تحلیل معماری مدرسه ابتدایی و متوسطه SLF / Hibinosekkei + Youji no Shiro + Pure & Practice
گروه طراحی؛ مساحت؛ موقعیت
مدارس ، مدرسه ابتدایی و راهنمایی
موقعیت: شنژن ، چین
معماران: Hibinosekkei ، Pure & Practice ، Youji no Shiro
منطقه: 42000 متر مربع
سال: 2021
تیم طراحی : شرکت منابع چین (شنژن) ، آموزشی ویبولیتین.
معرفی پروژه
این یک پروژه برای ساختن یک مدرسه جدید ابتدایی و متوسطه عمومی برای کودکان 7 تا 15 ساله در منطقه Luohu ، شنژن ، چین است. مضامین مدارس جدید همان چیزی بود که "آینده" باید برای کودکان به نظر برسد و چگونه آنها باید برای "آینده" بیاموزند. برای دستیابی به یک جامعه پایدار ، آموزش برای توسعه پایدار (ESD) در سالهای اخیر مورد توجه آموزش قرار گرفته است.
ESD مستلزم یادگیری است که یادگیری عمیق را به روشی پیشگیرانه و تعاملی در مورد جامعه معاصر و مشکلات شخصی خود تشویق می کند و استفاده از فناوری پیشرفته تنها "آینده" نیست ، بلکه آگاهی از مسائل کم فناوری و زیست محیطی می تواند به یک پایدار منجر شود.
شنژن، اولین منطقه ویژه اقتصادی در چین، به دلیل توسعه سریع تولید الکترونیک از دهه 1980، اغلب به عنوان "پایتخت فناوری" جهان شناخته می شود. از نظر جمعیت، این شهر جوان با میانگین سنی 29 سال در نظر گرفته می شود.
افراد 20 تا 29 ساله حدود 36 درصد از کل شهروندان را تشکیل می دهند. به دلیل این که اکثریت جمعیت در سنین باروری هستند، شنژن بالاترین نرخ تولد را در میان شهرهای بزرگ چین دارد.
مدارس دولتی در چین بر آموزش برای توسعه پایدار (ESD) تمرکز کرده اند، که به دنبال پاسخ به این سوال است که چگونه کودکان باید یاد بگیرند تا به جامعه ای پایدار دست یابند. ESD «یادگیری عمیق» را به روشی فعال و تعاملی تشویق می کند و آینده نه تنها به عنوان استفاده از دستگاه های با فناوری پیشرفته، بلکه آگاهی از چگونگی راه حل های با فناوری پایین و حساسیت زیست محیطی می تواند منجر به یک جامعه پایدار شود.
در منطقه لوهو – که از نظر تاریخی یکی از اولین مناطق شنژن است که توسعه یافته است – یک مدرسه دولتی وجود دارد که برای دانش آموزان سطح ابتدایی و متوسطه (سنین 7 تا 15 سال) ساخته شده است.
مدرسه ابتدایی و متوسطه SLF به عنوان "مدرسه آینده" تصور می شود و به عنوان یک مکان یادگیری متنوع با طبیعت و ارتباطات در هسته آن تصور می شود. ویژگی های طراحی زیر برای ایجاد مدرسه ای ارائه شده است که تفکر/یادگیری مستقل را در بین دانش آموزان تشویق می کند.
با توجه به محدودیت های موجود محل، ساختمان مدرسه باید به گونه ای ساخته می شد که بخشی از تپه اولیه آن را قطع می کرد. اما برای احیای درختان از دست رفته در طول ساخت و ساز، نوار کاشت شامل درختان متوسط و بلند در این مجموعه کاشته شد و شیب جدیدی را ایجاد کرد که با کانتور کوهستانی موجود ادغام شده است.
ساختمان مدرسه دارای پیکربندی مقطعی پلکانی در امتداد شیب موجود است. هر کلاس به یک تراس مجهز شده است که نور فراوان خورشید را دریافت می کند و از میان درختان اطراف می تابد. یک آبشار کوچک که از تفاوت ارتفاع بهره می برد، مکانی برای استراحت فراهم می کند که در آن دانش آموزان می توانند در حین گوش دادن به صدای آب خنک شوند.
در این پروژه ، مکانی برای یادگیری در مورد این امر "مدرسه آینده" در نظر گرفته می شود ، و بر اساس مفهوم طراحی "مکان یادگیری متنوع با طبیعت و ارتباط در هسته آن" ، از روشهای زیر برای دستیابی به آن استفاده شده است مدرسه ای که تفکر و یادگیری مستقل را در بین دانش آموزان تشویق می کند.
(i) تراس های طبیعی که از ویژگی های سایت استفاده می کنند. با توجه به محدودیت های سایت ، تصمیم گرفته شد با کنار گذاشتن بخشی از کوه اصلی ، ساختمان را بسازید ، اما برای بازگرداندن تا حد امکان درختان از دست رفته در طول برش ، یک نوار کاشت شامل درختان متوسط و بلند در آن کاشته شد ساختمان مدرسه ، ایجاد یک شیب جدید که با جنگل کوهستانی موجود یکپارچه شده است.
ساختمان مدرسه دارای پیکربندی مقطعی پله ای در امتداد شیب موجود است و هر کلاس دارای تراس است که نور خورشید زیادی را دریافت می کند و فضای دلپذیری را ایجاد می کند که خورشید در میان درختان می درخشد. یک آبشار کوچک ، که از تفاوت در ارتفاع استفاده می کند ، مکانی از آرامش را فراهم می کند که دانش آموزان می توانند هنگام گوش دادن به صدای آب ، خنک شوند.
برخلاف مدارس معمولی با راهروهای دو بار، این مدرسه راهروهای وسیع و باز ایجاد شده است که به عنوان یکی از فضاهای آموزشی جدید، ادغام شده با کلاس های درس تلقی می شود. مبلمان و قفسه های کتاب که آزادانه ترکیب می شوند، فعالیت های متنوعی را تشویق می کنند و سبک های مختلف یادگیری را در کلاس ها در خود جای می دهند.
با توجه به آب و هوای بارانی با آفتاب شدید تابستانی، با قرار دادن قسمت هایی از زمین در داخل ساختمان مدرسه، فضایی نیمه باز ایجاد می شود. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا حتی در شرایط آب و هوایی نوسانی در طبیعت ورزش کنند.
این تراس های طبیعی که بیشترین ویژگی های سایت را به دست می آورند ، به کودکان این امکان را می دهد تا فراتر از محدوده سطح کلاس و درجه خود ارتباط برقرار کنند.
تراس زیرزمینی که در آن کودکان می توانند سطوح سنگ واقعی را لمس کنند. تراس در پایین زیرزمین به منظور نمایش سنگهای باقیمانده در فرآیند حک کردن کوه طراحی شده است و سطوح واقعی سنگی را نشان می دهد ، که منجر به مطالعات زمین شناسی می شود و به کودکان اجازه می دهد تا با ظاهر اصلی زمین در تماس باشند.
مناطق خشک و دهلیز ساخته شده است تا اطمینان حاصل شود که حتی کف زیرزمین با استفاده از انرژی طبیعی به خوبی نورپردازی شده است.
ورودی های ساختمان
فضاهای انعطاف پذیر که شکل یادگیری را محدود نمی کنند. بر خلاف راهروهای معمولی ، راهروها گسترده و باز هستند ، زیرا به عنوان یکی از فضاهای جدید یادگیری که با کلاسهای درس ادغام شده است ، دیده می شود. ترتیب مبلمان و قفسه های کتابهای آزادانه در آنجا یادگیری و فعالیتهای متنوع را در سراسر کلاس تشویق می کند.
همچنین ، با در نظر گرفتن ماهیت بارانی منطقه و خورشید قوی تابستان ، زمین به گونه ای طراحی شده است که برخلاف زمین های معمولی در فضای باز ، بخشی از زمین در داخل ساختمان مدرسه است. به این ترتیب ، یک فضای نیمه زمینی در بخشی از زمین ایجاد می شود و به افراد امکان می دهد حتی در هنگام باران یا هنگامی که خورشید قوی است ورزش کنند.
دسترسی بین طبقات از طریق پله و آسانسور صورت می گیرد
این فضای انعطاف پذیر شکل یادگیری را محدود نمی کند و عناصر طبیعی مانند نور ، باد ، آب ، سنگ و گیاهان در کل ساختمان مدرسه پراکنده می شوند تا یک مکان یادگیری جدید ایجاد کنند که در آن یادگیری در هر کجا که کودکان باشند وجود دارد.
با توسعه توانایی فراتر از دانش و عملی کردن آن از طریق یادگیری اکتشافی ، آموزش برای توسعه پایدار (ESD) حاصل می شود ، و مدرسه "مدرسه آینده" است که در آن کودکان تشویق می شوند که به طور مستقل درباره خود و جامعه فکر کنند.
برخلاف راهروهای معمولی، راهروها گسترده و باز هستند، زیرا به عنوان یکی از فضاهای آموزشی جدید که با کلاس های درس ادغام شده اند، دیده می شوند. چیدمان مبلمان و قفسه های کتاب که آزادانه با هم ترکیب شوند، یادگیری و فعالیت های متنوع را در کلاس تشویق می کند. همچنین با در نظر گرفتن ماهیت بارانی منطقه و آفتاب شدید تابستانی، زمین به گونه ای طراحی شد که بر خلاف محوطه های بیرونی معمولی، بخشی از زمین در داخل ساختمان مدرسه باشد. به این ترتیب یک فضای نیمه باز در قسمتی از زمین ایجاد می شود که به افراد اجازه می دهد حتی در هنگام بارندگی یا آفتاب شدید ورزش کنند.
این فضای منعطف شکل یادگیری را محدود نمی کند و عناصر طبیعی مانند نور، باد، آب، سنگ و گیاهان در سرتاسر ساختمان مدرسه پراکنده شده اند تا «مکان یادگیری جدیدی» ایجاد کنند که در آن یادگیری می تواند در هر کجا که کودکان هستند وجود داشته باشد.
با توسعه توانایی فراتر رفتن از دانش و به کار بردن آن از طریق یادگیری اکتشافی، آموزش برای توسعه پایدار (ESD) به دست می آید و مدرسه «مدرسه آینده» است که در آن کودکان تشویق می شوند تا به طور مستقل در مورد خود و جامعه فکر کنند. مشکلات را بیاموزید و عمل کنید.
https://www.archdaily.com/996009/slf-primary-and-secondary-school-hibinosekkei-plus-youji-no-shiro?ad_source=search&ad_medium=projects_tab
https://architizer.com/projects/slf-primary-and-secondary-school/
https://archello.com/project/slf-primary-and-secondary-school
https://www.futurarc.com/project/slf-primary-secondary-school/