تحلیل معماری مدرسه در جزایر بریگ / C.F.
گروه طراحی؛ مساحت؛ موقعیت
دبیرستان
•KØBENHAVN، دانمارک
معماران: C.F. مولر، TREDJE NATUR
حوزه:10000 متر مربع
سال:2021
سازنده: لوئیس پولسن
معرفی پروژه
بین جزایر بریگ، بندر کپنهاگ، و عوام آماگر، مدرسه در جزایر بریگه برای دانش آموزان دبیرستانی ساخته شده است که تمرکز ویژه ای بر رژیم غذایی و حرکت دارد.
معرفی پروژه
تمرکز ویژه مدرسه به دانش آموزان امکان می دهد که آموزش نظری را با یادگیری فیزیکی، حسی و مبتنی بر تجربه مرتبط کنند. این نوع یادگیری به مدرسه New Islands Brygge شکل داده است.
این همچنین مناطقی در فضای باز برای حمایت از مشخصات غذایی مدرسه ایجاد می کند. محیط آموزشی الهام بخش اقتصاد خانگی به دانش آموزان این امکان را می دهد تا دست خود را در رشد و تهیه محصولات غذایی مختلف امتحان کنند و از نتایج کار خود لذت ببرند.
این منطقه دارای جعبه های مخصوص کاشت و تخت های مرتفع است که دانش آموزان می توانند از آنها برای کشت و مراقبت از محصولات و سبزیجات خود استفاده کنند.
مدرسه Brygge New Islands یک مدرسه مشخصات با غذا به عنوان موضوع ویژه آن خواهد بود. تاکید ویژه ای بر این است که آماده سازی غذا و زمان صرف غذا به عنوان عنصر اصلی طراحی مدرسه باشد. اولین چیزی که تازه واردان به مدرسه خواهند دید، سالن غذاخوری دو سقف بلند است که نه تنها غذاخوری، بلکه مرکزی است که تمام عملکردهای مدرسه را به هم متصل می کند.
این امر سالن غذاخوری را به محل تجمع دانش آموزان تبدیل می کند که در آن می توانند در بسیاری از فعالیت های مدرسه ملاقات کنند.
کلاس های درس به گونه ای طراحی شده که در طی روز از نور طبیعی بهره گرفت
این ساختمان شکل مثلثی خود را از شهر، بندر و مشاعات مجاور گرفته است که هر کدام الهام بخش انتخاب متریال و رنگ هستند.
شهر، بندر و عوام مجاور بر شکل مثلث، مصالح و طرح رنگ ساختمان تاثیر گذاشت. سالن غذاخوری به عنوان نقطه کانونی مدرسه عمل می کند زیرا غذا نقش مهمی در شخصیت آن دارد. سالن غذاخوری با سقف دوبل هم به عنوان کافه تریا و هم به عنوان محل مرکزی برای کلیه فعالیت های مربوط به مدرسه عمل می کند. در نتیجه، دانش آموزان از تمام فعالیت های مختلف مدرسه می توانند در سالن غذاخوری جمع شوند.
ورودی مدرسه
از آنجایی که غذا عنصر اصلی هویت مدرسه است، سالن غذاخوری اتاق مرکزی است. سالن غذاخوری با سقف دوبل نه تنها غذاخوری، بلکه مرکزی است که تمام عملکردهای مدرسه را به هم متصل می کند. این امر سالن غذاخوری را به محل تجمع دانش آموزان تبدیل می کند که در آن می توانند در بسیاری از فعالیت های مدرسه ملاقات کنند.
دسترسی بین طقات از طریق پله صورت می گیرد
فضاهای داخلی و بیرونی مدرسه طوری طراحی شده اند که در تماس نزدیک با یکدیگر باشند.
بنابراین، هر کلاس دسترسی مستقیم به چشم انداز پشت بام دارد، در حالی که منطقه علوم طبیعی مدرسه به منطقه ای روی پشت بام با باغ زیست شناسی، گرمخانه ای برای فیزیک و شیمی و باغ هایی که در درس های آشپزی استفاده می شود، متصل است.
آشپزخانه اقتصاد خانگی و آشپزخانه پذیرایی در دو طرف محوطه غذاخوری قرار دارند. هر دو عملکرد از منطقه بسیار قابل مشاهده هستند و بر اهمیت یک وعده غذایی خوب تاکید می کنند.
این رابطه بر جنبه اجتماعی تولید غذا تاکید می کند، وعده غذایی را از کلاس درس بیرون می آورد و «قلب مدرسه» را به عنوان ناحیه مشترکی که حواس برای دیدن، بوییدن و چشیدن نیز در آن وارد عمل می شوند، تقویت می کند.
تیپ بندی پنجره ها
این همچنین مناطقی در فضای باز برای حمایت از مشخصات غذایی مدرسه ایجاد می کند. محیط آموزشی الهام بخش اقتصاد خانگی به دانش آموزان این امکان را می دهد تا دست خود را در رشد و تهیه محصولات غذایی مختلف امتحان کنند و از نتایج کار خود لذت ببرند.
این منطقه دارای جعبه های مخصوص کاشت و تخت های مرتفع است که دانش آموزان می توانند از آنها برای کشت و مراقبت از محصولات و سبزیجات خود استفاده کنند.
سیرکولاسیون
معماری برای تقویت یادگیری
این مدرسه از مواد پایدار ساخته شده است و فرم فشرده آن، صفحه نمایش آب و هوای موثر و استفاده تکراری کارآمد از عملکردها، مصرف کم انرژی در گرمایش فضا را تضمین می کند. تاکید ویژه ای بر ارتفاع سقف خوب و نور کافی در روز در هر کلاس وجود دارد، زیرا شواهدی وجود دارد که یادگیری کلاس درس توسط شرایط نور روز خوب تحریک می شود.
همراه با موضوع حرکت و طبیعت، و مشارکت گسترده سقف به عنوان یک منطقه فعالیت، ساختمان مدرسه متوسطه پایین جزیره New Islands Brygge اتاق های یادگیری خلاقانه، پایدار و فعال در مناطق شهری ساخته شده را که یک روند کلیدی خواهد بود را نشان می دهد .
از آنجایی که تحرک یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید مدرسه در جزایر بریگ است، طراحی ساختمان باید تفریح و حرکت را تشویق کند. طراحی چرخشی متمایز این سازه، که دارای تم راه پله است و دعوتی را برای صعود به منطقه شلوغ پشت بام مدرسه گسترش می دهد، یکی از راه هایی است که به طور خاص انجام می شود.
دانش آموزان می توانند با عبور از پشت بام از مسیری دلپذیر و فعال عبور کنند، زیرا ورود به چندین مورد از امکانات پردیس را فراهم می کند. منطقه ورزشی در بالای پشت بام قرار دارد و فضای زیادی را برای تمرینات بدنی در مسیر دویدن، در منطقه پارکور یا در زمین فوتبال سرپوشیده ارائه می دهد.
مناطق داخلی و خارجی مدرسه در جزایر بریگ در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. در نتیجه، هر کلاس درس ارتباط مستقیمی با مناظر پشت بام دارد. بخش علوم زیستی مدرسه به یک منطقه روی پشت بام شامل باغ زیست شناسی، آزمایشگاه فیزیک و شیمی و گیاهان در دسترسی است.
https://www.archdaily.com/1000030/the-school-on-islands-brygge-cf-moller
https://www.arch2o.com/the-school-on-islands-brygge-secondary-school-l-c-f-moller/
https://archello.com/project/new-islands-brygge-school
https://www.detail.de/de_en/schulneubau-in-kopenhagen-von-c-f-moller-architects
https://www.archilovers.com/projects/313696/the-school-on-islands-brygge-secondary-school.html
https://inhabitat.com/solar-powered-school-will-teach-children-how-to-grow-and-cook-their-own-food/new-islands-brygge-school-by-c-f-moller-architects-7/