نام محصول :نیل DHS
برنامه ریزی
ماشین کاری 2
انبار مواد
ماشین کاری 2
برش
سایز وسوراخ کاری
ترش کاری
دو پهلو کردن ساقه
تلاویز کاری
ماشین کاری 1
پیچ بُری نیل
ماشین کاری 2
شیار زدن
پولیش کاری
الکترو پولیش
کنترل کیفی
لیزر
بسته بندی
برنامه که از واحد مرکزی شرکت ارائه می شود از طریق مدیریت به سرپرست های واحد داده می شود که سرپرست هر واحد با توجه به برنامه ریزی تولید ونقشه ی ارائه شده به انبار می رود وسایل وقطعات مورد نیاز را از انبار درخواست می کند . وهر یک از سرپرست ها برنامه کاری را برای اُپراتو رهای واحد تو ضیح می دهند وکار را شروع می کنند .
1- برش :
در این مرحله میلگراستیل پزشکی با قطر هاوطول های مختلف ،با توجه به نقشه ی طراح وتعدادتو لید آن را به وسیله ی کولیس بزرگ 30cmاندازه گیری می کنیم وبه وسیله اره لنگ به قطعات مورد نظر تقسیم می کنیم .
2- سایز وسوراخ کاری :
– سایز :
قطعاتی را که بریده ایم برای دقت بیشتر آنرا دو باره با دستگاه تراش از دو طرف پیشانی تراشکاری می کنیم با تلاقی مشخص
– سوراخ کاری :
در این مرحله کار با دستگاه تراش صورت می گیرد .
در قطعه ی مورد نظر باید 2 سوراخ ایجاد شود یکی برای عبور پیچ ودیگری برای عبور کرشنیروایر ،حال قطعه را در داخل سر نظام دقیق وراست بدون لنگی قرار می دهیم سپس مرغک را جلو می آوریم وبا استفاده از ته های مورد نیاز سوراخ ها را می زنیم سوراخ ها باید در یک محور باشند در غیر این صورت باید اصلاح شوند وگرنه جز ءضایعات محسوب می شوند درستی کار را با میله ی راهنما بازرسی می کنیم .
3- تراشکاری :
در این مرحله با توجه به نام آن این کار توسط دستگاه تراش انجام می شود . قطعه ی خام را طی دو مرحله ی تراش می کنیم . در مرحله ی اول بیشترین بار برداری را انجام می دهیم وبه ضخامت کاری معرف است ودر مرحله ی دوم بار برداری ما جزی است که بیشتر جهت زیبایی ودقت کار است ،وبه نازک کاری معروف است . وبعد از اتمام کار باید نیل از دو قسمت ساقه وheadتشکیل شده باشد .
Head ساقه
4- دو پهلو کردن :
در این مرحله کار تو سط دستگاه دریل فرز یا جابرانجام می شود ،کار را با تنظیمات لازم شروع می کنیم با توجه به نقشه ی قطعه بارهای مورد نظر را محاسبه می کنیم وبه دستگاه فرز می دهیم . سپس نیل را روی گیره قرار داده ومحکم می کنیم وبا وسایلی مانند مس وساعت نیل را تا حد امکان تراز می کنیم سپس دستگاه را روشن کرده وبُراده برداری پهلوی اول را شروع می کنیم پس از اتمام کار به وسیله ی میکرومتر آن را اندازه می گیریم وبعد براده برداری پهلوی دوم را شروع می کنیم ودوباره پس از اتمام کار به وسیله ی میکرومتر آن را اندازه می گیریم ودر صورتی که در محدود ی تلاقی باشد قطعه ی بعدی را شروع می کنیم در غیر این صورت اگر قابل اصلاح نباشد جزءضایعات محسوب می شود .
5- تلاویز کاری
در این مرحله ما نیل را پیچ کمپرسشن comperestion تلاویز می کنیم.
وسایل مورد نیاز ما :
تلاویز ،دسته ی تلاویز ،روغن جهت خنک کردن تلاویز
نحوه ی کار :
تلاویز را محکم به دسته ی تلاویز می بندیم وسپس شروع به چرخاندن آن می کنیم چرخش آن بصورت از (0 تا װ2)یعنی یک دور کامل ومثبت پیش روی وسپس از (װ2 تا װ) بصورت منفی وپس روی به عقب بر می گردیم . تا براده برداری بصورت کامل انجام شود . این کار را ما دستی انجام می دهیم .
6- پیچ بری :
قطعه را بین دو مرغک قرار داده ومحکم می بندیم بعد از روشن کردن وگردشی دستگاه ،تیز بُر که فرم گام روی ان تعبیه شده است از روی headنیل حرکت کرده وگام آن که تو سط گیر لکبی دستگاه مشخص می شو د؛ بر روی headنیل شکل می گیرد . این کار با توجه به عمق گام طی چندین مرحله انجام می شود .
7- شیار زدن :
این کار با دستگاه فرز (جابر)انجام می شود وتوسط تیغه فرم پولکی انجام می شود شیار را عمود بر سوراخ نیل وموازی با دو پهلو می زنیم این کار جهت محکم بودن پیچ وبعنوان آچار برای پزشک مورد استفاده قرار می گیرد .
8- پولیش کاری :
در این واحد که قسمت مجزایی از واحدهای دیگر است به نام پولیش کاری نامگذاری شده که در این قسمت عملیات پولیش مکانیکی صورت می گیرد ،که کار اصلی براق کنندگی وصیقل دادن قطعات وسایز قطعات بر طبق نقشه است .
پولیش مکانیکی عبارت است از پرداخت وپردازشی قطعات
دستگاه های که در این واحد مورد استفاده قرار می گیرد دینام است ،دینام های با دورهای بسیار قوی یک میله ی آهنی به نام دَکَل در کنار دینام ویک غلطک روی دینام بنام غلطک پایین ویک غلطک در بالای دینام به نام غلطک بالا به وسیله ی مهار کُش نگهداری می شود .وسمباده نیز به صورت دایره ی مثل تسمه روی غلطک ها قرار می گیرد وبه چرخش در می آید وبار برداری می کند .
ما از چندین نوع سمباده برای لایه برداری استفاده می کنیم . که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.
P400:برای لایه برداری کم وبه وسیله ی واکسی سفید تبدیل می شود به برقی وبرای صاف کردن وصیقلی کردن بیشتر برای استیل .
P1000: لایه برداری متوسط وبرای قطعات تیتانیم بکار می رود . در این نوع واکسی سفید استفاده نمی شود.
P60:برای لایه برداری زیاد وبرای سایز کزدن ،واکسی سفید به این نوع زده نمی شود . وسیله ی دیگری که مورد استفاده قرار می گیرد ،گلانس است که عبارت است تعدادی پارچه که بیشتر از لباس سربازی استفاده می شود . به خیاط داده وآن را بصورت دورانی درست کرده . وبه وسیله ی واکسی برای براق کنندگی قطعات مورد استفاده قرار می گیرد .
* پلی باند :
برای لایه برداری شیار داخل قطعاً نیتانیم واستیل مورد استفاده قرار می گیرد وجنس آن خاک سمیاوی فشرده است .
در این قسمت بیشتر کارها دستی صورت می گیرد .
* الکترو پولیش :
در این واحد بعد از پولیش مکانیکی که عملیات خنثی کاری ،پرداخت کاری وبرقی نوبت به الکترو پولیش می رسد .
قطعات اَرتو پدی استیل از طریق دستگاه رکتی فایر ،الکترو پولیش می شوند با مدت زمان مورد نیاز وبعد از آن به واحد کنترل فرستاده می شود .
* نحوه ی پولیش کاری برای استیل :
قطعه را از طریق فیکس چر مناسب که جنس آن الکترود است مهار کرده وآن را دو محلول اسید سولفوریک وفسفریک قرار داده واز طریق قطب +و- که قطب + به فیکس چر قطعه کار متصل خواهد شد وقطب – به بدنه ی وان اسید متصل خواهد شد وعملیات الکترولیز انجام خواهد شد .
* کنترل کیفی :
در این واحد که تقریباً کا رو به اتمام است قطعه ی سلخته شده را مورد بررسی دقیق طبق نقشه قرار می دهند .
* لیزر :
بعد از اینکه قطعه کاملاًبررسی شد به واحد دیگر به نام واحد لیزر فرستاده می شود (Laser)تا آرم کارخانه وکد ردیابی کسی که در واحد کنترل کیفی آن را کنترل کرده حک شود .
* بسته بندی :
قطعه بعد از حک آرم وکد ردیابی دوباره به اتاق کنترل کیفی فرستاده می شود وآنجا بسته بندی نهایی صورت می گیرد .
نام محصول :پلاک DHS,DCS
برنامه ریزی
ماشین کاری 2
انبار
ماشین کاری 2
برش کاری
خم کاری
چهار پهلو کردن
سوراخ کاری
ساقه تراشی
فرز کاری
اسپارک
سنگ زنی
CNC
پولیش
الکترو پولیش
کنترل کیفی
لیزر
بسته بندی
قطعه کار ما در پلاک DHSمیلگرد استیل پزشکی با قطرها واندازه های مشخص است . پلاکDHS از دو قسمت پلیت وپارل تشکیل شده است .
* بعد از برنامه ریزی به سرپرست واحد ماشین کار 2 ارائه می شود وسرپرست لیست را به انباروازانبار مواد مورد نیاز را به واحد می آورند وکار شروع می گردد.
1. برش کاری :
باز هم با توجه به طرح ونقشه ی قبلی اندازه های مشخص را بُرش می زنیم .
2.خم کاری :
میلگردی که به قطعات مورد نظر تقسیم شده توسط دستگاه پرس وقالب خم زاویه 1350می خورد .
3. چهار پهلو :
قسمت (بلید )پلاک که تعداد سوراخ مشخص روی آن تعبیه می شود . توسط دستگاه فرز یا جابر یا دَکَل از دو طرف براده برداری می شود . که ضخامت بلید به طور مثال از قطر 20mm,8.2mmتبدیل می شود . در این مرحله دو پهلوی آن تخت شده ودو قسمت دیگر که پهنای بلید گفته می شود . به طور مثال از قطر 90mmبه 19.2mmتبدیل می گردد. که چهار پهلو تراشیده شده وبلید از میلگردی به قطعه چهار پهلو تبدیل می شود .
4. سوراخ کاری :
در بخش بارل پلاک انجام می شود . که توسط دستگاه تراش صورت می گیرد بدین شکل که قسمت گِردی باِرل را در سر نظام دستگاه بسته وضمن گردش ،سوراخ کاری از قسمت انتهای بلید آغاز می شود . ابتدا توسط مته ی مرغک بر سوراخ بر سوراخ کاری را مشخص وتوسط فرد به طور مثال برای فهم بیشتر از یک سری اعداد استفاده می کنیم . 8 میز کار را تخت می کنیم وبازهم قسمت تخت شده را با مته مرغک جهت سوراخ کاری اصلی آماده می کنیم بعد سوراخ سرتاسری را با متری 6.5mmتعبیه کرده وبا متری 8 به اندازه ی سوراخ می کنیم که یک لبه ی 5mmیا 6mmاز سوراخ 6.5mmباقی بماند جهت اسپارک وپس با فرز 10mmفریزی سوراخ را ایجاد می کنیم .
5. ساقه تراشی :
دو سر باِرل میان دو مرغک قرار می گیرد . وآن را محکم می کنیم وعمل رو تراشی را انجام می دهیم تا به ضخامت مورد نظر برسد وجهت استحکام کار محل اتصال باِرل وبلید توسط رنده Rداده می شود .
6.فرز کاری :
دو مرحله دارد Rداخلی ،Rخارجی
Rداخلی:
دراین مرحله توسط دستگاه فرز دکل قسمت داخلی بلیه توسط Tmaxتیماکی Rزده می شود . بدین شکل که قسمت داخلی آن نیم گرد شده ودو لبه ی آن تیغه مانند می شود .
Rخارجی :
توسط دستگاه جابر وفرز انگشتی مخروطی انجام می شود . بدین شکل که فرز انگشتی که زاویه 450دارد از قسمت پشت با مقدار دادن کلی بار از دو طرف براده برداری می شود .وپشت بلید را به حالت نیم گرد در می آورد .
7.اسپارک کاری پلاک DHS:
برای اسپارک کردن پلاک DHSابتدا الکترود مسی را که دو پهلو کرده ایم به سرنظام متحرک ودستگاه اسپارک می بندیم وبعد پلاک DHSرا به فک پایین که ثابت است می بندیم (به طوری که الکترود مسی در وسط پلاک قرار بگیرد )بعد از روشن کردن دستگاه اسپارک علائمی که به روی دستگاه اسپارک تعبیه شده را برای اسپارک تنظیم می نمایم بدین صورت که :
(WIENS)تنظیم جریان برق را روی 5 (Off time)زمان بازیافت روی 5 (On time) زمان جرقه را روی 3 قرار می دهیم . ولتاژدستگاه که از 100تا 220 است را روی ولتاژ220قرار می دهیم وبعد علائم چرخشی تنظیم فاصله (GOP)را روی Max می گذاریم تنظیم حساسیت یا (Sens) را روی Maxمی گذاریم زمان شستشو یا ( )را روی Minمی گذاریم وزمان کار یا (Work)را روی Max می گذاریم بعد از این مراحل اُتومات دستگاه را روشن می کنیم جهت اسپارک وقتی که اتومات روشن شد الکترود مسی که به سه نظام متحرک بسته ایم جت اسپارک به داخل سوراخ پلاک حرکت می کند ما از روی کولیس ساعتی که روی دستگاه اسپارک تعبیه شده می توانیم بفهمیم که الکترود به محل اسپارک رسیده است یا نه . بدین صورت اگر حرکت کولیس ساعتی تند بود نشان می دهد که به محل اسپارک نررسیده واگر کند شد همراه با دود زیاد نشان دهنده ی این است که به محل اسپارک الکترود رسیده که در این صورت با کولیس ساعتی را روی با ر(1.5)قرار می دهیم . اتومات را روشن می کنیم تا قطعه کار اسپارک شود اگر در حین کار دیدیم Contactمی کند نشان دهنده ی این است که الکترود در مرکز سوراخ پلاک نیست وباید سر پرت دستگاه را جلو وعقب ببریم تا Contact خاموش شود چنانچه که خاموش شد نشان دهنده این است که در مرکز قرار دارد بعد از اتمام اسپارک جریان گازوئیل قطعه شده ودستگاه وکولیس ساعتی به انتها ی خود می رسد ودستگاه برق آژیر می زند ونشان دهنده ی این است که اسپارک صورت گرفته .
8. سنگ زنی :
وقتی که در مرحله ی Rداخلی به پایان می رسد محل اتصال باِرل وبلید از دو طرف دو لبه باقی می ماند که این رو لبه توسط دستگاه فرز انگشتی ومهارت اُپراتور برداشته می شود . اختلافات پلاک DHS,DCS
مادر DCSدو نوع خم کاری داریم داخل 850,1700و Rخارجی را نیز نداریم وبرای اسپارک کردن هم باید الکترود را عوض کنیم والکترود مورد استفاده را جایگزین کنیم .
9. CNC:
حال به علت حساسیت کار وتعداد سوراخ ها ی لازم 12،8،4کار به دستگاههای غیر ستنی واگذار می شود . در این واحد ما برنامه ی تعداد سوراخ ها را برنامه نویسی می کنیم وبرای دستگاه تعریف می کنیم ودستگاه خود را به طور مکانیزه همه ی کارها را انجام وقطعه را آماده تحویل می دهد .
15. مراحل پولیش والکترو پولیش
در این مرحله برای پلاک DHS,DCS
کار درست شبیه نیل است وهمان کارها با همان دستگاه ها انجام می شود .
16.کنترل کیفی :
برای پلاک DHS,DCS
در مرحله ی اول شکل ظاهری که زدگی یا خط وخش محسوسی نداشته باشد .
17.لیزر :
آرم کارخانه وکد ردیابی را حک می کنند .
18.بسته بندی :
وبعد دوباره به اتاق کنترل کیفی فرستاده می شود جهت بسته بندی نهایی .
نام محصول :پیچ
برنامه ریزی
ماشین کاری 1
انبار
ماشین کاری 1
برش کاری
خشن کاری
پرداخت کاری
خارجی R
داخلی R
پخ زنی
اسپارک کاری
پیچ بری
پولیش کاری
الکترو پولیش وسلف تب
کنترول کیفی
لیزر
بسته بندی
پیچ ها از قطعاتی است که در صنعت بسیار تنوع دارد که ما در اینجا نحوه ی درست کردن پیچ کورتیکال وکنسلوس را بررسی می کنیم .
این قطعه در واحدی دیگر به نام واحد ماشین کاری 1 ساخته می شود که که مانند قسمت های دیگر برنامه از طرف مدیریت به سر پرست ها داده می شود وبعد مواد اولیه ولازم را از انبار گرفته وکار شروع می شود ا. برش
میلگرد استیل پزشکی قطر 8mmکه معمولاً2mالی 3mطبق نقشه برش داده می شود .
2. پیشانی تراشی ومته مرغک
قطعه ی خام مورد نظر که دو سر آن ناهموار است به وسیله ی دستگاه تراشی پیشانی تراشی می کنیم تا صاف وآماده برای مته مرغک شود . در این مرحله با مته مرغک دو عمق مشخص را به قطعه می دهیم تا برای مرحله ی بعدی آماده شود .
3.خشن کاری :
قطعه بین دو مرغک قرار داده وبه وسیله ی دنده ی مخصوص وبار مشخص خشن تراشی می کنیم .
4. پرداخت (نازک کاری ):
بار جزئی دیگری را از قطعه می گیریم جهت زیبایی ودقت بیشتر کار
5-R- خارجی :
توسط دستگاه تراشی با رندی مخصوص کار مورد نظر ،قطعه داخل سر نظام قرار می گیرد بدون لنگی ودقیق ولبه ی تیز آن R داده می شود .
6. R- داخلی :
توسط دستگاه تراشی در بین دو مرغک وبه وسیله ی رنده Rداده می شود .
7.اسپارک کاری با پرس :
این کار تو سط 10ton که با سمبه های مخصوص HSSانجام می شود که سمبه داخل قالب مخصوص قرار می گیرد . وقطعه نیز در داخل نیکسچر قالب قرار می گیرد ومحکم می شود . سپس با فشار دستگاه اسپارک می شود .
8. پخ زنی :
این کار توسط دستگاه تراشی به وسیله ی رنده پخ داده می شود .
9.پیچ بری :
به وسیله ی دستگاه پیچ بری ،پیچ بین دو مرغک وقسمت Rپیچ داخل فیکسچر قرار می گیرد وسپس به وسیله ی تیز بُر الماسه وبا گام های مختلف ،گام مورد نظر را بر روی قطعه پیاده می کنیم .
* پولیش کاری والکترو پولیشی وسلف یک :
برای پیچ ها هم روان کار مانند نیل DHSوپلاک DHS,DCSاست با این تفاوت که در قسمت الکترو پولیش جهت ایجاد سلف تب به ماشین کاری 1 فرستاده می شود بعد دوباره به الکترو پولیش .
سلف تب یعنی ؟
چرا در واحدهای الکترو پولیش سلف تب را انجام می دهند ؟
سلف تب شیاری است که روی نوک پیچ به طول 4-5mmایجاد می کنیم جهت اینکه وقتی پیچ در استخوان قرار می گیردخود پیچ رزوه ایجاد کنه وجای پیچ را درست کنه .
* کنترل کیفی برای پیچ کورتیکال :
اولین مرحله شکل ظاهری است که چشمی بررسی می شود بعد کنترل شش گوشی که تو سط گیج آلنی مورد کنترل قرار می گیرد بعد طول پیچ ،قطر خارجی ،قطر head،طول headپروفیل رزوی وقطر داخلی توسط کولیس طبق اندازه های موجود در نقشه کنترل می شود برای پیچ های کنسلوسی اولین مرحله شکل ظاهری است که چشمی بررسی می شود بعد شش گوش جای آچار که تو سط گیچ آلنی کنترل می شود ،طول کلی پیچ ،طول محل رزوه شده ،قطر ساقه بنده ،قطر خارجی رزوه ،قطر head ،پرفیل رزوه ،طول headقطر داخلی رزوه کلاًتوسط کولیس مورد کنترل قرار می گیرد .
نام محصول:تیتانیم
راد پلیت تیتانیم 4 سوراخ
برنامه ریزی
ماشین کاری 3
انبار مواد
ماشین کاری 3
برش کاری
تراشکاری
بازرسی ایستگاهی
فرزکاری
بازرسی ایستگاهی
پولیش کاری
شستشو
الکترو پولیش وایجاد رنگ
کنترل کیفی
لیزر
بسته بندی
میلگر تیتانیم خالص قطر 10mmوملزومات بسته بندی
1Qc- بازرسی اقلام ورودی
2M3- برشکاری وکنترل عملیات
3M3- تراشکاری وکنترل عملیات
4M3- بازرسی ایستگاهی
5M3-فرزکاری
6M3 بازرسی ایستگاهی
7- پولیش کاری مکانیکی (نواری -پلی باند )وکنترل عملیات
8- شستشو
9- بازرسی در واحد Qc
10b- ایجاد رنگ وکنترل عملیات
11- بازرسی ایستگاهی
12- لیزر وکنترل عملیات
13-بازرسی ایستگاهی
14- بسته بندی
فلز Ti که بیشتر برای ستون فلزات مورد استفاده قرار می گیرددر واحدی بنام واحد ماشین کاری 3 در واحد Tiانجام می شود .
واحد برنامه ریزی وسر کار برنامه ی مورد نیاز به سرپرست واحد داده وسرپرست هم اقلام مورد نیاز به انبار گزارش کرده وتهیه می نماید وبا دستور سرپرست مراحل کار توسط اُپراتور شروع می شود :
* پولیش مکانیکی :
در پولیش کاری این فلز،کار براق کنندگی وصیقل دادن قطعات وسایز قطعات را بر طبق نقشه انجام می دهیم .پولیش کاری قطعات Tiهم درست مانند استیل است . واز همان دستگاه ها وتناسب با هر قطعه از سمباده های پلی باند برای شیارها مورد استفاده قرار می گیرد .بعد از اینکه شکل واندازه ی قطعه به اندازه ی مورد نظر رسید به الکترو پولیش فرستاده می شود .
* الکترو پولیش :
قطعات Tiبعلت جنس وخاصیت مقاومت در برابر خوردگی قابلیت الکترو پولیشی را ندارد . بدین جهت فقط با مواد شوینده شستشو داده شده کنترل شده وبه واحد کنترل کیفی داده شده وبعد از بررسی وکنترل کیفی جهت رنگ به الکترو پولیش برگشت داده می شود .
* رنگ :
به وسیله ی دستگاه ریکتی فاتر ویک پالت اسید تر کیب شده از اسید سولفوریک وآب مقطر ویک سری مواد دیگر که طبق زمان مورد نیاز ولتاژمورد نظر قطعه را به رنگ درخواست شده در می آوریم ،طلایی ،آبی ،صورتی ،سبز ،نوک مدادی این تنوع رنگ ها در مورد هر قطعه وهر سایزی مختلف است .
1. برش :
میله ی تیتانیم قطر 10 به وسیله دستگاه تراش الماسه ی برش اندازه های مورد نظر را برش می دهیم .
2. تراشکاری :
1- پیشانی ترش دو طرف
2- مته مرغک یک طرف به مقداری که کار انجام شود .
طرفی که مته مرغک نشده است به سه نظام بسته وطرف دیگر مرغک به آن وصل می شود .
که حدود 90mmآن رو تراش می شود . وبه اندازه ی مورد نظر بار برداری می شود .تا برای آج زنی آماده شود . بعد R3به انتهای قسمت تراشکاری شده می زنیم تا تیزی را از بین ببریم ،سپس قطعه را به سر نظام ثابت بسته ونظام را به وسیله ی کلاهک به دستگاه مرغک وصل می کنیم وآج زن را به سر نظام دستگاه تراش وصل می کنیم بعد دستگاه را در دور سنگین روشن واز گازوئیل برای روان کاری آج استفاده می کنیم وپس نوک قطعه به آج زن در حال حرکت می رسانیم تا آج زن شروع وبعد از سپری شدن طول آج زنی دستگاه را خاموش می کنیم .
5. فرزکاری :
توسط دستگاه فرزکل قطعه را دو پهلو می کنیم
سپس طبق نقشه اولین سوراخ را می زنیم وبعد تعداد سوراخ های مورد نظر را اضافه می کنیم فرز بالنوز Rرا روی شیار ایجاد می کنیم .
بعد قطعه را بصورت لبه وارده وبوسیله فرز دستی آن را فرم می دهیم وبعد به تعداد لازم آنرا می زنیم .
در بازرسی ایستگاهی مرحله تراشکاری قطررو تراشی شده محل را آج دار توسط کولیس دیجیتالی کنترل شده ومی بایست که در محدوده تلرانس نقشه باشد وهمچنین شکا آج ها به صورت چشمی کنترل شده وآج ها می بایست به صورت نوک تیز وبدون له شدگی باشند . در بازرسی ایستگاهی مرحله فرزکاری ضخامت پلیت طبق اندازه تلرانس نقشه کنترل شده وسپس اندازه ی دهانه شیارهای جای پیچ وهمچنین فاصله مرکزی سوراخها از همدیگر طبق نقشه وتوسط کولیس اندازه گیری می شود ودر صورت منطبق بودن قطعه با نقشه به مرحله ی بعد ارسال می گردد در غیر این صورت قطعه از محموله جدا شده وبه همراه فرم اعلام محصول نامنطبق به انبار ضایعات تحویل می گردد.
نام محصول :دو مینو هایه ،تیتانیم قطر 25mm
بازرسی اقلام ورودی
برش وسایز وکنترل عملیات
فرزکاری وکنترل
بازرسی ایستگاه
پولیش مکانیکی
عملیات گلانس
بازرسی ایستگاهی
شستشو
بازرسی ایستگاهی
مونتاژ وکنترل عملیات
QC بازرسی در واحد
ایجاد رنگ
بازرسی ایستگاهی
لیزر
بازرسی ایستگاهی
بسته بندی
بازرسی اقلام ورودی
1M3.برش وسایز وکنترل عملیات
2M3. فرزکاری وکنترل -چهار پهلو -سوراخ کاری -تلاویز کاری
3M3. بازرسی ایستگاهی
4. عملیات پولیش مکانیکی
5. عملیات گلانس و" "
6. بازرسی ایستگاهی
7. عملیات شستشو
8. بازرسی ایستگاهی
9. مونتاژ وکنترل عملیات
10.بازرسی در واحد oc
11. ایجاد رنگ وکنترل عملیات
12. بازرسی ایستگاهی
13.لیزر وکنترل عملیات
14. بازرسی ایستگاهی
15.بسته بندی وکنترل عملیات
16. بازرسی نهایی وبسته بندی
* شکل ظاهری تاب نداشته باشد
قطر خارجی
عرض نایلون بسته بندی
ضخامت ونری نایلون
نام محصول :هوک آنست چپ تیتانیم
بازرسی اقلام ورودی
برش وسایز وکنترل عملیات
فرزکاری وکنترل
بازرسی ایستگاه
پیچ بری وکنترل عملیات
بازرسی ایستگاهی
پولیش کاری مکانیکی
بازرسی ایستگاهی
شستشو
مونتاژ وکنترل عملیات
QC بازرسی در واحد
ایجاد رنگ
بازرسی ایستگاهی
لیزر
بازرسی ایستگاهی
بسته بندی
میلگر تیتانیم قطر 25mm
بازرسی اقلام ورودی
M3برش وسایز کنترل
M3فرز کاری وکنترل عملیات
M3بازوی ایستگاهی
M3پیچ بری وکنترل عملیات
M3بازرسی ایستگاهی
پولیش کاری مکانیکی (نواری -پلی باند )وکنترل عملیات
پولیش کاری وگلانس وکنترل عملیات
بازرسی ایستگاهی
شستشو وکنترل عملیات
مونتاژ وکنترل عملیات → ست اسکرو M10تیتانیم
بازرسی در واحد QC
ایجاد رنگ وکنترل عملیات
بازرسی ایستگاهی
لیزر (حک آرم )وکنترل عملیات
بازرسی ایستگاهی
بسته بندی وکنترل عملیات
بازرسی نهایی (بسته بندی )
* فرز کاری :
از دو قسمت :
هوک +بدنه ←دستگاه فرز
در این مرحله از کار قطعه ی خام را بصورت نامنظم چهار پهلو می کنیم وبعد برای جدا کردن هوک وبذنه به ارتفاعی مشخص آن را کف تراشی می کنیم وبعد کار را بر روی بدنه ادامه می دهیم وشروع به سوراخ کاری بدنه می کنیم
وسپس شیارهای بغل را می زنیم وپس از آن برای عبور را ما به وسیله فرز انگشتی شیارهایی را بر روی دو پهلوی بدنه می زنیم . پس از آن جای آچار فلور را بر روی بدنه پیاده می کنیم این کار توسط مته مرغک وفرز انگشتی انجام می شود . بعد از اتمام کار بدنه نوبت به قسمت هوک می رسد اولین مرحله زاویه وان هوک است در این کار زاویه هوک طیتافته بعد از آن نوبت به شیار زدن هوک است توسط فرز انگشتی وبعد 900کردن کف هوک وزاویه 450دادن به زیر هوک است این بار برداری به خاطر راحتی در درست بدست آوردن شکل مورد نظر در مرحله ی پولیش کاری است .
* پیچ بری :
در این مرحله کار توسط دستگاه تراش انجام می شود برای رزوزنی ما هوک آنست را در فیکسچری که تعبیه دیده ایم وقلم را نیز در فیکسچری که به رنده می بندیم قرار می دهیم وبعد با دادن گام 1 رزو زدن را شروع می کنیم .
* بازرسی ایستگاهی :
در بازرسی ایستگاهی مرحله فرز کاری طول کلی هوک چهار پهلو هِد هوک ،فاصله سوراخ هولدر از لبه ی هِد هوک ودهانه شیار بلید هوک طبق اندازه ها وتلرانسها ی نقشه کنترل می گردد. بازرسی مرحله پیچ بری توسط گیج برونرو M10کنترل می شود .
نام محصول :کانکتور سیلندری نیتانیم ،میلگرد تیتانیم قطر 14mmوملزومات بسته بندی
بازرسی اقلام ورودی
برش وسایز وکنترل عملیات
عملیات تراشکاری
بازرسی ایستگاه
فرزکاری
بازرسی ایستگاهی
پولیش مکانیکی
عملیات گلانس
بازرسی ایستگاهی
شستشو
بازرسی ایستگاهی
مونتاژ وکنترل عملیات
QC بازرسی در واحد
ایجاد رنگ
بازرسی ایستگاهی
لیزر
بازرسی ایستگاهی
بسته بندی
1. بازرسی اقلام ورودی
2. برش وسایز وکنترل عملیات
3. عملیات تراشکاری وکنترل عملیات
4. بازرسی ایستگاهی
5. فرزکاری وکنترل عملیات
6. بازرسی ایستگاهی
7. عملیات پولیش مکانیکی وکنترل عملیات
8. عملیات گلانس وکنترل عملیات
9. بازرسی ایستگاهی
10. عملیات شستشو وکنترل عملیات
11. بازرسی ایستگاهی
12. مونتاژ وکنترل عملیات → ست اسکرو M4تیتانیم
13. بازرسی در واحد QC
14. ایجاد رنگ وکنترل عملیات
15. بازرسی ایستگاهی
16. لیزر وکنترل عملیات
17. بازرسی ایستگاهی
18. بسته بندی وکنترل عملیات
19. بازرسی نهایی (بسته بندی )
* تراش :
ابتدا قطعه ی بنام را پیشانی تراش وبعد به اندازه ی که نقشه داده است آن را از مرکز خارج می کنیم بعد عملیات سوراخ کاری باتدی داده شده را آغاز می کنیم . قطعه ی که در دست ماست یک دنباله ی دارد که بعد از فرزکاری دوباره اُپراتور دستگاه تراش آن را تلاویز ودنباله ی آن را تراش داده وسایز می کند.
* فرزکاری :
کایکوف (دستگاه سیستم )
ما در این نوع کانکتر سیلندری سه سوراخ با زاویه های مختلف بر روی آن ایجاد می کنیم با مته ی مورد نظر ونقشه وتقسیم بندی جاهای سوراخ توسط دستگاهی به نام کایکوف صورت می گیرد .