تارا فایل

رمپ Merging


رمـپ اتـصـالـی

Merging

فهرست
7-انواع رمپ مترها
1-7-رمپ مترهای شکننده قطار خودروها
2-7-رمپ مترهای تقاضا ظرفیت
3-7-رمپ مترهای قبولی فاصله
8-طبقه بندی سیستم های رمپ متر براساس زمانبندی
1-8-سیستم های با زمانبندی ثابت
2-8-سیستم های حساس به ترافیک
9-انواع سیستم های رمپ متر
10-Number of Lanes
11-Ramps Design Speed
12-مزایای رمپ مترها
13-Rampmetering Equipment
14-Types of Detector
1-انواع رمپ ها
2-سرعت طرح رمپ های ساده
3-مدیریت رمپ
4-مدیریت رمپ اهداف زیر را دنبال می کند.
1-4-Safty
2-4-Mobility
3-4-Environmental Effects
5-استراتژی های مورد استفاده در مدیریت رمپ
1-5-Ramp Metering
6-طرح کلی رمپ متر

1-انواع رمپ ها

2-سرعت طرح رمپ های ساده

3-مدیریت رمپ
مدیریت رمپ بکارگیری طرحها و تجهیزات کنترلی مانند علائم
ترافیکی و تابلو گذاری و …میباشد تا تعداد وسایل نقلیه وروردی
یا خروجی از رمپ را در راستای دستیابی به اهداف عملیاتی کنترل
نماید.

Freeway management programs and their relationship with the surface transportation program

4-مدیریت رمپ اهداف زیر را دنبال می کند:
Safety
Mobility
Quality of life
Environmental effects
Motorist perceptions and satisfaction

1-4-safety
با استفاده از مدیریت رمپ تا حد زیادی از تصادفات ناشی از تلاقی راه ها کاسته می شود ، جدول زیر خلاصه ای از مزایای کنترل دسترسی رمپ را نشان می دهد .

2-4-Mobility
مدیریت رمپ باعث افزایش ظرفیت پذیرش آزادراه و افزایش سرعت وسایل نقلیه ، کاهش مدت زمان سفر و تاخیرات می گردد .

3-4-Environmental Effects
کاهش زمان توقف ، کاهش تاخیرات ، افزایش سرعت وسایل نقلیه در اثر مدیریت رمپ منجر به کاهش انتشار مواد آلوده کننده و کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه می گردد .

Traveler Perception and Satisfaction

مدیریت رمپ همچنین دارای مزایایی کیفی نیز می باشد . بهبود جریان ترافیک ، کاهش زمان سفر ، افزایش ایمنی باعث رضایت بیشتر رانندگان و مسافران می شود .

5-استراتژیهای مورد استفاده در مدیریت رمپ :
Ramp closure

Ramp metering

Special use treatments

Ramp terminal treatments

1-5-Ramp Metering
استراتژی کنترل رمپ ترافیک ورودی به آزادراه راه از رمپهای ورودی
را بگونه ای تنظیم و کنترل می کند که جریان آزادراه از ظرفیت آن
تجاوز ننماید.

صف های خودروهایی که از طریق رمپ قصد ورود به آزادراه را
دارند اغتشاش و موج فشرده ای را ایجاد می کنند .کنترل رمپ با
گسستگی در حرکت گروهی و پیوسته وسایل نقلیه ورودی از فشردگی
و اغتشاش در مناطق تداخلی وتصادفات جلو به عقب می کاهد.

6-طرح کلی رمپ متر

رمپ مترها را بر اساس هدفی که دنبال می کنند به سه گروه زیر تقسیم می کنند:

1) شکننده قطار خودروها

2) تقاضا_ظرفیت

3) قبولی فاصله ها
7-انواع رمپ مترها

1-7-رمپ مترهای شکننده قطار خودروها:
برای شکستن قطار خودروهای آزاد شده از چراغهای قبل و ورود ملایم
آنها به داخل آ زادراه استفاده می شوند.

2-7-رمپ مترهای تقاضا ظرفیت:

به نحوی طراحی می شوند که دبی ترافیک پایین دست نقطه ورودرمپ
به آزادراه را در یک حداکثرمقدار از پیش تععین شده حفظ کنند که این
حداکثر معمولا مساوی ظرفیت نقاط گلوگاه و کم ظرفیت پایین دست آزاد
راه می باشد.

3-7-رمپ مترهای قبولی فاصله:
رمپ مترهای قبولی فاصله تلاش می کنند فاصله زمانی قابل قبول بین
خودروها در خط سمت راست را تخمین زده و اجازه ورود به
آزادراه را به نحوی صادر کنند که خودرو در زمان رسیدن به نقطه
نهایی ورود به آزاد راه با یک فاصله زمانی قابل قبول بین خودروها
در آزاد راه برخورد کند و بتواند به راحتی وارد آزادراه شود.

8-طبقه بندی سیستمهای رمپ متر بر اساس زمان بندی:
زمان بندی ثابت

زمان بندی متغیر

زمان بندی حساس به ترافیک

1-8- سیستم های با زمان بندی ثابت :
رمپ های زمان ثابت با داشتن کمترین زمان سیکل خود معمولا برای شکستن قطار خودروها کفایت می کند . سیستم های زمان ثابت برای رمپ مترهای تقاضای ظرفیت نیز به کار رفتند ولی سیستم های حساس به ترافیک در این موارد عمومیت بیشتری دارد .

2-8-سیستم های حساس به ترافیک :

سیستم های حساس به حجم ترافیک آزادراه در بالا دست رمپ ، میزان اشغال آزادراه در بالا دست ، میزان اشغال در پائین دست و یا به یک مجموعه ای از آنها حساس و عکس العمل نشان می دهد .

9-انواع سیستم های رمپ متر
رمپ های منفرد :

رمپ های منفرد تنها اطلاعات را از یک نقطه آزادراه کسب و بر اساس آن اجازه ورود به آزادراه از رمپ را صادر می کند . معمولا رمپ هایی که درست بالا دست یک نقطه گره دار آزادراه هستند مورد کنترل قرار می گیرد.

رمپ های هماهنگ شده :

رمپ های هماهنگ شده برای به حداقل رسیدن تاخیر مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم های هماهنگ شده نیز می توانند به شکل زمان ثابت یا حساس به ترافیک باشند .

10-Number of lanes
تعداد خطوط عبوری مورد نیازرمپ باید براساس حجم رمپ وطول صف و نرخ ترخیص متر و عرض مفید رمپ محاسبه شود.

11-Ramp Design Speed
سرعت طرح در رمپ بر اساس سرعت در مقطع اصلی آزادراه محاسبه میشود.
Sample Ramp Design Speed

12-مزایای رمپ متر ها
استفاده از حداکثر ظرفیت عبوری آزادراه
افزایش سرعت وسایل نقلیه آزادراه
کاهش میانگین زمان سفر
کاهش مصرف سوخت
کاهش انتشار مواد آلاینده
کاهش میزان تصادفات

Ramp Metering Benefits

Example Graphic Showing Ramp Metering Impacts on Corridor Volumes47

Example Graphic Showing Speed Variability Impact Along with Control Variables

13-Ramp Metering Equipment
Ramp controller

Signals

Detectors
Type 2070V Controller

14-Types of Detecor
Demand
Passage
Ramp queue
Mainline
Exit
Entrance

Typical Signal Standard (NTS)

Signals Mounted on a Mast Arm (NTS) (simultaneous release only)

Typical Passage and Demand Detector Layout (Two Lane Ramp)

Typical Passage and Demand Detector Loop Layout (Three Lane Ramp with a non-metered HOV lane)

Typical Queue/Exit/Count Loop

Ramp Meter Signing Locations and Applications

Typical Advance Warning Signing Layout

منابع:

Us Department of Transportation, Ramp Management and Control Handbook,2006.
National reaserch council washington D.C,Highway Capacity manual;3rd edittion;2000.
William R.Mcshan;Traffic Engineering; Third Edition;2003.
www.fhwa.dot.gov
www.Itsa.govt.nz
www.Transit.govt.nz
www.nzta.govt.nz


تعداد صفحات : 45 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود