تارا فایل

بانک اطلاعات جامع مراسم


فهرست مطالب
1ـ عنوان طرح
2ـ اجزای طرح
1-2- ماموریت طرح کسب و کار
2-2- فهرست محتوا
3-2- مشخصات مجریان طرح و همکاران
4-2- اهداف کلی چشم انداز و اهداف
5-2- محصول یا خدمات
6-2- محل
7-2- مسائل امنیتی
8-2- ارزشهای بنیادی

3ـ توصیف فرصت
4ـ توصیف ایده
5ـ تعریف و توصیف کسب و کار
6ـ تحلیل و استراتژی بازار
7ـ تحلیل مالی
1-7- هزینه ها
2-7- امور مالی
3-7- صورتحساب درآمد در یک ماه
4-7- صورتحساب دستمزد
5-7- صورتحساب هزینه ها
6-7- برآورد تجهیزات
7-7- صورتحساب سود و زیان
8ـ اسناد و مدارک
9ـ بازار یابی
1-9- روشهای تبلیغ

1ـ عنوان طرح
بانک اطلاعات جامع مراسم ….
نام موسسین:
تاریخ تاسیس :
شماره ثبت :
2- اجزای طرح
1ـ2ـ ماموریت طرح کسب و کار:
راه اندازی یک شرکت خدماتی
تامین درآمد و استقلال اقتصادی
خدمت به جامعه
صرفه جویی در وقت و هزینه
قدرت انتخاب بیشتر
2ـ2ـ فهرست محتوا :
1ـ لیست تالارهای موجود در شهر
2ـ لیست عکاسان و فیلم برداران مختلف در سطح شهر
3ـ موسیقی
4ـ لیست سالن های تهیه غذا و یا آشپزخانه ها با توضیح منوی آنها و قیمت ها و…
5ـ اسامی سالن های آرایش زنانه و مردانه
6ـ مکانهایی که ماشین عروس، دسته گل و تاج گل درست می کنند (مثل گل فروشی ها)
7ـ اسامی مزون های لباس (شب، نامزدی، عروسی و …)
8ـ چیدن سفره عقد ـ نامزدی ـ تزئینات
9ـ آژانسهای اتومومبیل جهت کرایه ماشین و…
10ـ اسامی شیرینی فروشی ها و میوه فروشی ها (برای تهیه کیک وشیرینی و میوه)
11ـ اسامی مکانهایی که ظروف و لوازم لازم برای برگزاری مراسم (میز، صندلی و…) را اجاره می دهند
12ـ لیست تمامی مساجد موجود در سطح شهر
3ـ2ـ مشخصات مجریان طرح و همکاران
عنوان سمت
تاریخ تولد
سابقه کاری
تحصیلات
مدیر عامل
1364
پنج سال
فوق دیپلم IT
معاون
1365
سه سال
فوق دیپلم IT
مسئول بانک
1361
چهار سال
فوق دیپلم IT
امور داخلی
1362
سه سال
فوق دیپلم IT

4ـ2ـ اهداف کلی چشم انداز و اهداف
هدف از تاسیس این شرکت آسان تر کردن این گونه مراسم اشتغال عده ای از جوانان مکانیزه کردن، به روز بودن این گونه کارها و بالاخره گسترده کردن این نوع بانکهای اطلاعاتی در موارد و موضوعات متفاوت دیگر ممکن است.
5ـ2ـ محصول یا خدمات
انتخاب تالار و آرایشگاه، همچنین نحوه تزئیین ماشین نوع ماشین، تزئین کیک و میوه وشیرینی و زمان سرو غذا و دیگر خوردنیها ـ نوع غذا، نحوه چیدن سفره عقد و تزئینات، مدل لباس و از طریق بانک اطلاعاتی.
6ـ2ـ محل
یک شرکت واقع در محل مناسب از لحاظ محیطی و دارای 3 اتاق به مساحت 12 متر مربع و یک سالن پذیرایی به مساحت 60 متر مربع یکی از ا تاقها، اتاق مدیر عامل. دیگری اتاق مخصوص مراجعین و سومین اتاق مربوط به امور داخلی شرکت می باشد. سالن پذیرایی در صورت زیاد بودن تعداد مراجعین به عنوان اتاق انتظار در نظر گرفته می شود.
7ـ2ـ مسائل امنیتی
چون، مکانهایی مانند آرایشگاه ها در ارتباط هستیم مسائل امنیتی نقش مهمی را در کارمان ایفا می کند. لذا با توجه به اینکه کسانی که به عنوان عروس به آرایشگاه می روند به آنها اعتماد می کنند و عکس خود را در اختیار آنها قرار می دهند ما هم باید سعی کنیم که این عکسها در اختیار افراد سود جو قرار نگیرد. همچنین فیلم بردارها و عکس بردارانی که به مشتریان معرفی می کنیم باید افراد خوبی باشند و مورد اعتماد ما باشند. در مورد وسایلی که به مشتریان کرایه می دهیم باید آنان سعی کنند قوانین امانتداری را رعایت کنند و این وسایل را همانطور که تحویل گرفته اند به ما تحویل دهند.
8ـ2ـ ارزشهای بنیادی
پایبندی به شئونات اخلاقی اسلامی و قرار دادن اطلاعات به روز در اختیار مشتریان است.
3ـ توصیف فرصت
برای برگزاری مراسم آبرومند و با قیمت مناسب و با کمترین زمان ممکن به ما مراحعه نمائید. ما می توانیم اطلاعات جامعی از کلیه خدمات ذکر شده را به شما ارائه دهیم همچنین CD های کارهای خود را با هزینه مناسب در اختیار شما قرار دهیم، ما بانکی را طراحی می کنیم که شامل تمام اطلاعاتی برای برگزاری یک مراسم است هم اکنون چنین بانک اطلاعاتی وجود ندارد و برای برگزاری چنین مراسمی حتی با حداقل امکانات وقت بسیاری صرف می شود.
4ـ توصیف ایده
حال ما مواردی را که در بانک اطلاعاتی خود با کمترین زمان و هزینه مناسب در اختیار شما قرار می دهیم شرح می دهیم.
1ـ تالارهای موجود در سطح شهر
2ـ عکاس و فیلم بردارهای مختلف در سطح شهر
3ـ موسیقی (اعم از سنتی و پاپ)
4ـ سالن های تهیه غذا و یا آشپزخانه ها با توضیح منوی آنها و قیمت ها
5ـ سالن های آرایش زنانه و مردانه
6ـ مزونهای لباس ( شب، نامزدی، عروسی، پاتختی و …)
7ـ ماشین عروس و گلفروشی (دسته گل و تاج گل و …)
8ـ چیدن سفره عقد ـ نامزدی ـ تزئینات
9ـ آژانس اتومبیل جهت کرایه ماشین و …
10ـ کیک و شیرینی (شیرینی فروشی ها) و میوه (میوه فروشی ها)
11ـ کرایه ظروف و مواد لازم ( میز و صندلی و …)
12ـ مساجد
این بانکهای اطلاعاتی باعث می شود کارهایی را که در چند روز وقت و انرژی شما را می گیرد ظرف مدت کوتاهی انجام دهید. مثلاً اگر شخصی برای برگزاری مراسم عروسی خود به ما مراجعه می کند ما هم با توجه به محل اقامت او و دوری و نزدیکی آن و هم کیفیت و کمیت سالن ها، با ارائه فیلم چند مکان را معرفی می کنیم بعد از انتخاب سالن، فیلم و عکسهای مربوط به آرایشگاهها (هر کدام جداگانه زن و مرد) را به نمایش می گذاریم و یا اگر اشخاص خواستند از سرویس میوه و شیرینی، میز وصندلی وغیره مراسمی که در منزل شخصی برگزار می کنند استفاده کنند نیز اطلاعات مربوط به آنها در اختیارشان می گذاریم.
بیشترین مشتریان ما زوجهای جوان و یا کسانی هستند که مراسمی در پیش دارند از قبیل عروسی، عزاداری و … از مزیتهای این بانک اطلاعات این است که به مشتریان قدرت انتخاب بیشتری می دهند و باعث می شود که با اطلاعات بیشتر کارهای خود را در زمان کوتاهتر و با هزینه کمتر در بهترین کیفیت انجام دهند. تهیه این بانک اطلاعاتی ایده نو و جدید است و هیچ نمونه داخلی و خارجی در این مورد وجود ندارد.
5ـ تعریف و توصیف کسب و کار
یک شرکت خدماتی است که برای رفع نیاز های جامعه تاسیس شده در این شرکت یک بانک طراحی شده که مردم با مراجعه به این بانک برای برگزاری هر چه بهتر مراسم خود با گزینه هایی آشنا می شوند و اقدام به انتخاب بهترین ها می کنند. این موضوع باعث می شود که صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه شان صورت بگیرد. مثلاً اگر شخصی بخواهد مراسم عروسی خود را برگزار کند با مراجعه به ما می تواند مکان تالار، کیفیت تالار و همچنین هزینه ای را که می خواهد برای تالار بپردازد را انتخاب کند و ما نیز نمونه کارهای تالار، تزئینات مثلاً نحوه چیدن میوه ها و شیرینی روی میزها را نشان می دهیم. همچنین می تواند آرایشگاه خود را انتخاب کند. پس از انتخاب مشتریان ما با اماکن انتخاب شده هماهنگ می کنیم و آنها می توانند از اماکنی که خودشان برگزیده اند به راحتی ا ستفاده کنند.
6ـ تحلیل و استراتژی بازار
در سالهای اول سود دهی چندانی نداشته باشد ولی با گذشت زمان این نوع کارها جای خود را در جامعه باز خواهند کرد. ما تخمین می زنیم که با مرور زمان مشتریان زیادی به مراجعه خواهند کرد ولی در ابتدا باید از طریق تبلیعات (در اینترنت، کارتهای تبلیغاتی ، تراکت های تبلیغاتی و …) کار خود را نشان دهیم. از موانعی که باعث می شود که در کار موفقیتی حاصل نشود عدم همکاری اماکن مذکور، نداشتن وسیله برای جمع آوری اطلاعات و نداشتن وسایل الکترونیکی لازم از قبیل CD ، دروبین و … در سالنها و آرایشگاهها و … و راهکار موفقیت در این کار دادن توضیحات جامع و درست به مشتریان و اماکن و … تهیه لوازم مورد نیاز از طریق گرفتن وام و مساعده ـ گرفتن اطلاعات صحیح و درست از مواردی که می خواهیم معرفی کنیم.
7ـ تحلیل مالی:

1ـ7ـ هزینه ها: (هزینه ها به تومان می باشد)
معرفی تالار
000/30
معرفی آرایشگاه زنانه
000/30
معرفی آرایشگاه مردانه
000/30
تهیه غذا
000/30
شیرنی و کیک
000/30
میوه
000/10
ماشین
000/10
مزون لباس
000/40
سفره عقد و تزئینات
000/40
عکاس و فیلم بردار
000/10
موسیقی
000/20
کرایه لوازم
000/20
تزئین ماشین
000/10
تهیه دسته گل و تاج عروس
000/20
2ـ7ـ امور مالی:
پرداخت هزینه ها بصورت نقد و اقساط است. نام هر مشتری در دفتری به همین نام ثبت می شود و نام خدماتی را که مشتری گرفته یا می خواهد بگیرد را نیز ثبت می کنیم اگر شهریه به صورت اقساط باشد پس از پرداخت آن به مشتری یک رسید داده می شود. این رسید نشان دهنده پرداخت مبلغ قسط درآن ماه است.
3ـ7ـ صورتحساب در آمد در یک ماه
نوع خدمت
تعداد
مبلغ گرفته شده (تومان)از هر نفر
جمع کل(تومان)
معرفی تالار
10
000/30
000/300
معرفی آرایشگاه زنانه
20
000/30
000/600
معرفی آرایشگاه مردانه
10
000/30
000/300
تهیه غذا
50
000/30
000/500/1
شیرینی و کیک
40
000/30
000/200/1
میوه
10
000/10
000/100
ماشین
50
000/10
000/500
مسجد
20
000/30
000/600
مزون لباس
50
000/40
000/000/2
سفره عقد و تزئینات
50
000/40
000/000/2
عکاس و فیلمبردار
30
000/10
000/300
موسیقی
50
000/20
000/000/1
کرایه لوازم
20
000/20
000/400
تزئین ماشین
50
000/10
000/500
تهیه دسته گل و تاج عروس
50
000/20
000/000/1

جمع کل 000/000/123 تومان

4ـ7ـ صورت حساب دستمزد (تومان)
مدیر عامل
000/500
معاون
000/450
مسئول بانک
000/400
امور مالی و داخلی
000/400
5ـ7ـ صورت حساب هزینه ها:
هزینه بیمه
000/600
هزینه اجاره
000/700
هزینه آب
000/20
هزینه تلفن
000/50
هزینه دستمزد
000/750/1
هزینه برق
000/20
هزینه مواد غذایی
000/20
هزینه آگهی تبلیغاتی
000/100
چاپ کارت
000/30
ایاب و ذهاب
000/50
جمع هزینه ها 000/470/2 (تومان)

6ـ7ـ برآورد تجهیزات:
نام
تعداد
مبلغ به تومان
مبلغ کل به تومان
کولر
1
000/000/1
000/000/1
میز کامپیوتر
2
000/40
000/80
کامپیوتر
2
000/500
000/000/1
دوربین فیلمبرداری
1
000/200
000/200
دروبین عکس برداری
1
000/200
000/200
دکوراسیون برای اتاق مدیر عامل
1
000/200
000/200
دکوراسیون برای اتاق معاون
1
000/100
000/100
دکوراسیون برای اتاق امور داخلی
1
000/100
000/90
میز و صندلی برای اتاق انتظار
6
000/15
000/000/2
ویدئو پروژکتور
2
000/000/1
000/200
تلفن و FAX
2
000/100
000/000/2
LCD بزرگ
2
000/000/1
000/000/2
تلویزیون بزرگ
2
000/000/1
000/200
7ـ7ـ صورت حساب سود (زیان)
در آمد
کسر می شود
000/000/123
جمع هزینه ها
000/740/2
سود خالص 000/060/120
کسر می شود 000/200 هزینه متفرقه 000/100
مالیات 000/100
8ـ اسناد و مدارک:
مجوز از وزارت کار و امور اجتماعی
ثبت شرکت
ثبت قرار داد اجاره محل
مشخصات کامل کارکنان، فتوکپی شناسنامه ـ مدرک تحصیلی ـ گواهی سلامت
مشخصات کامل سنوات کار و تجربیات و حسن اخلاق کارکنان
شماره تلفن و آدرس مشتریان
تعهد نامه
شرح وظایف
عکسها و فیلم هایی که گرفته می شود
پروانه کسب برای شرکت
9ـ بازار یابی :
پس طراحی و جمع آوری اطلاعات برای بانک و تکمیل شدن اطلاعات آن از روشهای تبلیغاتی متنوع سعی در جلب اعتماد مشتریان می کنیم.
1ـ9ـ روشهای تبلیغ :
1ـ پخش کارت تبلیغ
2ـ ساخت سایت و تبلیغ آن در اینترنت
3ـ اعطای تخفیف در مراجعه اول برای مشتریانی که اولین بار به ما مراجعه م کنند
4ـ برگزاری یک جشن به عنوان نمونه و تهیه CD از آن نشان دادن آن به مکانهای مختلف
5ـ پخش تراکت های تبلیغاتی
6ـ آگهی دادن در روزنامه های معتبر روزچاپ و مجلاتی که مخاطب بیشتری دارد
7ـ ارسال دعوتنامه های مخصوص برای خانواده ها و تشکیل جلسات جهت معرفی افراد شرکت به مشتریان
8ـ نصب پوستر و آگهی در برخی از خیابانها
9ـ اگر بیشتر سه مورد درخواست دریافت اطلاعات داشتند به آنها تخفیف بیشتری می دهیم.

پروژه : طرح کسب و کار

موضوع : بانک اطلاعات جامع مراسم

استاد راهنما :

1

1


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : Word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود