ابزار آلات و وسایل فنی و آزمایشگاهی 12
تاسیسات: 12
ماشین آلات و تجهیزات: 12
اداری و کارگاهی: 13
مواد اولیه و بسته بندی: 14
حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم: 14
آب و برق و سوخت و تلفن: 14
طرح جانمایی: 15
نمودار سازمانی: 15
برآورد سرمایه ثابت: 16
برآورد سرمایه در گردش: 16
برآورد هزینه استهلاک: 16
هزینه تولید سالانه: 17
برآورد قیمت تمام شده محصول: 17
قیمت فروش محصول: 18
محاسبه هزینه های ثابت و متغیر: 18
فروش کل: 18
تعیین نقطه سر به سر: 19
تعیین درصد فروش در نقطه سر به سر: 19
پیش بینی صورت سود و زیان: 19
بازده فروش: 20
سرانه کل سرمایه گذاری: 20
نرخ بازدهی سرمایه: 21
5