تارا فایل

گزارش کارآموزی در قسمت حسابداری بیمارستان




دانشگاه آزاد اسلامی
واحد …..
گزارش کارآموزی برای دریافت درجه کاردانی در رشته حسابداری

عنوان:
کارآموزی در حسابداری بیمارستان ….

استاد راهنما:
…………

کارآموز:
…………….

شماره دانشجویی:

……………..

سال ….

فهرست مطالب
عنوان صفحه
تاریخچه بیمارستان 1
چندین بخش درمانی بیمارستان 1
خدمات ارائه شده در این بیمارستان 2
بخش های شبانه روزی 2
بخش های بستری 2
اتاق های عمل بیمارستان 3
درمانگاههای تخصصی 3
درمانگاههای فوق تخصصی 4
خدمات پاراکلینیکی 4
مشخصات کلی بیمارستان 5
چارت سازمانی بیمارستان 6
شرح وظایف امور مالی 7
شرح وظایف واحد ترخیص و درآمد 7
شرح وظایف واحد خرید و تدارکات 7
شرح وظایف واحد انبار 7
واحد درآمد و شرح وظایف آن 8
طبقه بندی هزینه های بیمارستان 8
مراحل کار در حسابداری 10
رسیدگی سند 10
ارسال اسناد به دایره اعتبارات جهت پرداخت 11
اسناد پرداخت شده جهت انجام سایر مراحل حسابداری 11
مرحله بایگانی اسناد 11
برای محاسبه و پرداخت حقوق ودستمزدپرسنل اینگونه عمل می شود 11
لیست حقوق 12
لیست حقوق از 2بخش تشکیل شده 12
خلاصه ی لیست هزینه 13
خلاصه لیست کسورات 13
کارانه به دو صورت تهیه می شود 13
کارانه پزشکان 13
کارانه پرسنل 14
نمونه ثبت های حسابداری که در بیمارستان تنظیم می گردد 15
دریافت نسخ از بیمار 15
ارسال صورت حساب به سازمان های بیمه ای 15
دریافت وجه و کسورات از سازمان های بیمه ای 16
واریز وجه بانک غیر قابل برداشت به ستاد (واحد غیر مستقل) 16
واریز وجه بانک غیر قابل برداشت به ستاد (واحد مستقل) 16
واریز وجه به حساب خزانه 16
درآمد نقدی 16
دریافت ودیعه و یا پیش دریافت از بیمار 17
تحقق درآمد از محل ودایع بیماران 17
بازپرداخت ودیعه و یا پیش دریافت به بیمار 17
درآمد حاصل از واگذاری 17
درآمد حاصل از اجاره 17
خرید کالای مصرفی یا غیر مصرفی 18
تحویل مستقیم کالای مصرفی یا غیر مصرفی 18
گزارش کارآموزی 18
گزارش روزانه کارآموزی 18
ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮی 23

تاریخچه بیمارستان
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز که با نام زیبای فرزند سالار کربلا مزین گشته ، در سال 1366 در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع و زیربنای 7633 متر مربع و فضای سبز 6000 متر مربع و پارکینگی به مساحت 317 متر مربع در خیابان مشکین فام روبروی هتل هما در خصوص بیماریهای کودکان مورد بهره برداری قرار گرفت. و سپس با اضافه شدن بخش نورولوژی اطفال ، بیمارستان به فعالیت خود ادامه داده و از سال 1369 تا 1381 با بخش جراحی ترمیمی و پلاستیک بیماریهای خون و سرطان اطفال فعالیت ادامه پیدا کرده و از سال 1382با کاربری جدید مورد بهره برداری قرار گرفته است ، همچنین د ر سال 1389 با انتقال دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی به مکانی دیگر و افزایش وسعت فیزیکی بیمارستان ، با افتتاح بخش داخلی جدید با 60 تخت و در مجموع 140 تخت تا کنون به فعالیت خودادامه می دهد ، با راه اندازی بخش های جدید اکنون بیمارستان دارای بخش های درمانی واحد مراقبتهای قلبی، مراقبت های ویژه، داخلی،سایکوسوماتیک (روانی-جسمی) ، نورولوژی، جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، چشم و جراحی اطفال می باشد.بیمارستان در راستای خدمت به بیماران محترم با مساعدت دانشگاه ، دستگاههای جدید دیالیز، اندوسکوپی، کولونوسکوپی، سی تی اسکن، سونوگرافی واکوکاردیوگرافی را راه اندازی نموده است ، همچنین در آزمایشگاه بیمارستان اغلب آزمایشها انجام می شود ، درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان دارای رشته های داخلی، کلیه و مجاری ادرار، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی ، جراحی اطفال، جراحی عمومی، زنان ،گوارش، قلب و عروق و اعصاب و روان می باشد.به همت خیرین محترم بیمارستان صاحب نمازخانه و اقامتگاه همراه بیمار گردیده است، لازم به ذکر است چندین بخش درمانی بیمارستان در سطح استان منحصر به فرد است :
1) بخش اندویورولوژی
2) بخش انکویورولوژی
3) بخش مسمومیت ها
4) بخش سایکو سوماتیک
5) بخش ICU فشار منفی

خدمات ارائه شده در این بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی به شرح زیر است :

الف – بخش های شبانه روزی
1. اورژانس (اتفاقات) بیماریهای داخلی – بیماریهای قلب و عروق – اورژانس مسمومیت ها – بیماریهای عفونی و گرمسیری با حضور پزشکان عمومی و متخصص.
2. رادیولوژی
3. آزمایشگاه تشخیص طبی
4. نوار قلب
5. تزریقات و پانسمان

ب – بخش های بستری
1. بیماریهای داخلی
2. بیماریهای قلب و عروق (CCU)
3. بیماریهای داخلی و مراقبت های ویژه (ICU)
4. بیماریهای عفونی و گرمسیری
5 . جراحی چشم
6. جراحی گوش و حلق و بینی
7. جراحی عمومی
8. مسمومیت ها
9. آی سی یو فشار منفی
10. جراحی کلیه و مجاری ادراری
11 . بیماریهای نورولوژی
12. بیماری های روان – تنی

ج – اتاق های عمل بیمارستان
1. جراحی چشم
2. جراحی گوش و حلق و بینی
3. جراحی عمومی
4. جراحی کلیه و مجاری ادراری (جنرال اندویورولوژی- انکویورولوژی)
5. جراحی اطفال

د- درمانگاههای تخصصی
1. بیماریهای داخلی
2.قلب و عروق
3. بیماریهای چشم
4. بیماریهای گوش و حلق و بینی
5. روانپزشک
6. جراحی عمومی
7. بیماریهای کلیه و مجاری ادراری
8. مشاوره و روانشناسی

ه – درمانگاههای فوق تخصصی
1. بیماریهای گوارش
2. جراحی اندویورولوژی – جراحی انکویورولوژی

و- خدمات پاراکلینیکی
1. داروخانه
2. رادیولوژی
3. آزمایشگاه
4. اندوسکوپی
5. کلینیک دیابت سطح دو
6. اکوکاردیوگرافی ساده
7. اکوکاردیوگرافی داپلر (رنگی)
8. سونوگرافی داپلر (رنگی)
9. سونوگرافی ساده
10. نوار قلب
11. کلینیک وارفارین (تنظیم داروهای بیماران قلبی)
12. کلینیک پیشگیری از خود کشی
13. سی تی اسکن

مشخصات کلی بیمارستان
سال تاسیس: 1366 مساحت : 18000 متر مربع
زیر بنا : 7633 متر مربع درجه ارزشیابی : یک

نحوه اداره بیمارستان : انتفاعی وضعیت : آموزشی درمانی

نوع مالکیت : عمومی وابسته به قوای سه گانه

نیروی انسانی تحصیل کرده شاغل در بیمارستان :
زیر دیپلم
دیپلم
فوق دیپلم
کارشناس
کارشناسی ارشد
دکترا
متخصص
32
52
31
249
3
19
15

تعداد تخت مصوب
200
تعداد تخت فعال
142
تعداد تخت ویژه ICU
17
تعداد تخت ویژه CCU
12
تعداد تخت جراحی عمومی
36
تعداد تخت داخلی
42

چارت سازمانی بیمارستان علی اصغر

با توجه به اینکه رشته اینجانب حسابداری بوده لذا به بررسی و تشریح فعالیت های واحد مالی می پردازم.
شرح وظایف امور مالی
* محاسبه هزینه و ترخیص بیماران
* ثبت پرونده بیمار و ارسال صورتحساب به بیمه ها
* تهیه آمار درآمد ماهیانه و کارکرد پزشکان
* ثبت برگه های سرپایی بیماران
* دریافت فرانشیز نقدی بیماران و ثبت در کامپیوتر
* پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و پزشکان
* پرداخت اسناد کارپردازی و سایر خریدهای بیمارستان
شرح وظایف واحد ترخیص و درآمد
* تنظیم و محاسبه صورتحساب خدمات ارائه شده به بیماران بر اساس تعرفه های مشخص شده
* -مجوز خروج بیماران پس از تسویه حساب با بیمارستان
* – ثبت و نگهداری و ارائه گزارش از کلیه اطلاعات مربوطه به درآمد های نقدی و غیر نقدی
* – هماهنگ کردن واحد ترخیص و بخشها با نمایندگان بیمه
شرح وظایف واحد خرید و تدارکات
هدف اصلی واحد خرید و تدارکات، تهیه به موقع کالا، تجهیزات و خدمات برای بخش های مختلف و رفع نیاز آنها به منظور دستیابی به اهداف سازمانی است.

شرح وظایف واحد انبار
* – کنترل لحظه ای میزان موجودی لوازم و کالاهای مورد نیاز بیمارستان
* -دریافت کلیه کالاهای خریداری شده و حفظ و صیانت از موجودی ها و تحویل به موقع آنها به واحدهای درخواست کننده
* – انبار گردانی در طی سال جهت تطابق موجودی واقعی (فیزیکی)و موجودی طبق سیستم
* -تهیه گزارش به مدیر مربوطه در خصوص کالاهای منقضی شده

5-واحد درآمد و شرح وظایف آن:
> دریافت تعرفه های مورد نیاز درمانی و توزیع بین واحد های ذیربط
> نظارت دقیق در حسن اجرای باطل نمودن تعرفه ها و دسته بندی تعرفه های باطله به صورت روزانه و ماهیانه و نگهداری در مکان مناسب
> نظارت دقیق بر نحوه واریز وجوه نقد و همچنین واریز به موقع وجوه نقد
> ثبت دفاتر واحد درآمد اعم از دفتر نگهداری حساب تعرفه از استان ،تحویل تعرفه به واحد ها
> ثبت دفتر بانک حساب به صورت روزانه و مغایرت گیری آن در هر ماه و نگهداری صورت مغایرات مربوطه
> بایگانی فیشهای واریزی مربوطه به صورت جداگانه
> ارسال به موقع وجوه نقد به دانشگاه و اسناد بیمه سازمانهای بیمه گر به سازمانهای مربوطه
> دریافت کسورات اسناد بیمه به صورت ماهیانه از واحد درآمد دانشگاه و ارائه گزارش طلب از بیمه ها به مسئول امور مالی به صورت کتبی با مستندات مربوطه
> پی گیری دستورالعمل ها و بخش نامه های مختلف از استان و سایر واحد ها جهت برنامه ریزی بهینه جهت واحد درامد و واحد های ذیربط

طبقه بندی هزینه های بیمارستان
50- تنخواه ذیحسابی: 1- جاری 2- درآمد 3- از محل ردیف4- عمرانی 5- خودیاری
100- فصل اول: 1- جاری 2- درآمد
150- فصل دوم: 1- اضافه کاری
300- فصل سوم:
400- فصل چهارم:
500- فصل پنجم:
600- فصل ششم:1- 20% تامین اجتماعی 2- بیمه سهم دولت3- پرداخت بازنشستگان پاداش پایان خدمت 4- پرداخت بازنشستگان مانده مرخصی 5- حق ازدواج و فوت 6- کمکهای غیر نقدی7- پرداخت دانش آموزان و گردشهای علمی وجوائز ورزشی8- پرداخت بازنشستگان سهم کار فرما9- پاداش 176 ساعت
700- دو درصد درآمد:1- دو سوم بیمه عمر2- فوق العاده مدیران
900- فصل هفتم: 1 مواد غذایی وپرسنلی وملزومات 2- داروئی
100- بانک جاری 50007 رفاه
10100 بانک جاری 50008 رفاه
10150- حساب موقت بانکی
10200- بانک جاری 6784 ملّی
10300- بانک جاری 7083 ملّی
10350- واریزی دانشگاه
10400- درآمد اختصاصی
10500- علی الحساب
10600- پیش پرداخت
10700- تنخواه تدارکات
10800- پاداش ردیف بازنشستگان جاری
11000- بستانکاران
12000- بدهکاران
13000- طرح عمرانی
14000- هزینه از محل خودیاری و ساختمانی
15000- اسناد تحویل ذیحسابی 1- جاری2- درآمد3- دو درصد درآمد4- اموال5- داروئی

مراحل کار در حسابداری
1- تنظیم سند : بسته به نوع سند که خرید کالا باشد یا سند های مربوط به ارائه خدمات ( قرار دادها) باشد اسناد در تدارکات و حسابداری تنظیم می شود که شامل:
– درخواست
– خرید کالا یا ارائه خدمات( فاکتور- صورتحساب)
– رسید انبار یا اموال- یا گواهی تایید انجام کار توسط مسئول خدمات یا مسئول امور اداری

2-رسیدگی سند: مسئول رسیدگی اسناد تهیه شده را از حیث دارا بودن معیار های لازم از قبیل :
– دارا بودن مهر کار پردازی
– مهر فروشنده
– آدرس
– تاریخ فاکتور
بررسی می کند . در صورت نداشتن مشکل اسناد به اعتبارات جهت پرداخت می روند.

3-ارسال اسناد به دایره اعتبارات جهت پرداخت: در این مرحله اسناد رسیدگی شده به صورت نقد یا از طریق صدور چک پرداخت می شود.

4- اسناد پرداخت شده جهت انجام سایر مراحل حسابداری از قبیل ثبت سند روزنامه- انتقال به دفتر کل – وسایر موارد کد گذاری شده و در برنامه فرم اقراری مربوط روی هر سند یک ثبت حسابداری می خورد . بعد از این مرحله

5- مرحله بایگانی اسناد:
از آنجائیکه یک نسخه از اسناد هزینه شده جهت تصفیه حساب مالی باید به دانشگاه ارسالی شود یک نسخه از آنها کپی شده و بایگانی می شود. و نسخه اصلی به دانشگاه بابت اطلاع فرستاده می شود.

برای محاسبه و پرداخت حقوق ودستمزدپرسنل اینگونه عمل می شود:
1-ابتداگواهی کارپرسنل ازواحدهای مربوطه دریافت و پس ازپاراف مدیریت ازطریق کارگزینی به امورمالی تحویل داده میشود.
دریافت وپرداخت باتوجه به گواهی کاراسامی پرسنل رابصورت گروهی برحسب نوع استخدام تقسیم بندی میکند.رسمی-پیمانی-طرحی-قراردادی.سپس طبق تعاریفی که دربرنامه شدهاست:محاسبات بازنشستگی، بیمه ها، مالیات و..انجام میشود.
2-محاسبه بیمه بازنشستگی:الف-پرسنل رسمی: بیمه سهم کارمند9% عوامل مشمول مالیات(عوامل حقوقی منهای حق عائله مندی و اولاد) و5/13% سهم کارفرما محاسبه میگردد.
ب-پرسنل پیمانی و قراردادی:سهم کارمند7%و20%سهم کارفرما محاسبه میگردد.بطورمثال اگرشخص غیر رسمی باشدو جمع حکم وی9909850ریال باشدوبافرض اینکه فردمذکورآقاو مجردباشد،تمام حقوق وی شامل بیمه میشود که یکبارضربدر7% وباردیگرحقوق راضربدر20% میکنیم:که جواب 693689 و 1981970میشود.وبرای کل پرسنل پیمانی،قراردادی (کل پرسنل تامین اجتماعی) یک فقره چک (سهم کارمندو سهم کارفرما) به حساب تامین اجتماعی همراه فلاپی تکمیل شده (که شامل: ریزمشخصات پرسنل و آیتمهای مشمول بیمه میباشد) به بیمه فرستاده میگردد.درضمن این فلاپی شامل 2 فایل مجزا :1-سهم کارمند(تمام مشخصات شناسنامه ای پرسنل باعوامل حقوقی) 2- فایل کارفرما(مجموع عوامل مشمول بیمه،7%و20%) میباشد.
3-جانباز- ازبیمه،بازنشستگی ومالیات معاف است.
4-برای محاسبه مالیات برای کل پرسنل:
جمع کل حکم منهای سقف معافیت سالیانه مالیاتی که هر سال تعرفه اش ازسوی سازمان دارایی اعلام میشود. بطورمثال برای امسال 13،000،000 ریال میباشدیعنی اگرجمع حکم شخصی ازاین مبلغ کمتر بود شامل مالیات نمیشوداگربیشتربود همان مقداراضافه ضربدر10% شده ومالیاتش کسرمیگرد..
بعدازمحاسبه مالیات کل پرسنل یک فقره چک به حساب دارایی کشیده میشودویک فرم درخواست صدورقبض پرداخت مالیات و عوارض تکمیل میگردد که مشخصات چک ونام مودی مالیاتی درآن قید میشود که چک مربوطه تحویل سازمان امورمالیاتی مربوطه(هرمنطقه سازمان مالیاتی دارد)میشود.

لیست حقوق:
لیستی است که درآن :عوامل حقوقی-جمع حکم-نام- نام خانوادگی آن-شماره حساب وکسورات وخالص پرداختی- روز کارکرد -سهم بیمه کارفرماغیر موثرفقط نمایشی وجود دارد.
لیست حقوق از 2بخش تشکیل شده:
عوامل حقوقی تابع حقوق و مزایا را هزینه می کنید که برابر با همان مبلغ کل حکم است،
وکسورات به بعد را کسورات می گویند که شامل کسورات قانونی(بازنشستگی،مالیات،درمان)و متفرقه(وامهای پرسنل)
خلاصه ی لیست هزینه:
شامل جمع تمام عوامل حقوقی نفرات جداگانه مثلا :جمع حق شغل، شاغل
خلاصه لیست کسورات:
برای جمع کل کسورات:بیمه ها_بازنشستگی_ درمان _وکسورات مترفقه
واین 2فرم برای صدورسند حسابداری استفاده می شود.ضمنا جمع خلاصه لیست هزینه با جمع حقوق ومزایای لیست حقوق باید یکی شده و جمع خلاصه لیست کسورات با جمع کسورات لیست حقوق باید یکی باشد.
بعد از صدور سند حسابداری یک چک برای بانک جهت واریز حقوق به همراه لیست اسامی پرسنل با شماره حساب بصورت فلاپی ویک چک بابت مالیات به دارایی ویک چک به تامین اجتماعی به همراه cd ارائه می شود ضمنا کپی چکها برای ضمائم سند گرفته می شود.

کارانه به دو صورت تهیه می شود:
1.برای پرسنل
2.برای پزشکان
کارانه پزشکان:
ابتدا آمار ولیست بیماران بستری که شامل ویزیت اول،ویزیت دوم و ترخیص می باشد به امورمالی (دریافت وپرداخت)از طریق منشی بخش ارسال می گردد.
محاسبه :
تعداد ویزیت اول×162000 ریال
تعداد ویزیت دوم× 121500 ریال
تعداد ترخیص×68805 ریال
این مبالغ را خدمات درمانی سالانه اعلام می کند
آمار سرپائی:
شامل ویزیت عادی و اورژانس می شود.
تعداد ویزیت عادی×53000 ریال
تعداد ویزیت اورژانس×53000 ریال
سهم پزشک از ویزیت عادی 50%و از ویزیت اورژانس 70% میباشد
ویزیت عادی:بیمارانی که پزشک در درمانگاه می بیند.
ویزیت اورژانس:منظور ویزیت بیمارانی که در اورژانس بستری می شوند.
از ویزیت بستری40% سهم پزشک محاسبه می شود.
حاصل جمع این سه:
50% 70%و40% سهم پزشک می شود.
واز کل کارکرد پزشک 5.5%برای دانشگاه 20% سهم پرنسل 10% مالیات کسر می شود وخالص سهم پزشک می شود.

کارانه پرسنل :
1.گواهی کار از دفتر پرستاری وپشیبانی ،لیست سنوات به سال وماه، لیست اضافه کار که طبق کارکرد حضور وغیاب است، لیست مرخصی استحقاقی واستعلاجی برای محاسبه امتیاز کارانه استفاده می شود.
2.در اکسل جدولی تهیه می کنیم بدین شرح:
امتیاز سنوات:سال×1.8
امتیاز مسئولیت :1.5
امتیاز مدرک تحصیلی:زیر دیپلم 1_ دیپلم1.5_فوق دیپلم 2_لیسانس 2.5…
ساعت اضافه کار: از5% تا4% که بستگی به ساعت اضافه کار دارد.
امتیاز حضور:100حداکثر است.اگر30روز ماه را کامل کارکرد داشته باشد.
امتیاز کارایی:3.5
جمع امتیاز ها×سهم پرسنل (از کارکر پرسنل)که10% برای سهم ریاست می رود 90%برای سهم پرسنل
واین 90%بسته به بخش محل کار:مثلا:پرستاری59.50%می گیرد.
مالی 11%( مدیریت 5%_ اداری4.5% _پذیرش 7% پیراپزشکی 1%وخدمات 12% تعلق می گیرد.

نمونه ثبت های حسابداری که در بیمارستان تنظیم می گردد:
دریافت نسخ از بیمار
1)حساب کنترل نسخ دریافتی ارسال نشده (بد) ***
کنترل درآمد نسخ ارسال نشده (بس) ***

ارسال صورت حساب به سازمان های بیمه ای
2) سازمان های بیمه ای طرف قرارداد (بد) ***
درآمد (بس) ***
3)کنترل درآمد نسخ ارسال نشده (بد) ***
حساب کنترل نسخ دریافتی ارسال نشده (بس) ***

دریافت وجه و کسورات از سازمان های بیمه ای
4) بانک غیر قابل برداشت (بد) ***
سازمان های بیمه ای طرف قرارداد (بس) ***
5) کسورات بیمه ای (بد) ***
سازمان های بیمه ای طرف قرارداد (بس) ***

واریز وجه بانک غیر قابل برداشت به ستاد (واحد غیر مستقل)
6) رابط درآمد (بد) ***
بانک غیر قابل برداشت (بس) ***

واریز وجه بانک غیر قابل برداشت به ستاد (واحد مستقل)
7) درآمد ارسالی به ستاد (بد) ***
بانک غیر قابل برداشت (بس) ***

واریز وجه به حساب خزانه
8) درآمد ارسالی به خزانه (بد) ***
بانک غیر قابل برداشت (بس) ***

درآمد نقدی
9) صندوق / بانک غیر قابل برداشت (بد) ***
درآمد (بس) ***

دریافت ودیعه و یا پیش دریافت از بیمار
10) بانک وجوه سپرده (بد) ***
سپرده بیماران (بس) ***

تحقق درآمد از محل ودایع بیماران
11) بانک غیر قابل برداشت (بد) ***
درآمد (بس) ***
12) سپرده بیماران (بد) ***
بانک وجوه سپرده (بس) ***

بازپرداخت ودیعه و یا پیش دریافت به بیمار
13) سپرده بیماران (بد) ***
بانک وجوه سپرده (بس) ***

درآمد حاصل از واگذاری
14) بدهکاران اشخاص (بد) ***
درآمد حاصل از واگذاری (بس) ***

درآمد حاصل از اجاره
15) بدهکاران اشخاص (بد) ***
درآمد حاصل از اجاره (بس) ***
خرید کالای مصرفی یا غیر مصرفی
16) موجودی کالا /اموال موجود در اموال (بد) ***
کنترل خرید (بس) ***

تحویل مستقیم کالای مصرفی یا غیر مصرفی
17) موجودی کالا /اموال موجود در اموال (بد) ***
کنترل خرید (بس) ***
18) هزینه / دارایی ثابت مشهود (بد)***
موجودی کالا /اموال موجود در اموال (بس) ***

گزارش کارآموزی
محل کارآموزی
به عنوان دانشجوی رشته حسابداری کارآموزی خود را در این بیمارستان سپری نمودم.

شرح وظایف محوله به کارآموز
گزارش روزانه کارآموزی

دوشنبه 01/06/95
– آشنایی با عملیات مالی بیمارستان (اعم از محاسبه هزینه پروژه ها، خریدها، درآمدها، حقوق و مزایای کارکنان و پزشکان، بهای تمام شده، اموال، کنترل جریان نقدینگی، وصول مطالبات) بصورت روزانه در دفاتر حسابداری و بررسی و تنظیم و نگهداری حسابها

سه شنبه 02/06/95
– آشنایی با نحوه تهیه گزارشها، صورتهای مالی (ترازنامه ، صورت سود و زیان و …) و تنظیم بودجه بر اساس فعالیتها و برنامه های مصوب
– آشنایی با تهیه و ارائه گزارشهای تخصصی و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه فعالیتهای مالی، حسابداری ،تدارکاتی و انبارداری به مدیریت جهت اتخاد تصمیمات لازم

چهارشنبه03/06/95
– آشنایی با نحوه کد گذاری بیماریها و اعمال جراحی بر اساس طبقه بندی بین المللی بیماریها (ICD10,ICD9 ) در سیستم HIS
– آشنایی با نحوه بررسی و تجزیه و تحلیل فرم های مدارک پزشکی
– آشنایی با پیگیری و رفع نقص پرونده ها به لحاظ کیفی و کمی

پنجشنبه 04/06/95
– کنترل اسناد بیمه ای به منظور جلوگیری از کسورات
– کنترل و نظارت بر به روز کردن قیمت داروها و تجهیزات مصرفی بر اساس قیمت های ارائه شده در سایت سازمان های بیمه گر
– ارسال پرونده های بستری و نسخ سرپایی به بیمه ها و انجام پیگیریهای مربوطه

شنبه 06/06/95
– محاسبه درآمد نقدی بصورت روزانه
– دریافت اطلاعات مربوط به محاسبه حقوق کارکنان مثل لیست اضافه کاری و تعطیل کاری و …
– آشنایی و بررسی کسورات واریزی به واحد دریافت و پرداخت جهت تنظیم اسناد مربوطه

یک شنبه 07/06/95
– آشنایی با وظایف مسئول ممیزی و رسیدگی
– آموزش نحوه بررسی دقیق اسناد مالی و جلوگیری از هرگونه تغییرات غیر معمول و غیر منطقی در ارتباط با اسناد تنظیم شده مربوطه

دوشنبه 08/06/95
– آشنایی با وظایف مسئول اعتبارات و بودجه
– آشنایی با نحوه تفکیک اسناد مالی و تهیه نماینده اسناد مربوطه برابر تخصیص های صادره و اعتبارات دریافتی از استان
– گرد آوری و جمع بندی تخصیص های صادره اعم از جاری و اختصاصی و ردیفهای اعتباری و عمرانی و… و پیگیری این که اعتبار مربوطه دریافت گردیده یا خیر

چهارشنبه 10/06/95
– آشنایی با تعرفه های مورد نیاز درمانی و توزیع بین واحد های ذیربط
– آشنایی با ثبت دفتر بانک حساب به صورت روزانه
– آشنایی با نحوه مغایرت گیری در هر ماه و نگهداری صورت مغایرات مربوطه

پنج شنبه 11/06/95
– آموزش نحوه برآورد نیاز دارویی به صورت کارشناسی با هماهنگی کارشناس امور داروئی و…
– درخواست خرید دارو با توجه به نیاز دارویی براورد شده

شنبه 13/06/95
– تطابق موجودی دارو و لوازم با موجودی در سیستم و گرفتن مغایرت بصورت ماهیانه یا حداکثر سه ماه یکبار
– ثبت روزانه گردش مالی بانک (بدهکار وبستانکار) دردفتربانکی که قبلا" تهیه شده ودرامورمالی نگهداری میشود.

یک شنبه 14/06/95
– اقدام به دریافت صورتحساب بانک از بانک مربوطه بصورت پرینت یا فایل کردم.
– مقایسه صورتحساب دریافتی از بانک با دفتربانک که دراین مقایسه اقلام بازی که از لحاظ مبلغ وشماره چک وتاریخ باهم یکسان هستند راحذف کردم (یعنی باهم پاس میشوند) ، سپس مابقی اقلام بازی که از صورتحساب ودفتر بانک بجا ماند را بعنوان اقلام بازبدهکاروبستانکارصورتحساب و دفتربانک لیست می کنم تا درماه بعدباگردش صورتحساب و دفتر بانک ماه بعد مقایسه وحذف کنم ، این روش تا آخرسال ادامه دارد.

دوشنبه 15/06/95
– گرفتن تمام لیستهای بستری مربوط به بیمه تامین اجتماعی و پیگیری نامه های مربوط به سازمان و بردن و تحویل تمام نسخ سرپایی و بستری و تحویل آن به ناظرین بیمارستانی
– گرفتن تمام لیستهای سرپایی و بستری از کامپیوتر و تنظیم اسناد مربوط به بیمه خدمات درمانی و پیگیری نامه ها و اسناد مربوط به سازمان و بردن و تحویل نسخ سرپایی و بستری به واحد رسیدگی اسناد بیمارستان

سه شنبه 16/06/95
– گرفتن لیست کارکرد و ثبت و نگهداری در کامپیوتر برای بیماران بستری که ترخیص می شوند ( کارانه بستری پزشکان )
– ارائه گزارش به مسئول امور مالی در ارتباط با اسناد مالی بیماران ترخیصی

چهارشنبه 17/06/95
– تهیه و تنظیم لیست حقوقی و اعلامیه بانکی ، چک، برگه های محاسباتی و کنترل حسابهای مربوطه به منظور رفع اختلاف

پنج شنبه 18/06/95
– همکاری در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان واحد براساس گواهی انجام کارهای واصله
– تنظیم لیستهای اضافه کاری، کارانه، حق ماموریتهای اداری کارکنان و سایر موارد مشابه

شنبه 20/06/95
– همکاری در رسیدگی و نظارت لازم بر اسناد مالی ودریافت و پرداخت
– گزارش مانده حسابها در مواقع مورد نیاز به مسئول مربوطه

یکشنبه 21/06/95
– آشنایی با شیوه گرفتن تراز مالی
– آشنایی با نحوه گرفتن گزارش دفتر کل و معین

سه شنبه 23/06/95
– گرفتن تراز مالی
– گرفتن گزارش دفتر کل و معین

چهارشنبه 24/06/95
-آشنایی با نحوه تهیه تفریغ بودجه
– گرفتن تفریغ بودجه

پنج شنبه 25/06/95
– آشنایی با محاسبه طرح کارانه ی کارکنان و پزشکان
– بررسی ورسیدگی لیستهای مربوط به پرداختهای پرسنلی و حقوق و اضافه کار واسناد مربوط به انواع کمکها و فوق العاده ها.

شنبه 27/06/95
– آشنایی با نحوه محاسبه کسورات از قبیل مالیاتها و مقرری ها و کسورات بازنشستگی و انواع بیمه ها و سایر کسورات دیگر که طبق احکام و مجوزهای قانونی کسر و به مراجع ذیربط پرداخت میگردد.
– اعاده اسناد ناقص و پیگیری آنها جهت رفع نقص و کنترل مجدد آنها از نظر صحت اسناد پس از رفع موارد نقص.

یک شنبه 28/06/95
– آشنایی با نحوه نگهداری و تمدید ضمانتنامه های بانکی اخذ شده در موعد مقرر.
– تمدید ضمانتنامه های بانکی اخذ شده در موعد مقرر.

دوشنبه 29/06/95
– تهیه گزارشها، صورتهای مالی (ترازنامه ، صورت سود و زیان و …)
– تهیه و تنظیم بودجه بر اساس فعالیتها و برنامه های مصوب
– تهیه و ارائه گزارشهای تخصصی و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه فعالیتهای مالی

چهار شنبه 31/06/95
– بررسی مجدد اسناد مالی که توسط ممیز ی اسناد بررسی شده و جلوگیری از هرگونه تغییرات غیر معمول و غیر منطقی در ارتباط با اسناد تنظیم شده مربوطه

پنج شنبه 01/07/95
– آشنایی با بایگانی ، حفظ و نگهداری اسناد مالی.
– بایگانی برخی از اسناد مالی و ثبت آن در سیستم بایگانی

شنبه 03/07/95
– آشنایی با نحوه ارائه ترازآزمایشی ماهیانه
– تهیه تراز آزمایشی

یک شنبه 04/07/95
– آشنایی با بایگانی دقیق قبض های انبار و حواله انبار
– بایگانی قبض های انبار و حواله انبار

دوشنبه 05/07/95
– گرفتن گزارش دفتر کل و معین
– گزارش مانده برخی از حسابها به مسئول مربوطه

سه شنبه 06/07/95
– پرینت مانده حساب تنخواه وپیش پرداختها وعلی الحساب ها
– شماره نمودن دفتر اعتبارات و صفحه بندی دفتر بر اساس کد هزینه
چهار شنبه 07/07/95
– ارائه تراز عملیاتی دفتر اعتبارات در پایان هر ماه
– تنظیم تفریغ بودجه ماهانه

ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﯿﺮی
ﮐﺎرآﻣﻮزی را ﻣﯽ ﺗﻮان ﻣﺮﺣﻠﻪ آﻏﺎز ﮐﺎرﺑﺮد اﻧﺪوﺧﺘﻪ ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن در ﻃﻮل ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻣﺤﺴﻮب ﮐﺮد ﮐﻪ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺑﺎ آﻣﻮزش در ﺣﻮزه ﺣﺴﺎﺑﺪاری و ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺎر ﺣﺴﺎﺑﺪاری و اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت دﯾﮕﺮان ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ و آﻣﺎدﮔﯽ ﻻزم را ﺑﺮای ﭘﺬﯾﺮش ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.
ﺑﺪون ﺷﮏ اﯾﻦ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﻋﻠﯿﺮﻏﻢ ﻫﻤﻪ ﺗﻼﺷﻬﺎی ﺑﮑﺎر رﻓﺘﻪ ﺧﺎﻟﯽ از ﮐﺎﺳﺘﯽ ﻧﯿﺴﺖ و اﻣﯿﺪ ﺑﻪ درﯾﺎﻓﺖ ﻧﻈﺮات ارﺷﺎدی و راﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﻫﺎی اﺳﺎﺗﯿﺪ ﻣﺤﺘﺮم و ارﺟﻤﻨﺪ رﺷﺘﻪ ﺣﺴﺎﺑﺪاری اﺳﺖ.

و

4

ا


تعداد صفحات : 23 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود