تارا فایل

منبع فوری برای کاربردهای سنجش روانشناختی در زمینه بزرگسالان




برای چه منظوری، در چه سنی، از چه آزمونی استفاده کنیم؟

منبع فوری برای کاربردهای
سنجش روانشناختی در زمینه
بزرگسالان

3-1. شناخت / هوش
3-1-1. مقیاس هوشی و کسلر بزرگسال- WAIS-R-(1981) – تجدید نظر شده – 16 تا 74 ساله- زمان حدود 75 دقیقه
3-1-2. سنجش کارکردی شناخت Microcog – دو فرم بلند و کوتاه – 18 سال به بالا – فرم بلند 50 تا 60 و کوتاه 30 دقیقه. 1993
3-1-3. مطالعات هنجاری آمریکائیهای کهنسال مایو- (مالک- ایونیک- اسمیت،1993) سن 56 تا 97؛ نرم افزار کامپیوتری.
3-1-4. آزمونهای تشخیص استعداد (DAT) (نسبت ، سی شور، وسمن(1990). 7 تا 12 سال و بزرگسالان زمان 5/2 ساعت
3-1-5. آزمون هوشی اسلوسن(1991) Si T-R (تجدید نظر توسط نیکولسون) 4 تا 5/6 ساله زمان 10 تا 20 .
3-1-6. آزمون خواندن شفاهی اسلوسن تجدید نظر شده توسط نیکولسون(1990) – از پیش دبستان تا بزرگسالی ، 3 تا 5 دقیقه (زمان نامحدود).
3-1-7. مجموعه آزمونهای توانایی عمومی شوبرت (GAB) – دبیرستان ، دانشگاه – بزرگسالان- فردی و گروهی
1972-3-1-8. آزمون تسلط بر مفاهیم (CMT) مخصوص تیزهوشان سنین بالا.

3-2. شناخت غیر کلامی
3-2-1. آزمون بقای تجدید نظر شده(II Betall)-کلوگ، مورتون(1978)- 16 سال به بالا، حدود 15 تا 30 دقیقه.
3-2-2. سنجش کارکردی شناخت Microcog – دو فرم بلند و کوتاه – 18 سال به بالا – فرم بلند 50 تا 60 و کوتاه 30 دقیقه. 1993
3-2-3. مطالعات هنجاری مایو برای آمریکائیان کهنسال (مالک- ایونیک- اسمیت،1993) سن 56 تا 97؛ نرم افزار کامپیوتری.

3-2-4. آزمون دیداری- حرکتی بندرگشتاکت. مخصوص کودکان و نوجوانان ، زمان نا محدود
3-2-5. ماتریس های پیشرونده ریون، زمان 30 دقیقه، سیاه و سفید (5 تا 65) در 45 دقیقه، 3 نوع پیشرفته 12 تا 5/16 و 18 . زمان یکساعت.
3-2-6. مازهای پرتئوس(1965). 3 تا 14 سال زمان حدود 25 دقیقه. سیاه وسفید
3-2-7. آزمون هوش غیر کلامی (TONI-2). چاپ دوم، (براون، شریبنو جانسن) 5 تا 8 ساله، 10 تا 15 دقیقه
3-2-8. مقیاس عملکرد بین المللی لایپس (LIPS)- از 2 سالگی تا بزرگسالی- زمان 30 تا 45 دقیقه- فردی(1948)
3-2-9. آزمون هوشی کتل (2 فرم A وB) مقیاس III برای 13 سالگی تا بزرگسالی.
3-2-10. مقیاس هوشی- لمسی ویژه نابینایان بزرگسال
3-2-11. مجموعه آزمون استعداد (غیرخواندن) مخصوص محرومین فرهنگی و آموزشی (NATB) زمان نامحدود. 1970

3-3. حافظه
3-3-1. مقیاس حافظه و کسلر (WMS-R) 16 تا 74 ساله ، زمان حدود 50 دقیقه. 1987
3-3-2. سنجش کارکردی شناخت Microcog – دو فرم بلند و کوتاه – 18 سال به بالا – فرم بلند 50 تا 60 و کوتاه 30 دقیقه. 1993
3-3-3. آزمون یادگیری کلامی کالیفرنیا – ویژه بزرگسال- دلیس، کرامر، کاپلان و ادبر(1997)، 5 تا 17 سال، 20 دقیقه.
3-3-4. کمک نمره گذار CVLT . سیستم نمره گذاری واجرای (CVLT). 1987
3-3-5. مطالعات هنجاری مایو برای امریکائیان کهنسال (مالک- ایونیک- اسمیت) سن 56 تا 97؛ کامپیوترهای (نرم افزار). 1993
3-3-6. آزمون نگهداری دیداری بتنون(1991) چاپ پنجم (8 تا بزرگسالی) زمان 15 تا 20 دقیقه
3-3-7. آزمون حافظه ضمنی (توگلیا) بزرگسال؛ زمان 10 تا 20 دقیقه
2-3-8. آزمون کارآمدی یادگیری R (LET-11). وبستر، 5 تا 75 سالگی ، فردی 10 تا 15

3-4. اختلال زبان / آفازیا (زبان پریشی)
3-4-1. ارزشیابی بالینی بنیادهای زبان- سیمل- ویگ – سکورد(1995)- چاپ سوم. 6 تا 21 ساله زمان 30 تا 45 دقیقه
3-4-2. آزمون تشخیص زبان پریشی بوستون (BDAE) گودگلس(1993)، بزرگسالان، نامحدود
3-4-3. آزمون زبان پریشی EFA-3 – ایسنسون (1993) نوجوانی تا بزرگسالی، زمان 30 دقیقه تا 2 ساعت
3-4-4. مجموعه آزمونهای زبان پریشی غربی- کرتیسز(1982) ، ازنوجوانی تا بزرگسالی زمان حدود یک ساعت
1972-3-4-5. آزمون مینه سوتا برای تشخیص افترافی زبان پریشی (شوتل) – بزرگسال- 45 دقیقه تا 2 ساعت
1994-3-4-6. آزمون زبان پویشی چند زبانی(آفازیا) – بنتون، هاو مشر، ری و سیوان(1994)، 6 تا 89 ساله زمان نامحدود
3-4-7. آزمون نام بردن بوستون (Naming)
3-4-8. سنجش بوستون از آغازیان شدید (استابروکس؛ رامزبرگر؛ مورگان؛نیکولاس) بزرگسالان؛ 20 تا 30 دقیقه
3-4-9. آزمون برای ساختارها و عملکردهای شفاهی (TOSF) .ویتالی(1993)، 7 بزرگسالی ، 20 دقیقه.
3-4-10. پرسشنامه زنجیره ای انطباقی برای رشد ارتباطی (A-SICD) . ویژه نوجوانی و بزرگسال
3-4-11. درمان لکنت زبان قدم به قدم (STSS-R). گاردنر – 8 سال تا بزرگسالی
2-4-12. آزمون برای زبان عمل گرایی – ترسیمی بزرگسالان. تراساکی ، گان. کودکستانی تا راهنمایی و ترمیمی بزرگسالان – 45 دقیقه – فردی.

3-5. پیشرفت فردی
3-5-1. آزمون 3 گستره وسیع پیشرفت.(WRAT3) ویلکینسون(1993) ، 5 تا بزرگسالی ، 15 تا 30 دقیقه
3-5-2. امتحان یادگیری بنیادهای بزرگسال (ABLE)- کارلسون . گارونر(1986) 2 ساعت و 40 دقیقه

3-6 روان شناسی عصب شناختی
3-6-1 .مقیاس هوشی بزرگسال و کسلر تجدید نظر شده بعنوان ابزار روان شناسی عصبی- کاپلان ، فین، موریس، دلیس(1991) کامپیوتری
3-6-2. مقیاس حافظه و کسلر (WMS-R) 16 تا 74 ساله ، زمان حدود 50 دقیقه. 1984
3-6-3. آزمون یادگیری کلامی کالیفرنیا (دلیس، کرامر، کابلان، ادبر(1987) 17 سال به بالا، حدود 30 دقیقه.
3-6-4. سنجش کارکردی شناخت Microcog – دو فرم بلند و کوتاه – 18 سال به بالا – فرم بلند 50 تا 60 و کوتاه 30 دقیقه. 1993
3-6-5. مطالعات هنجاری مایو برای آمریکائیهای کهنسال -(مالک- ایونیک- اسمیت) سن 56 تا 97؛ 1993
3-6-6. آزمون نگهداری دیداری بنتون(1991) چاپ پنجم (8 تا بزرگسالی) زمان 15 تا 20 دقیقه
3-6-7 . آموزش فرایند توجه I وII – سولبر، ماتیر(1994)- نوجوانان و بزرگسالان
3-6-8. آزمون عملکرد پیوسته شنیداری (ACPT) کیث(1994)، 6 تا 11 ساله- 10 دقیقه
3-6-9. آزمون دیداری- حرکتی بندرگشتاکت. زمان نا محدود
3-6-10. آزمون زنجیره توجه (بسته بندی بصورت شنیداری) کامپیوتری تولید IDM
3-6-11. آزمون بودر برای الگوهای خواندن- تلفظ کردن، بودر و جاریکو(1982). تمام سنین ، زمان 30 دقیقه
3-6-12. مازهای پرتئوس(1965). ویژه بزرگسالان.
3-6-13. آزمون دسته بندی کارت ویسکانسین (WCST)R گرانت برگ(1993) ، 5/6 تا 89 ساله ، زمان نامحدود
3-6-14. آزمون سرند کردن عصب شناسی فوری (QNST) موتی، استرلینگ، اسپالدینگ(1978)، از کودکستان تا بزرگسالی، 20 تا 30 دقیقه
3-6-15. آزمون فرم کاغذی مبنه سوتا (لیکرت ‍'کوت، 1941)- دبیرستانی ها و بزرگسالان -زمان 20دقیقه
3-6-16. آزمون عملکرد مراقبت پیوسته IBM – ویژه بزرگسالان.
3-6-17. آزمون عملکرد پیوسته کانرز- کامپیوتری IBM-
3-6-18. توانایی تفکر (برنامه کامپیوتری dos). 1994
3-6-19. آزمون ادراک بینایی حرکتی -آزاد (MVPT)- کولاروسو، هامیل- برای 4 سال و بالاتر،10 دقیقه، فردی
3-6-20. آزمون مهارتهای بینایی- حرکتی گاردنر- ویژه همه گرو های سنی- فردی و گروهی

3-7.شخصیت /آسیب شناسی روانی
3-7-1. پرسشنامه اضطراب بک (R)-17 تا 80ساله تقریبا 5 تا 10 دقیقه ، (1993).
3-7-2. مقیاس نا امیدی بک (تنظیم اولیه 1988)-R-17 تا 80ساله ، 5 تا 10 دقیقه، (1993).
3-7-3. پرسشنامه افسردگی بک (تنظیم 1987) R-17 تا 80 ساله، 5 تا 10 دقیقه، (1993).
3-7-4. مقیاس بک برای افکار خودکشی- 17 سال به بالا – 5 تا 10 دقیقه، (1991).
2-7-5. شاخص میلون برای سبکهای شخصیتی – 18 تا 65 ساله – 30 دقیقه، (1994).
3-7-6. سنجش افکار خود تخریبی فیرستون (1996). برای16تا80ساله -زمان حدود 20دقیقه
3-7-7. پرسشنامه سرند کردن دقیق سوءاستفاده اساسی. و سایر آزمونهای جملات ناتمام.
3-7-10. تکنیک لکه ها جوهر هولتزمن (HTT) 5 ساله به بالا ، فرم A و B زمان نامحدود. 1972
3-7-11. چک لیست آسیب شناسی هری(R )-بزگسلان'90دقیقه
3-7-12. پرسشنامه تغذیه- استون کارد، یسیک(1988) – 17 سال به بالا، تقریباً 15 دقیقه
3-7-13. مقیاس ادواردز برای رجحانهای شخصی (18 سال به بالا) حدود 45 دقیقه، (1995).
3-7-14. برنامه اکستر برای نمره گذاری رور شاخ . کامپیوتری – داس 2- با همکاری توتل
3-7-15پرسشنامه نیمرخ شخصیتی گوردون(1993)- نوجوانی به بالا- 20 تا 25 دقیقه
3-7-16. مشکل سنج مونی(مونی و گوردان،1950) از سال اول دبیرستان تا بزرگسالی – تقریباً 35 دقیقه
3-7-17. پرسشنامه سنجش شخصیت (موری) 15 سال به بالا – 40 تا 50 دقیقه، (1991).
3-7-18. تکنیک رور شاخ(1945) – 5 سال به بالا- زمان نامحدود.
3-7-19. آزمون اندریافت موضوع (T.A.T) موری، بی لیک(1973)، کودکان و بزرگسالان ، 31 تصویر- زمان نامحدود

3-7-20پرسشنامه حالتهای روانی (1995) – کامپیوتری ویندوز- حافظه 4MRRAM
7-21. بررسی جامع برای 77نشانه – جانسونو(1995) – کامپیوتری ویندوز
1995-3-7-22. QUICPOC نرم افزار کامپیوتری برای درمان و ضبط و نگهداری کارآمدی، 1995.
3-7-23. چک لیست رفتار منحرف (ABC)- آمان، سینگ- کودک و بزرگسالی
3-7-23آزمون تصویر آدمی (کارن مکوور،1949)- از کودکی تا بزرگسالی
3-7-23. آزمون دیداری – حرکتی بندرگشتالت- زمان نا محدود.
3-7-24. پرسشنامه چند جنبه ای برن رویتر
7-25. پرسشنامه چند جنبه ایMMPI. 1971
3-7-26. پرسشنامه آیزنک. 1972
3-7-27. آزمون روزن زایک. 1970
3-7-28. پرسشنامه 16 عامل کتل (16 ال به بالا)، 1970.
3-7-29. پرسشنامه شخصیتی کالیفرنیا (13 سال به بالا)، 1960.

3-8راهنمای شغلی
3-8-1آزمونهای تشخیص استعداد (DAS) کالین الیوت(1990) – 5/2 تا 18 ساله. زمان یک تا 5/1 ساعت
3-8-2. مقیاس ادواردز برای رجحانهای شخصی. 1995
8-3پرسشنامه گذاری بر کار(نظام کار گماری برای کارگرانی با توتناییهای شدید) فریدمن کامرونو فلتچر، 1953- نوجوان و بزگسالان 30تا35
3-8-4چک لیست حرفه ای گوردون(GOCL-11 ) از کلاس 8 تا بزرگسالی. 1981
3-8-5پرسشنامه نیمرخ شخصی گوردون(1993)- نوجوانی به بالا- 20 تا 25 دقیقه
3-8-6. بررسی علایق شغلی اوهایو- چاپ دوم- از 7 سال به بالا، حدود 45 دقیقه. 1981

3-8-7. پرسشنامه علایق شغلی- کلاس هفتم تا 12 و بزرگسالان – دو فرم- دبیرستانی و بزرگسالان، زمان
حدود 30 دقیقه.1990
3-8-8. بررسی خود رهبر ی (SDS) هالند(1994)- زمان 40 تا 50 دقیقه
3-8-9.پرسشنامه علایق شغلی برای خواندن – بیکر(1987)
3-8-10. آزمون گستره استعداد عمومی (مخصوص مشاوره حرفه ای). 1979
3-8-12. پرسشنامه رجحان سنج شغلی کودر، مخصوص دبیرستان ، دانشگاه و بزرگسالان

3-9.کمبود توجه/سنجش رفتار
3-9-1. مقیاسهای براون برای اختلال کمبود توجه – 2 فرم – 12 تا 18 و 18 به بالا – زمان 20 تا 40 دقیقه؛ 1996
3-9-2. سنجش کارکردی شناخت Microcog – دو فرم بلند و کوتاه – 18 سال به بالا – فرم بلند 50 تا 60 و کوتاه 30 دقیقه؛ 1993
3-9-3. مقیاسهای زندگی مستقل (لوب، 1996)-65به بالا زمان 45.
3-8-4. آموزش فرایند توجه I وII – سولبر، ماتیر(1994)- نوجوانان و بزرگسالان
3-9-5. آزمون زنجیره توجه (بسته بندی بصورت شنیداری) کامپیوتری تولید IDM
3-9-6. فرم داستانی ADHDکانرز برای بزگسالان. 1994
3-9-7. آزمون عملکرد پیوسته کانرز (CPT) 4 ساله تا بزرگسالی ، تقریبا 15 دقیقه
3-9-8. مقیاس رفتار انطباقی (ABS)- توسط انجمن آمریکایی عقب ماندگی ذهنی(1974)- برای سنین3 سال
به بالا- اجرا به صورت فردی.

3-10 بزرگسالان کهنسال
3-10-1مقیاسهای زندگی مستقل- لوب(1996)- 65به بالا زمان 45
3-10-2. سنجش کارکردی شناخت:Micro cog – دو فرم بلند و کوتاه. 18 سال به بالا – فرم بلند 50 تا 60 و کوتاه 30 دقیقه. 1993
3-10-3. مقیاس هوشی وکسلر بزرگسال تجدید نظر شده WAIS-R بعنوان ابزار و روان شناسی عصبی- (کاپلان ، فین، موریس، دلیس(1991). کامپیوتری
3-10-4. مقیاس حافظه و کسلر (WMS-R) 16 تا 74 ساله ، زمان حدود 50 دقیقه. 1984
3-10-5. مطالعات هنجاری مایو برای آمریکائیهای کهنسال- مالک- ایونیک- اسمیت(1993) سن 56 تا 97؛ نرم افزار کامپیوتری.
3-10-6. برنامه کامپیوتری توانایی تفکر(تحت DOS). 1994
3-10-7. آزمون عملکرد مراقبت پیوسته کامپیوتری – IBM .
3-10-8 . مجموعه آزمونهای زبان پریشی غربی- کرتیسز(1982) ، ازنوجوانی تا بزرگسالی زمان حدود یک ساعت


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود